futbolu-v-stolitsi-buti-abo-usya-pravda-pro-ffu-prodakshn-i-polya-iz-kucheryavoyu-travoyu

Футболу в столиці – бути: або уся правда про "ФФУ Продакшн" і поля із "кучерявою" травою

 • 19818 переглядiв

КИЇВ. 30 серпня. УНН. З початку року у столиці триває процес реалізації програми з розвитку спортивної інфраструктури. Компанія ТОВ “ФФУ Продакшн” (дочірнє підприємство Федерації футболу України) отримала право на реалізацію державного замовлення, зокрема, на зведення та реконструкцію 66 міні-футбольних майданчиків по місту Києву. Про хід будівництва і про те, коли перші юні спортсмени зможуть випробувати футбольні майданчики у бліц-інтерв’ю УНН розповів віце-президент Федерації футболу України Тарас Герула.

— Було багато негативу довкола компанії “ФФУ Продакшн”, звинувачень у завищеній ціні, та, навіть, у тому, що компанія, начебто, нічого не виробляє, а просто перепродає готове штучне покриття для полів, придбане за кордоном... Чи позначилося все це на роботі підприємства та які висновки зроблені?

— Оце так, обіцяли про хороше говорити, про розбудову футбольної інфраструктури, якою раніше так системно та глобального ніхто не займався, а просите коментарі з приводу вкидів зроблених у рамках брудної кампанії з дискредитації ... Знаєте, кажуть, “написаного сокирою не вирубаєш”, але це не про наш випадок...

Дійсно, компанія “ФФУ Продакшн” потрапила під каток інформаційних провокацій та маніпуляцій фактами, оскільки її власником на 100% є ФФУ. Хоча, насправді, Федерація не впливає та не втручається в роботу даного підприємства.

“ФФУ Продакшн” спробували перетворити на “червону ганчірку для бика” — робили це свідомо, аби усіляко скомпрометувати ФФУ та її керівництво. Це якщо коротко у відповідь на озвучені вами закиди. Жоден із них немає нічого спільного з дійсністю.
Тепер стосовно роботи “ФФУ Продакшн”. Це перший український завод, який сьогодні виготовляє штучне покриття для футбольних майданчиків першокласної якості. Підприємство на сто відсотків зареєстроване в Україні, а не на офшорах, і платить податки у державний бюджет. Для нього коштом ФФУ було закуплене найсучасніше обладнання, а продукція заводу сьогодні реалізовується по всій країні. Також на підприємстві працюють для подальшої популяризації товару, пропонуючи українським замовникам німецьку якість за розумні гроші. Крім того, зараз триває робота і над виходом на зовнішні ринки.

Також, “ФФУ Продакшн” будує 66 спортивних майданчиків у столиці. Робота триває і більшість об’єктів вже майже повністю готові до здачі. Може їх не так багато, як хотілося б, але ми впевнені, що усі замовлення заводу будуть виконані вчасно.

Загалом, роботи зараз ведуться в межах графіків, які чітко визначені угодами із замовником. На старті проекту, “ФФУ Продакшн” ставив собі за мету будувати поля із випередженням графіків, та, по можливості, завершити їх до 1 вересня. Щось вдалося, а щось — в процесі реалізації.

— А чому ж не вийшло як хотілося? Хтось заважає, чи не вистачає потужностей підприємства?

— Потужностей вистачає і сировини, і всього. Але є обставини, які внесли свої корективи у наші плани. Зокрема, це погодні умови, певні логістичні труднощі, що виникали на окремих об’єктах. Також, це — особливості ведення будівництва в умовах ущільненої забудови, з якими довелося рахуватися. Ще ми стикнулися із певною складністю демонтажних робіт на ділянках, де сьогодні з’являються нові поля, тощо.

На моє переконання, із проблемами та викликами не стикається той, хто нічого не робить, а той, хто робить, той завжди знайде вихід із складної ситуації.

Тож, маю надію, що перший в Україні, за своєю масштабністю, проект з розвитку футбольної інфраструктури буде реалізовано успішно, в тому числі, і завдяки ініціативності столичної мерії.

— А чи можете прокоментувати якість футбольних полів, що будують у Києві, чи занадто специфічне питання?

