Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
середа, 18 жовтня 2017 р.09:35
Новини: Економіка

Можливість зниження цін на пальне знівелювали податкові нововведення уряду - експерт

Можливість зниження цін на пальне знівелювали податкові нововведення уряду - експерт

Через підвищення ставки податку на нафтопродукти немає підстав для зниження вартості цін на пальне на АЗК, таку думку висловив експерт з питань нафтового ринку Геннадій Рябцев.

КИЇВ. 19 січня. УНН. Через підвищення ставки акцизного податку на нафтопродукти з початку року, наразі немає підстав говорити про зниження вартості палива на АЗК. Про це у коментарі УНН повідомив експерт з питань нафтового ринку, директор центру спеціальних програм науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев.

Зокрема, за словами експерта, якщо на початку року і можна було прогнозувати зниження вартості бензину на 1-2 грн, то нововведення уряду щодо оподаткування, таку можливість знівелювали.

"Зараз немає підстав казати про можливість зниження вартості палива на заправках, тому що з 1 січня цього року було запроваджено підвищену ставку акцизного податку, було збільшено надбавку з роздрібної реалізації підакцизних товарів.
Напередодні нового року сформувалися економічні підстави для суттєвого зниження вартості нафтопродуктів. Можлива величина, на яку прогнозувалося зниження ціни – це від 1 до 2 грн, залежно від того, який вид нафтопродуктів і у якій роздрібній мережі. Однак, оскільки з 1 січня не прогнозовано, без будь-яких консультацій, з порушенням бюджетного і податкового кодексу було підвищено акцизний податок, по-перше, по-друге, було змінено порядок обкладання цим податком, по-третє, було змінено процедури оформлення підакцизних товарів, по-четверте, було збільшено надбавку до акцизу з роздрібної реалізації підакцизних товарів, то оці всі підстави вони знівелювалися (можливість зниження вартості бензину для українського споживача - ред.)", - зазначив Г.Рябцев.

Крім того, за словами експерта, негативний вплив на вартість пального має також і той факт, що нафтопродукти виключили з переліку товарів критичного імпорту.

"Плюс – закінчився термін дії закону, який визначав нафтопродукти товарами критичного імпорту, тому на них розповсюдилася дія постановили НБУ № 124, яка визначає обов’язковою акредитивну форму розрахунків за партії імпортованих товарів вартістю понад 500 тис. дол. Тобто, на всі партії нафтопродуктів, які закуповуються провідними трейдерами", - сказав він.

Г.Рябцев вважає, що нафтротрейдери вимушені тримати ціни на нинішньому рівні, бо просто не мають можливості їх знижувати.

"Крім того, гривня подешевшала, а оскільки у нас 85% нафтопродуктів закуповується за кордоном – це вдарило знову по вартості. Таким чином, замість того, щоб після свят зменшити вартість нафтопродуктів – трейдери зараз вимушені тримати ціни на нинішньому рівні, не маючи можливості знизити ціни. А чому знизилася вартість палива на заправках, що підконтрольні групі "Приват"? Тому що є велика підозра, що власники цих заправок не сплачують у повному обсязі податки і збори, і вводять споживачів в оману стосовно характеристик реалізованого на них палива", - додав експерт.

За словами Г.Рябцева, якщо перевести зараз вартість нафтопродуктів у долари, то побачимо, що ціни на бензин, дизель і паливо в України протягом року впали більше, аніж на європейських заправках.

"Тобто – у нас зниження становило 21% в середньому, а в ЄС – 18%. (в 28 країнах ЄС мається на увазі). Тобто у нас ринок реагує на світові тенденції навіть чутливіше, аніж у Європі, однак девальвація гривні та не прогнозовані зміни величини порядку оподаткування призводять до того, що навіть якби трейдери хотіли знизити ціни – вони не можуть цього зробити", - резюмував він.

Як повідомляв УНН, для здешевлення бензину уряд має знизити податки.

Разом з тим, у Міненергетики визнали, що у структурі ціни бензину для українців, податки та акциз займають більше половини його вартості.

Зокрема, за даними профільного відомства, в структурі ціни на паливо, найбільшу частку складають податки — для бензину "А-92" — 40,6%, "А-95 "Євро-5" — 40,1% та для дизельного палива "Євро — 5" — 32,9%.

Враховуючи це, нафтотрейдери заявляють, що зниження ціни на пальне в Україні "не може повністю відповідати ціновій тенденції на нафту".

 

Джерело: УНН
Відео
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...