Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Вівторок, 06 грудня 2016 23:56
youtube
Ексклюзив: Економіка

Експерт розповів, за яких умов може зупинитися здорожчання автогазу

Експерт розповів, за яких умов може зупинитися здорожчання автогазу

За словами експерта, ринок скрапленого газу України розширювався протягом 10 років, і на сьогодні, доля імпортної продукції цього ринку складає близько 70%

КИЇВ. 16 вересня. УНН. На сьогодні частка імпорту скрапленого газу в Україні скорочується, і ринок, відповідно, — не отримує потрібних йому обсягів. У наслідку, бачимо зростанні цін на стелах. І така тенденція буде зберігатися до тих пір, поки споживач не почне відмовлятися від застосування автогазу. Про це в ексклюзивному коментарі УНН розповів директор НТЦ “Психея” Сергій Сапегін.

Так, за словами експерта, ринок скрапленого газу України розширювався протягом 10 років, і на сьогодні, доля імпортної продукції цього ринку складає близько 70%.

“Давайте подивимося на ту ситуацію, в якій опинився ринок скрапленого газу України. Історично він розвивався протягом років 10, напевно. Протягом усіх цих років український ринок розширювався щодо збільшення обсягів споживання, і було кілька таких знакових моментів. Один з них, — це, коли український ринок почав споживати скрапленого газу більше, ніж його виробляли наші заводи. При чому заводи поступово зупинялися, і виходило так, що частка імпорту постійно росла по відношенню до власного виробництва. Так, на сьогодні, за нашими оцінками, приблизно 70% обсягу скрапленого газу імпортується ззовні. Це небезпечно тим, що ринок стає залежним від зовнішньої кон’юнктури, ринок залежить від тих коливань споживання і пропозиції, і ціноутворення, які є на європейських ринках”, — розповів він.

За словами С.Сапегіна, особливо активно український ринок скрапленого газу розвивався протягом останніх років, бо погіршення економічної ситуації призвело до зменшення платоспроможності споживача і, відповідно, до його відмови від бензинів.

“Тому ми і спостерігали міграцію споживачів від високооктанових бензинів: зараз на ринку про 98 бензин фактично не говорять, також з 95 преміального споживач пішов на 95 звичайний, українського виробництва, потім на 92-ий бензин, і нарешті, на всякі сурогати.

Але і на цьому рух на зупинився. Ті, у кого не вистачало грошей на купівлю бензину і особливо ті, хто споживав багато палива — а це перевізники, таксисти — вони йшли в сторону скрапленого газу, оскільки для них це було економічно ефективно.

І все було б добре, якби не почала погіршуватися економічна ситуація на зовнішніх для нас ринках, зокрема, і в Росії, звідки йшла значна частка скрапленого газу”, — пояснив експерт.

С.Сапегін додав, що погіршення економічного становища в Росії призвело до тих же самих процесів, що і в Україні.

“У результаті ми отримуємо ситуацію, коли російський споживач пересідає з бензинів на скраплений газ, в результаті — обсяги вільного скрапленого газу (в РФ — ред.) стають меншими, ті ресурси, які раніше могли вільно йти в Україну, в тому числі і в Європу — вони скорочуються. В результаті ми прийшли до ситуації коли частка імпорту скорочується, і ринок не отримує тих обсягів, які були раніше.

У цій ситуації у операторів є єдиний шлях компенсувати падаючі обсяги продажів — ціною, що ми зараз і спостерігаємо”, — зазначив він.

Експерт припустив, що ціни на скраплений газ ростимуть в Україні до тих пір, “поки ми не вийдемо на баланс, коли споживач буде відмовлятися від застосування зрідженого газу, тим самим скорочуючи його споживання, і обсяги споживання вирівняються з пропозицією”.

Нагадаємо, як повідомляв УНН, в АМКУ пояснили, що на формування ціни скрапленого газу впливають: ціна на сиру нафту на європейських ринках, тарифи на перевезення залізничним транспортом, а також податкове навантаження і коливання курсу валют.

У Комітеті також визнали, що ріст цін на автогаз спровокував його дефіцит.

Джерело: УНН
Loading...
Loading...
SELECTORNEWS - покупка, обмен и продажа трафика
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...