Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
понеділок, 23 жовтня 2017 р.22:53
Новини: Економіка

Експерти ВР назвали законопроект про спецконфіскацію майна таким, що порушує права громадян

КИЇВ. 15 жовтня. УНН. Головне науково-експертне управління Верховної Ради України вважає, що законопроект №3025 щодо спецконфіскації майна, зареєстрований народними депутатами Тетяною Чорновіл, Олегом Барною та Андрієм Тетеруком, є недоцільним, невдалим та таким, що спричинить значні порушення прав громадян. Про це йдеться у висновку експертів, повідомляє УНН.

Зокрема, серйозні зауваження, на переконання експертів, викликають норми законопроекту, які не мають чітких визначень.

“Викликає серйозні зауваження також положення частини 3 статті 8 проекту, згідно з якою "у разі скасування судом ухвали про застосування особливого режиму спеціальної конфіскації власник (законний володілець) майна, конфіскованого за такою ухвалою суду, має право вимагати повернення належного йому майна або коштів з державного бюджету, отриманих від реалізації такого майна". Але у супровідних документах до законопроекту не міститься жодних посилань на джерела фінансування таких витрат з Державного бюджету України. Крім того, за таких обставин логічно виникає питання: хто буде відшкодовувати упущену вигоду, що передбачено загальними цивільно-правовими принципами?” - зазначили експерти.

Крім того, вони звернули увагу на те, що поданий законопроект містить цілу низку внутрішніх неузгодженостей та суперечностей, що значно ускладнює його розуміння та подальше застосування у разі його прийняття.

“Зокрема, у частині 3 статті 6 проекту зазначається, що "суд, встановивши, що клопотання про арешт майна подано без додержання вимог статті 5 цього Закону, повертає його Генеральному прокурору України", у той же час, у статті 5 проекту йдеться про зміст клопотання про застосування особливого режиму спеціальної конфіскації. Відповідно до частини 9 статті 6 проекту "особливий режим спеціальної конфіскації майна застосовується незалежно від наявності оголошеної підозри або обвинувального вироку у кримінальному провадженні…", а пункт 3 частини 2 статті 5 зазначає, що в клопотанні про застосування особливого режиму спеціальної конфіскації обов’язково повинні бути відомості "про досудове розслідування, в рамках якого особі, було повідомлено про підозру (дата внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дані про особу, якій повідомлено про підозру, та правова кваліфікація кримінального правопорушення, у вчиненні якого підозрюється особа, із зазначенням статті)". Частиною 6 статті 7 проекту визначено, що "ухвала суду про застосування особливого режиму спеціальної конфіскації є виконавчим документом та підлягає негайному виконанню", в той же час у частині 1 статті 8 стверджується, що "на підставі ухвали суду….суд видає виконавчий лист…" - пояснили експерти.

Загалом, на думку експертів Верховної Ради, чинні КК та КПК України повною мірою врегульовують підстави та порядок застосування спеціальної конфіскації. Тому потреби у прийнятті спеціального закону, який урегульовував би "особливий" порядок кримінального провадження, на думку головного управління, немає.

“На підставі викладеного вважаємо, що законопроект містить невдалі положення, реалізація яких може спричинити значні порушення прав громадян, а тому його прийняття у пропонованому вигляді є недоцільним”, - резюмували експерти Верховної Ради.

Нагадаємо, 3 вересня на сайті Верховної Ради народні депутати Тетяна Чорновіл (“Народний фронт”) та Олег Барна (“Блок Петра Порошенка”) зареєстрували законопроект № 3025 “Про особливий режим спеціальної конфіскації майна”, в якому пропонується конфіскація майна колишнього Президента Віктора Януковича і низки колишніх чиновників до проведення судового розслідування.

Разом з тим, експерти ВР, а також низка європарламентарів, європейських і американських експертів розкритикували законопроект №3025 про особливий режим спеціальної конфіскації майна.

Зокрема, експерти Верховної Ради відзначили, що спецконфіскація не може бути застосована до осіб, щодо яких не винесено вирок. Перший варіант законопроекту був відкликаний авторами на доопрацювання та з’явився на сайті ВР 22 вересня. Оновлений варіант законопроекту передбачає застосування особливого режиму спецконфіскації не до конкретних колишніх високопосадовців, а до осіб, які зазначені у Законі “Про очищення влади”. Проте, як і раніше законопроект містить норми, які були розкритиковані експертами.

Також нагадаємо, Асоціація захисту активів вважає, що законопроект №3025 “Про особливий режим спеціальної конфіскації майна” дискредитує існуючу правоохоронну систему.

Крім того, за словами фінансового аналітика, керуючого партнера компанії Capital Times Еріка Наймана, законопроект №3025, що передбачає особливий режим конфіскації майна екс-чиновників, є прикладом правового нігілізму, а його прийняття поставить хрест на інвестиційному кліматі України.

Джерело: УНН
Відео
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...