Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
неділя, 23 липня 2017 р.05:33
Новини: Політика

Головне юридичне управління ВР розкритикувало урядовий законопроект про Нацагентство з розшуку активів

КИЇВ. 6 листопада. УНН. У Головному юридичному управлінні Верховної Ради визначили, що урядовий законопроект №3040 “Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів” потребує значного техніко-юридичного доопрацювання. Про це йдеться на сайті ВР, повідомляє УНН.

Так, за інформацією юристів, аналіз законопроекту свідчить про те, що більшість зауважень Головного науково-експертного управління ВР не враховано, а відтак вони досі зберегли свою актуальність.

Зокрема, вказаний законопроект порушує Конституцію України, оскільки згідно з законодавством, ВР не має права утворювати нові органи центральної виконавчої влади.

“..зазначене повноваження віднесено до компетенції Кабінету міністрів України (пункт 91 статті 116 Конституції України)... Те ж саме стосується статті 12 проекту, в тому числі і щодо розширення законом всупереч пункту 31 частини першої статті 106 Конституції України повноважень Президента України”, — йдеться у висновку юристів.

Крім того, вони наголосили, що Конституцією України не передбачено створення нових органів центральної виконавчої влади зі спеціальним статусом.

“..оскільки під державними органами, які мають спеціальний статус, зазвичай розуміються прямо чи опосередковано названі у Конституції України органи, не віднесені до жодної з "гілок“ єдиної державної влади (законодавчої, виконавчої або судової влади). До таких державних органів нині відносяться прокуратура, Служба безпеки України, Центральна виборча комісія, Національна рада з питань телебачення і радіомовлення тощо. Їх спеціальний статус відображається насамперед у порядку формування відповідних державних органів та характері їх взаємозв’язків з іншими, зокрема вищими органами держави (Верховною Радою України, Президентом України та Кабінетом Міністрів України). При цьому Конституція України, як відомо, також не передбачає існування в державному механізмі (апараті) державних органів виконавчої влади із спеціальним статусом, які здійснювали б відповідні функції поза межами системи органів виконавчої влади. Тому запропоновані у проекті приписи щодо надання Національному агентству спеціального статусу, порядку його формування, підзвітності та підконтрольності можуть бути визнані такими, що не ґрунтуються на відповідних положеннях Конституції України, та не враховують положень законів України "Про Кабінет Міністрів України“ та "Про центральні органи виконавчої влади“, які є базовими законодавчими актами у питаннях утворення і функціонування центральних органів виконавчої влади”, — наголосили в Головному юридичному управлінні ВР.

Нагадаємо, експерти розкритикували як законопроект Т.Чорновол про спецконфіскацію, так і законопроект Кабміну про створення Нацагентства з управління активами.

Так, експерти Головного науково-експертного управління ВР вважають, що реалізація положень урядового законопроекту “Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, отриманими від корупційних та інших злочинів” може призвести до створення механізмів “узаконеного рейдерства”, а створення такого органу взагалі не передбачено Конституцією України.

Разом з тим, експерти ВР, а також низка європарламентарів і європейських експертів розкритикували законопроект № 3025 про особливий режим спеціальної конфіскації майна, авторами якого є зокрема Т.Чорновол.

Так, експерти Верховної Ради відзначили, що спецконфіскація не може бути застосована до осіб, щодо яких не винесено вирок. Першочергово варіант законопроекту був відкликаний авторами на доопрацювання. Разом з тим, новий варіант законопроекту тепер передбачає застосування особливого режиму спецконфіскаціі не стосовно конкретних колишніх чиновників, а по відношенню до осіб, які зазначені в Законі “Про очищення влади”. При цьому, в оновленому законопроекті знову ж таки не враховані зауваження Головного науково-експертного управління про неприпустимість застосування спецконфіскаціі до осіб, котрі не визнані винними в суді. Замість цього пропонується застосування спецконфіскаціі майна до осіб, незалежно від наявності підозри або вироку.

Крім того, про те, що зазначені законопроекти порушують права людини заявили Генеральний прокурор України  та Омбудсмен.

Також нагадаємо, Асоціація захисту активів вважає, що законопроект Т.Чорновіл № 3025 "Про особливий режим спеціальної конфіскації майна дискредитує існуючу правоохоронну систему.

Крім того, за словами фінансового аналітика, керуючого партнера компанії Capital Times Еріка Наймана, законопроект № 3025, що передбачає особливий режим конфіскації майна екс-чиновників, є прикладом правового нігілізму, а його прийняття поставить хрест на інвестиційному кліматі України.

Джерело: УНН
Відео
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...
Популярні новини