Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Субота, 25 березня 2017 02:40
youtube
Новини: Економіка

Тендерні ціни на пальне почали відповідати ринковому рівню - С.Куюн

Тендерні ціни на пальне почали відповідати ринковому рівню - С.Куюн

КИЇВ. 29 березня. УНН. У сфері закупівель нафтопродуктів “Укрзалізницею” в 2015 р відбулася революція і тендерні ціни вперше за багато років почали відповідати ринковому рівню. Про це у свій авторській колонці, аналізуючи тендерні закупівлі пального, написав експерт нафтового ринку, керівник “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн, передає УНН.

“У червні великий тендер на поставку 100 тис. т дизпалива несподівано виграла одна зі структур “Концерну Галнафтогаз”, посунувши свого одвічного конкурента — WOG. З’явилися й інші постачальники. Але найголовніше — тендерні ціни вперше за багато років почали відповідати ринковому рівню. Не можна сказати, що ломка “паливних” підвалин в “Укрзалізниці” пройшла безболісно, ​​але деякі зміни очевидні. З посиленням конкуренції на торгах на порядку денному постало питання формульного ціноутворення, коли ціна встановлюється автоматично, виходячи з міжнародних котирувань дизпалива, курсу валют, ставок податків і т.д. Фактично суперечка (торг) між постачальниками зводиться до того, у кого з них кращі умови по залученню фінансування і менші апетити. З метою впровадження цієї прогресивної практики, зусиллями, в тому числі нових фахівців “Укрзалізниці”, в законі про держзакупівлі котирування Platts були легалізовані і допущені до використання”, — написав експерт.

При цьому, як підкреслив С.Куюн, перша ж спроба провести тендер “за формулою” була оскаржена в Антимонопольному комітеті.

“Трейдер “Елемент нафта” визнав дискримінаційними норми про прив’язку тендерної ціни до курсу долара і котирувань Platts. АМКУ цю думку підтримав. Поспішність цього рішення стала очевидною відразу ж. На тлі відносно стабільного тренду світових цін і курсу долара восени 2015 року, ціна на внутрішньому ринку злетіла через російське ембарго на поставки дизпалива в Україні. За формулою ціна була б відносно стабільною, але за фактом “Укрзалізниці” довелося неодноразово підвищувати ціни слідом за кон’юнктурним зростанням цін на внутрішньому ринку і в підсумку чимало переплатити”, — повідомив експерт.

Нагадаємо, як повідомляв УНН, напередодні “ОККО” програло апеляційний суд АМКУ щодо тендерної процедури “Укрзалізничпостач”.

Також нагадаємо, у березні скарга “ОККО” заблокувала поставку дизельного пального “Укрзалізниці”.

У результаті таких дій компанії, “УЗ” заявило про загрозу зупинки потягів.

В.о. голови правління ПАТ “Укрзалізниця” Олександр Завгородній назвав такий крок нафтотрейдера шантажем та запевнив у тому, подібні дії компаній не вплинуть на жорстку позиції “УЗ” щодо прозорості проведення тендерів.

За результатами розгляду скарги, колегія АМКУ відмовила “ОККО” в її задоволені.

Додамо, що напередодні, Держспоживінспекція повідомила про те, що тест на якість пального у різних регіонах України не пройшли такі АЗС, як “ОККО”, “Укрнафти” та “БРСМ”.

Так, за даними контролерів, найбільшу кількість неякісного дизельного пального було забраковано та конфісковано саме у мережі АЗС “ОККО” — 14,5 тис. літрів ДП.

Джерело: УНН
Loading...
Loading...
SELECTORNEWS - покупка, обмен и продажа трафика
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...