— Таки специфічне, але я спробую (посміхається — ред). Процес створення футбольної трави й поля в цілому дійсно дуже високотехнологічний, у ньому кожна маленька деталь — має значення.

Скажу відверто про себе. Мою цікавість до цього процесу “спровокували” німці, вони просто заражають своїм захопленням справою. Мова про компанію Polytan. Це світовий лідер ринку. Вони ж — автори технології LigaGrass Pro CoolPlus, яку застосовує і “ФФУ Продакшн” на власному виробництві. Представники Polytan, здається, живуть своєю справою 24 години на добу, і нас багато чому навчили. Зокрема, ядро виробничого персоналу нашого заводу навчалися і стажувалися безпосередньо у Німеччині.

Загалом, для штучного футбольного покриття важливі такі характеристики, як зносостійкість, екологічність, термостійкість (це — щоб поле не нагрівалося, як сковорода на сонці). Не менш важливо правильно підібрати, навіть, форму травинок, в залежності від специфіки використання майбутнього поля.

Для малих міні-футбольних майданчиків компанія Polytan рекомендує використовувати саме покриття LigaGrass Pro CoolPlus. Воно й було розроблене спеціально для таких цілей. Справа у тому, що навантаження на мале поле з ігровою зоною 40×20 метрів майже у 4 рази більше, ніж на велике поле (розміром 110×70). Це досить просто прорахувати хоча б з огляду на кількість гравців на 1 квадратний метр. Відповідно, покриття LigaGrass Pro CoolPlus із текстурованою травою, яку ще називають “кучерявою”, зносостійкіше за прямоворсне.

Крім термостійкості та безпечності, слід також пам’ятати про властивості трави заводу “ФФУ Продакшн” в процесі експлуатації. Будь-яке сучасне штучне покриття потребує засипки спеціальним кварцовим піском та гумовим гранулятом. Так от, для покриття нашого заводу цих матеріалів потрібно удвічі менше.

Більше того, поле зі штучним покриттям потрібно доглядати (прочісувати, додатково засипати гранулят тощо). Я до чого веду... Поле з покриттям від “ФФУ Продакшн” потребує такого догляду у рази рідше, аніж подібні прямоворсні аналоги. Це дуже важлива характеристика в українських умовах, бо відповідальний замовник має думати не тільки про те, як побудувати майданчик, але і про те, як його потім належно наглядати. Якщо вас цікавлять ще більш глибокі деталі процесу виробництва і технології — думаю, я зможу допомогти з організацією прес-туру на завод (посміхається — ред.)

— Дякую. Ви так все гарно говорите, але виникає запитання, хто і як саме контролює цю саму зносостійкість та якість продукції “ФФУ Продакшн” в цілому?

— Цей контроль відбувається безпосередньо на заводі на кожній окремій стадії виготовлення продукції. Для цього на підприємстві встановлена та працює спеціальна високоточна лабораторна техніка, яка, до слова, немає аналогів в Україні. Зауважу, що результати контролю по кожній партії регулярно відправляються до Німеччини. Крім того, наші німецькі партнери періодично інспектують виробничий комплекс заводу "ФФУ Продакшн“.

— Можете назвати точну цифру майданчиків, які запрацюють у столиці з початком нового року?

— Наші 66, які завод ФФУ будує у Києві, запрацюють точно, і станеться це ще в поточному році. Щодо решти та точної кількості нових майданчиків в столиці, то я вам не скажу, бо ще багато інших компаній сьогодні також будують у Києві. Як тільки підрахуємо всі — поінформуємо.

— У різних областях України зараз теж будують поля для футболу. Яка стадія їх готовності?

— Так будують, і дуже активно. Всі ці поля будує не “ФФУ Продакшн”, а абсолютно різні компанії та підрядники, яких кожен замовник обрав собі самостійно. Відбувається це завдяки фінансуванню, як з державного, так і місцевих бюджетів. Загалом у поточному році буде побудовано понад 500 нових футбольних полів. Якщо говорити у відсотках, то на сьогодні це завдання виконано приблизно на 70-80%. І дуже приємно, що низка з цих майданчиків будуть урочисто відкриватися вже 1 вересня. Запрошую, до речі, і ЗМІ взяти участь у таких заходах.

— Дякуємо за запрошення і за розмову.

Українські Національні Новини

Суспільство