Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Неділя, 19 листопада 2017 22:05
Ексклюзив: Економіка

АМКУ вибірково критикує мережі АЗС за цінову політику - експерт

АМКУ вибірково критикує мережі АЗС за цінову політику - експерт

Геннадій Рябцев

Також, за словами заступника директора Науково-технічного центру “Психея” Геннадія Рябцева, АМКУ, говорячи про начебто узгодженість дій одних мереж АЗС, не помічає набагато більш узгодженого підняття вартості палива на інших мережах.

КИЇВ. 28 березня. УНН. Заяви Антимонопольного комітету України щодо цінової політики вітчизняних АЗС викликають запитання, адже індикативні розрахункові цін, на які посилається комітет, не мають жодного обов’язкового статусу. Крім цього, підвищення вартості нафтопродуктів — було прогнозованим. Про це у коментарі УНН зазначив експерт нафтового ринку, заступник директора Науково-технічного центру “Психея” Геннадій Рябцев.

Також, за словами експерта, АМКУ, говорячи про начебто узгодженість дій одних мереж АЗС, не помічає набагато більш узгодженого підняття вартості палива на інших мережах.

“Позиція АМКУ стосовно того, що відбувається з цінами на АЗС мені дивна.

Рівень професіоналізму експертів комітету можна поставити під питання, оскільки, як може експерт АМКУ посилатися на якісь індикативні розрахункові ціни, які не мають жодного статусу і яких ніхто не має дотримуватися. Оскільки існує ще й господарчий кодекс, який визначає, що ціни на ринку встановлюються вільно, за домовленістю сторін. А якщо це на офіційному сайті публікується (позиція АМКУ щодо цінової політики нафтотрейдерів, — ред.), якщо АМКУ помічає немовби узгоджене підвищення вартості палива на одних мережах і не помічає набагато більш узгодженого і злагодженого підняття вартості палива на інших мережах — це означає що експерти АМКУ є зацікавленими особами, і може тут слід шукати конфлікт інтересів, виходячи із того хто саме, і як потрапив на посади державних експертів”, — зауважив Г.Рябцев.

Також за його словами, підвищення цін на АЗС було прогнозованим.

“Про те, що є підстави для подорожчання, галузеві експерти казали ще місяць тому, але тоді були достатні можливості для того, щоб якимось чином не реагувати на ці ризики, оскільки були достатньо великі побоювання стосовно зростання розриву між цінами, які встановлюються на заправках імпортерів і цінами на мережах нижнього цінового діапазону. Якби оцей розрив зріс до 20 і більше відсотків, то тоді б різко впали обсяги реалізації в мережах імпортерів, і це було б їм не вигідно, оскільки вони працюють з обігом, а не за рахунок великої маржі”, — сказав він.

Саме тому, вважає Г.Рябцев, імпортери нафтопродуктів певний час не йшли на зростання цін, “тому що їм було б від цього лише гірше, якби вони все це ініціювали раніше”.

“А зараз вже ми маємо підвищення вартості в мережах нижнього цінового діапазону, тому цей розрив, він просто змістився, просто ринок весь іде нагору. І це цілком зрозуміло, оскільки в минулу п’ятницю економічний потенціал для зростання ціни ще становив від 50 коп. до гривні, залежно від мережі і виду палива”, — додав він.

При цьому, за словами експерта, підвищенням цін через курс долара реагують не тільки нафтотрейдери, але й усі інші імпортери будь-яких товарів.

Г.Рябцев також прокоментував наміри представників деяких громадських організацій, зокрема, “Автомайдану” виїздити на АЗС з метою моніторингу їх роботи.

“Так званих активістів потрібно було б всіх посадити за парти і хоча б вислухали декілька лекцій щодо того, яким чином працює економіка. Або з тих, хто не захоче слухати — їх можна було б направити на виконання весняних польових робіт, на допомогу наших сільськогосподарським виробникам. Вони дуже потребують такої допомоги”, — сказав експерт.

Нагадаємо, як повідомляв УНН, на АЗС “TNK-BP” зросла вартість пального.

При цьому, за словами генерального директора мережі АЗК WOG Сергія Корецького, нафтотрейдери не зацікавлені у підвищенні цін на пальне, бо це призводить до зниження купівельної спроможності.

На думку, гендиректор одного з енергетичних підприємств Андрія Пушака, криза в державі має спонукати водіїв до переходу на альтернативні види пального.

При цьому, у Держенергоефективності заявили, що працюють над популяризацією рідкого біопального.

За підрахунками експертів, використання біологічного пального дозволяє українському водію економити близько 15 тис. грн на рік. Або від 12 до 17 грн на 100 км, в залежності від марки авто.

Джерело: УНН
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...