Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Субота, 25 листопада 2017 04:17
Новини: Економіка

АМКУ не визнала відомі мережі АЗС порушниками - Ю.Терентьєв

АМКУ не визнала відомі мережі АЗС порушниками - Ю.Терентьєв

КИЇВ. 1 квітня. УНН. АМКУ розпочав розгляд декількох справ по відношенню до відомих мереж АЗС щодо зростання цін на пальне ще у середині 2014 року. Станом на сьогодні АЗС WOG, Shell, Socar та інші порушниками не визнано. Про це в інтерв’ю “Тижню” розповів голова Антимонопольного комітету України Юрій Терентьєв, передає УНН.

Зокрема, відповідаючи на запитання журналіста про результати перевірки АМКУ щодо спільник анти конкурентних дій у питаннях цінової політики низки операторів ринку нафтопродуктів (WOG, OKKO, Shell, SOCAR, “Альянс Холдинг”, “Параллель-М ЛТД”), Ю. Терентьєв зазначив:

“Поки що названих операторів порушниками не визнано. На розгляді — кілька справ, які комітет розпочав іще в середині 2014 року (щодо стрімкого зростання цін у певних операторів під час гострої девальвації). Півтора року стійким є тренд зниження ціни на нафту, на світових ринках вона суттєво й динамічно подешевшала. Натомість основні оператори українського ринку тримають однакові ціни, які не коливаються разом із міжнародними трендами. Цей факт є причиною розслідування АМКУ. Щоб констатувати порушення, треба розуміти, зумовлені однакові дії тими самими причинами чи ні. Для цього ми направили інформаційні запити до суб’єктів. Два тижні тому отримали відповіді й зараз аналізуємо. Думаю, протягом квітня все буде з’ясовано. Щодо відповідальності за порушення: з одного боку, це зобов’язання його припинити й уникати певних неконкурентних дій надалі. Із другого — надвисокі штрафні санкції (українське законодавство у цьому подібне до норм Європейського Союзу). Максимальний штраф — до 10% від доходу за попередній рік. Але в даному випадку про це не йдеться”, — сказав він.

Нагадаємо, як повідомляв УНН, за словами експерта нафтового ринку Л.Косянчука, жодної змови між нафтотрейдерами (у питаннях цінової політик, — ред.) немає, адже вони конкурують. А ціни на пальне виросли з об’єктивних підстав.

Тому, як зазначив Л.Косянчук, АМКУ намагається знайти крайніх, звинувачуючи АЗС в антиконкурентних діях.

З ним погоджується й інший експерт — Геннадій Рябцев.

За його словами, заяви Антимонопольного комітету України щодо цінової політики вітчизняних АЗС викликають запитання, адже індикативні розрахункові цін, на які посилається комітет, не мають жодного обов’язкового статусу.

Також, Г. Рябцев додав, що АМКУ, говорячи про начебто узгодженість дій одних мереж АЗС, не помічає набагато більш узгодженого підняття вартості палива на інших мережах.

“Позиція АМКУ стосовно того, що відбувається з цінами на АЗС мені дивна.

Рівень професіоналізму експертів комітету можна поставити під питання, оскільки, як може експерт АМКУ посилатися на якісь індикативні розрахункові ціни, які не мають жодного статусу і яких ніхто не має дотримуватися. Оскільки існує ще й господарчий кодекс, який визначає, що ціни на ринку встановлюються вільно, за домовленістю сторін. А якщо це на офіційному сайті публікується (позиція АМКУ щодо цінової політики нафтотрейдерів, — ред.), якщо АМКУ помічає немовби узгоджене підвищення вартості палива на одних мережах і не помічає набагато більш узгодженого і злагодженого підняття вартості палива на інших мережах — це означає що експерти АМКУ є зацікавленими особами, і може тут слід шукати конфлікт інтересів, виходячи із того хто саме, і як потрапив на посади державних експертів”, — зауважив він.

Також нагадаємо, як повідомляв УНН, за словами генерального директора мережі АЗК WOG Сергія Корецького, нафтотрейдери не зацікавлені у підвищенні цін на пальне, бо це призводить до зниження купівельної спроможності.

Джерело: УНН
Підписуйтесь на наш Telegram-канал аудіоновин та слухайте новини УНН щогодини
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...