Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
середа, 26 липня 2017 р.15:39
Новини: Економіка

Експерт: з кожного проданого літра пального держава отримує 40%, а нафтотрейдер – 16%

Експерт: з кожного проданого літра пального держава отримує 40%, а нафтотрейдер – 16%

З кожного проданого літра пального держава отримує 40%, а нафтотрейдер – 16%, вважає експерт.

КИЇВ. 20 січня. УНН. Зараз уряд робить все, аби підтримати недобросовісних нафтотрейдерів. Таку думку в ексклюзивному коментарі УНН вислови експерт з питань нафтового ринку, директор центру спеціальних програм науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев.

"По-перше, сьогодні (українським нафтотрейдерам, - ред.) треба виконувати законодавство України стосовно величини і порядку оподаткування. Хоча ці зміни і були прийняті з порушенням податкового і бюджетного кодексів. Загалом, будь-які зміни величини і порядку оподаткування можливі лише через півроку після прийняття відповідних змін до податкового кодексу, а тут у нас взяли – написали 31 грудня підписали – а з 1 січня запровадили", - сказав експерт.

За його словами, вимоги Прем’єр-міністра А.Яценюка знизити ціни на бензин і прив’язати їх до вартості нафти є безпідставними.

"Мій колега Леонід Косянчук із цього приводу (вимог Яценюка, - ред.) у Facebook написав: "Прем’єр може щось вимагати лише у своєї дружини!"

А тепер дивіться яка насправді картина. Ця картина відображена на сайті Міненергетики і вугільної промисловості, який опублікував формулу ціни. Це нонсенс, ніякої формули ціни не існує і існувати не може! Формула цін може існувати якщо ринок регулюється державою, тобто, якщо на ньому встановлені регульовані ціни. Кабмін може запроваджувати регульовані ціни, але для цього йому потрібно прийняти відповідну постанову, як це було у 2004 - 2005 роках. Можна це робити, але коли такої постанови не прийнято – ціни на ринку нафтопродуктів є вільними, відповідно до ст. 190 Господарського кодексу України.

Але річ навіть не в цьому, там (на сайті Міненергетики та вугільної промисловості – ред.) опублікована структура роздрібної ціни. Відповідно до неї, держава отримує з кожного літра палива 40%. Тоді як трейдери на всі свої затрати – утримання у належному стані АЗС, на сплату відсотків за кредитами, на сплату зарплати працівникам, на дотримання правил техніки безпеки, та інкасацію, на охорону, екологічні та інші передбачені заходи і, в тому числі, на доходи – їм лишається 16%. Тобто, 40% забирає держава, і 16% "на все про все" трейдерам. З цих 16%, якщо казати про чистий прибуток, який вони зможуть заробити – це буде приблизно 6%.

Так от Прем’єр каже, хлопці, візьміть 6% і віддайте мені. І що? Як може ринок реагувати?", - зазначив Г.Рябцев.

За його словами, зараз уряд робить все, аби підтримати недобросовісних трейдерів.

"Приватівські" заправки ціни знизили, тому що вони ці 40% державі не віддають. Дійсно змова… У нас діє змова! Зараз уряд робить все, аби підтримати недобросовісних трейдерів. Він заборонив лабораторні перевірки якості нафтопродуктів, заборонив перевірки автозаправок МНС-никами, наслідком чого став вибух на нафтобазі БРСМ у минулому році. Повністю розвалено роботу держспоживінспекції, у нас ніхто не може пожалітися на якість бензину. Заправилися неякісним – вам ніхто не відшкодує ремонт.

Тут виникає велика проблема, яку уряд успішно перекладає на плечі трейдерів. Усі проблеми які виникли і які пов’язані із неефективним управлінням, вони вважається що це проблема не держави, а це все погані трейдери, які отримують надприбутки і їхня діяльність, начебто, не відповідає світовим тенденціям… Давайте буцімто громадськість виступайте проти трейдерів, організовуйте страйки, не заправляйтеся на заправках, це вони винні. А якщо копнути глибше – то хто насправді винен?", - задається риторичним запитанням експерт.

Як повідомляв УНН, для здешевлення бензину уряд має знизити податки.

Разом з тим, у Міненергетики визнали, що у структурі ціни бензину для українців, податки та акциз займають більше половини його вартості.

Зокрема, за даними профільного відомства, в структурі ціни на паливо, найбільшу частку складають податки — для бензину "А-92" — 40,6%, "А-95 "Євро-5" — 40,1% та для дизельного палива "Євро — 5" — 32,9%.

Враховуючи це, нафтотрейдери заявляють, що зниження ціни на пальне в Україні "не може повністю відповідати ціновій тенденції на нафту".

Також нагадаємо, що через ріст курсу долара експерти прогнозують подорожчання бензину для українських споживачів.

Джерело: УНН
Теги: пальне,
Відео
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...