Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
пʼятниця, 20 жовтня 2017 р.09:27
Новини: Економіка

Закон дозволяє нафтотрейдерам підвищувати ціну на пальне до 10% після перемоги у тендері - С.Куюн

Закон дозволяє нафтотрейдерам підвищувати ціну на пальне до 10% після перемоги у тендері - С.Куюн

КИЇВ. 29 березня. УНН. Перегляд цін нафтотрейдерами на пальне після завершення тендерної процедури закріплений законодавчо та відбувається на основі довідок підприємства “Держзовнішінформ”. Про це у свій авторській колонці, аналізуючи тендерні закупівлі пального, написав експерт нафтового ринку, керівник “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн, передає УНН.

“Нюанс в тому, що закон дійсно дозволяє підвищити ціну від конкурсного рівня на 10% у разі відповідних змін на ринку. Саме цією нормою скористалися восени (тендер із закупівлі ДП “Укрзалізницею”, - ред)”, — зазначив експерт.

За словами С.Куюна такі особливості тендерного законодавства залишають потужною роль людського актора.

“Залишається потужна роль людського фактора, який неминуче створює ризик корупції. Чи захоче “Укрзалізниця” переглядати ціни в бік зростання, якщо раптом до таких хитрощів з 10% вирішить вдатися хтось інший? Чи буде так само завзято домагатися зниження цін у “свого” переможця тендерів, якщо ринок піде вниз? Все це можна правильно мотивувати. Така система тендерів сильно підриває довіру до себе”, — вважає він.

Нагадаємо, за словами С. Куюна, у сфері закупівель нафтопродуктів “Укрзалізницею” в 2015 року відбулася революція, і тендерні ціни вперше за багато років почали відповідати ринковому рівню.

“З посиленням конкуренції на торгах на порядку денному постало питання формульного ціноутворення, коли ціна встановлюється автоматично, виходячи з міжнародних котирувань дизпалива, курсу валют, ставок податків і т.д. З метою впровадження цієї прогресивної практики, зусиллями, в тому числі нових фахівців “Укрзалізниці”, в законі про держзакупівлі котирування Platts були легалізовані і допущені до використання”, — написав експерт.

Також нагадаємо, напередодні, скарга “ОККО” заблокувала поставку дизельного пального “Укрзалізниці”.

У результаті таких дій компанії, “УЗ” заявило про загрозу зупинки потягів.

В.о. голови правління ПАТ “Укрзалізниця” Олександр Завгородній назвав такий крок нафтотрейдера шантажем та запевнив у тому, подібні дії компаній не вплинуть на жорстку позиції “УЗ” щодо прозорості проведення тендерів.

За результатами розгляду скарги, колегія АМКУ відмовила “ОККО” в її задоволені.

Додамо, що напередодні, Держспоживінспекція повідомила про те, що тест на якість пального у різних регіонах України не пройшли такі АЗС, як “ОККО”, “Укрнафти” та “БРСМ”.

Так, за даними контролерів, найбільшу кількість неякісного дизельного пального було забраковано та конфісковано саме у мережі АЗС “ОККО” — 14,5 тис. літрів ДП.

Джерело: УНН
Теги: пальне,
Відео
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...