Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Вівторок, 23 травня 2017 12:34
youtube
Новини: Політика

В.Медведчук розповів чому для ЄС так важлива заборона на дискримінацію за ознакою сексуальної орієнтації

КИЇВ. 10 листопада. УНН.  чому для ЄС так важлива заборона на дискримінацію за ознакою сексуальної орієнтації. Про це у своєму блозі написав лідер "Українського вибору" Віктор Медведчук, передає УНН.

"Верховна Рада, всупереч наполяганням Євросоюзу, відмовилася включити до Трудового кодексу вказівку про заборону дискримінації за ознакою сексуальної орієнтації, хоча це зараз одне з умов запровадження безвізового режиму. І оскільки навколо даного питання так багато спекуляцій, варто розібратися у всьому цьому, причому без емоцій, використовуючи виключно правові аргументи. Перш за все, чи заборонена у нас дискримінація на основі сексуальної орієнтації? На мій погляд, її заборона очевидна, це слідує як з Конституції України, так і з інших правових актів. Так, частина 2 статті 24 Конституції України говорить: “Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками”, - зазначив політик.

На думку В.Медведчука, що ж "стосується чинного КЗпП, то присвячена даному питанню стаття 21 звучить так: “Україна забезпечує рівність трудових прав усіх громадян незалежно від походження, соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, мови, політичних поглядів, релігійних переконань, роду і характеру занять, місця проживання та інших обставин ”. У прийнятому ж ВР 5 листопада в першому читанні Трудовому кодексі (частина 1 статті 3) записано: “Забороняється будь-яка дискримінація у сфері праці, зокрема порушення принципу рівності прав і можливостей, пряме чи непряме обмеження прав працівників залежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного, соціального та іноземного походження, віку, стану здоров’я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сімейного та майнового стану, сімейних обов’язків, місця проживання, членства у професійній спілці чи іншому об’єднанні громадян, участі у страйку, звернення або наміру звернення до суду або інші органи за захистом своїх прав або надання підтримки іншим працівникам у захисті їхніх прав, за мовними або іншими ознаками, не пов’язаним з характером роботи або умовами її виконання”.

"Виникає питання: коли згадуються “інші ознаки” та “інші обставини”, включають вони сексуальну орієнтацію? Безсумнівно. Це не тільки продиктовано логікою, але і випливає з європейських документів та їх офіційного тлумачення. Так, у статті 14 “Заборона дискримінації” Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною, говориться: “Користування правами і свободами, визнаними в цій Конвенції, має бути забезпечене без якої б то не було дискримінації за ознакою статі, раси , кольору шкіри, мови, релігії, політичних або інших переконань, національного або соціального походження, належності до національних меншин, майнового стану, народження або за іншою ознакою”. Таке формулювання, як бачимо, ідентична українському законодавству. І в Європі її розуміють як заборону дискримінації на основі сексуальної орієнтації, що було визнано ЄСПЛ ще в 1999-му в рішенні по справі “Салгейро да Сілва Моута проти Португалії”, - зазначив В.Медведчук.

Політив вважає, що аналогічне формулювання міститься і в спеціальному антидискримінаційного Протоколі №12 до Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. Сенс цього протоколу полягає в тому, що якщо конвенція забороняє дискримінацію лише щодо користування правами, зазначеними в ній самій, то протокол забороняє дискримінацію вже щодо користування всіма правами, визнаними законом. Стаття 1 Протоколу №12 “Загальна заборона дискримінації” говорить: “Здійснення будь правом, визнаним законом, має бути забезпечене без якої б то не було дискримінації за ознакою статі, раси, кольору шкіри, мови, релігії, політичних або інших переконань, національного чи соціального походження, належності до національних меншин, майнового стану, народження або іншої обставини”.

