Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Вівторок, 23 травня 2017 02:29
youtube
Новини: Економіка

Експерт пояснив, чому не варто сподіватися на здешевлення бензину

Експерт пояснив, чому не варто сподіватися на здешевлення бензину

КИЇВ. 23 травня. УНН. Навіть за умови зниження ціни на нафту на світовому ринку, передумов для значного здешевлення пального в Україні це не створить. Про це в ефірі однієї з українських радіостанції повідомив експерт нафтового ринку, директор “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн, передає УНН.

Так, за його словами, останнє здорожчання пального в України викликав ріст цін на нафту.

“Крім підвищення цін на нафту, інших факторів на сьогодні немає. Але підвищення дуже серйозне, якщо в січні ми говорили про 30 доларів за барель, то сьогодні це - 50. І ніхто не може дати гарантії, що ціна не буде йти далі вгору”, — сказав він.

С.Куюн додав, що ціна на А-95 орієнтовно коливатиметься в діапазоні від 22 до 24 грн за літр.

“Я думаю, що ті ціни, які є на сьогодні, це 95-й бензин — в діапазоні 22-24 гривні за літр, дизпаливо — 18-20 гривень за літр. Це ось робочий діапазон. Швидше за все, в ньому і буде вже коливатися ціна при рівні близько 50 доларів за барель”, — пояснив він.

Крім того, С.Куюн зазначив, що здешевлення нафти на світовому ринку, як правило, призводить до послаблення нацвалюти. Це має негативний вплив на ціну пального, адже ціна нафти у вартості бензину становить 40%, тоді як валютна складова сягає 90%.

“Якщо ціна на нафту назад буде нижче, то я думаю, що, безумовно, створяться передумови для зниження. Економіка України влаштована таким чином, що низькі ціни на нафту призводять і до зниження цін на основні експортні позиції України, це аграрна продукція та металопрокат. Відповідно, це призводить до зниження валютної виручки, це призводить до зростання курсу валюти. Тобто, до ослаблення національної валюти. У свою чергу це б’є по вартості імпортних товарів, до яких належить і паливо: ми на 80% його імпортуємо. Відповідно, низька ціна на нафту - це з одного боку добре, але ціна нафти - це 40% у вартості бензину. Тоді як валютна складова вимірюється 90% у вартості палива, відповідно, це набагато сильніший чинник, ніж ціна на нафту. Тому, тут теж швидше за все, досвід показує, що не потрібно чекати великого зниження, тому що, так, падає ціна на нафту, але зростає курс”, — пояснив експерт.

Як повідомляв УНН, низка експертів нафтового ринку наголошують на тому, ціни на стелах вітчизняних АЗС виросли прогнозовано і мають подальший потенціал до росту.

Напередодні АМКУ повідомив про завершення розслідування стосовно цінової політики нафтотрейдерів.

При цьому, якими результати завершилося розслідування, у АМКУ так і не вказали, зазначивши лише те, що “Антимонопольним комітетом надіслані суб’єктам господарювання попередні висновки у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції”.

Нагадаємо, як повідомляв УНН, раніше уповноважений Антимонопольного комітету України Валерій Полюхович повідомив ЗМІ, що АМКУ поки не буде виносити рішень щодо цін на паливо.

Також нагадаємо, голова Антимонопольного комітету України Юрій Терентьєв у квітні поточного року заявив, що АМКУ не визнав порушниками відомі мережі АЗС.

При цьому, за словами експерта нафтового ринку Л.Косянчука, жодної змови між нафтотрейдерами (у питаннях цінової політик, — ред.) немає, адже вони конкурують. А ціни на пальне виросли з об’єктивних підстав.

Тому, як зазначив Л.Косянчук, АМКУ намагається знайти крайніх, звинувачуючи АЗС в антиконкурентних діях.

З ним погоджується й інший експерт — Геннадій Рябцев.

За його словами, заяви Антимонопольного комітету України щодо цінової політики вітчизняних АЗС викликають запитання, адже індикативні розрахункові цін, на які посилається комітет, не мають жодного обов’язкового статусу.

Джерело: УНН
Loading...
Loading...
SELECTORNEWS - покупка, обмен и продажа трафика
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...