"Чому в документі нічого не говориться про дискримінацію за ознакою сексуальної орієнтації, сказано в офіційному пояснювальному тексті Ради Європи (конвенція такого офіційного пояснення не має): “20. Що міститься в статті 1 Протоколу перелік ознак для недопущення дискримінації ідентичний переліком, що міститься в статті 14 ЄКПЛ. Цьому рішенню було віддано перевагу перед іншими, такими як включення в перелік ряду додаткових ознак (наприклад, фізична або розумова неповноцінність, сексуальна орієнтація або вік), не через відсутність розуміння, що такі ознаки стали сьогодні в суспільстві особливо важливими в порівнянні з часом редагування статті 14 ЄКПЛ, а тому, що таке включення з правової точки зору не потрібно, так як список ознак є не остаточним”. Україна ратифікувала цей документ у 2006 році, тоді як багато країн ЄС його навіть не підписали, зокрема такі європейські держави, як Франція, Великобританія, Польща. Отже, дискримінація за ознакою сексуальної орієнтації вже заборонена як внутрішнім українським законодавством, так і міжнародними договорами України. Цього було б недостатньо, якби існувало безліч достовірних даних про те, що така дискримінація в країні існує, а українські суди трактують зазначені мною норми внутрішнього і міжнародного законодавства інакше, ніж диктує логіка. Але великої кількості таких достовірних даних про дискримінацію за ознакою сексуальної орієнтації немає. Кажуть лише, що це вимога Євросоюзу для введення безвізового режиму", - написав у своєму блозі лідер "Українського вибору" Віктор Медведчук.

Політик зазначає, що "є лише один офіційний документ, який визначає ці умови, — План дій щодо лібералізації ЄС візового режиму для України. З ним нескладно ознайомитися: він розміщений на сайті уряду українською та англійською мовами. Боротьбу з дискримінацією в документі присвячено розділ 2.4.3. “Права громадян, включаючи захист меншин”. Ось що там написано: “1-й етап (законодавчі та політичні основи): Ухвалення всеосяжного антидискримінаційного законодавства, яке рекомендується моніторинговими органами ООН та Ради Європи для забезпечення ефективного захисту від дискримінації. Активно дотримуватися конкретних рекомендацій органів ООН, ОБСЄ/БДІПЛ, Ради Європи/ЄКРН та міжнародних правозахисних організацій у виконанні антидискримінаційної політики, захисту меншин і боротьби зі злочинами, вчиненими на ґрунті ненависті. Ратифікація відповідних документів ООН і Ради Європи про боротьбу з дискримінацією. Визначити умови та обставини набуття громадянства України. 2-й етап (критерії ефективної імплементації): Ефективна імплементація законодавства та антидискримінаційної політики, імплементація відповідних документів ООН і Ради Європи. Ефективна імплементація Плану дій по боротьбі з дискримінацією; кампанії з підвищення обізнаності громадськості з питань протидії расизму, ксенофобії, антисемітизму та іншим формам дискримінації; посилення дієвості відповідальних органів у сфері антидискримінаційної політики та боротьби з расизмом, ксенофобією та антисемітизмом. Проведення спеціальних навчань для посадових осіб правоохоронних органів, прокурорів і суддів, які потенційно залучені в розслідування злочинів, скоєних на ґрунті ненависті”.

"Тобто в наведеному тексті немає ніяких окремих згадок про сексуальну орієнтацію. Проте, як видно з листа глави представництва ЄС в Україні Яна Томбінського міністру закордонних справ Павла Клімкіна від 22 жовтня, яке опинилося у розпорядженні нашої преси, Євросоюз вимагає для виконання згаданого плану дій прямої вказівки на заборону дискримінації за ознакою сексуальної орієнтації в трудовому законодавстві. Ось тільки на якій правовій підставі, якщо в Плані дій щодо лібералізації ЄС візового режиму для України це не прописано? Виходить, що відносини України та Євросоюзу в такій важливій сфері регулюються якимсь таємним договором, секретним протоколом... А скільки ще таких питань, які регулюються формальними домовленостями? Ось про що треба б турбуватися тим, хто на словах за незалежність України, а на ділі вважає, що незалежність передбачає виконання вказівок Вашингтона і Брюсселя, про зміст яких можна навіть не замислюватися. До речі, якщо європейцям — на тлі міграційного кризи — потрібен привід, щоб відмовити Україні в безвізовому режимі, то привід цей вони все одно знайдуть. Або ж створять такі умови, що в’їхати в ЄС без візи буде складніше, ніж зараз отримати “шенген”. І все ж чому європейці так настійно вимагають заборонити дискримінацію людей з нетрадиційною сексуальною орієнтацією, якщо дискримінація ця вже законодавчо заборонена? Думаю, за допомогою внесення поправок до Трудового кодексу вони домагаються бажаного — щоб тема прав сексуальних меншин займала в Україні таке ж місце, як і на Заході. А потім вже можна буде домагатися та легалізації одностатевих шлюбів, і іншого", - резюмував лідер "Українського вибору".

Джерело: УНН
Loading...
Loading...
SELECTORNEWS - покупка, обмен и продажа трафика
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...