Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
середа, 18 жовтня 2017 р.04:22
Новини: Економіка

АМКУ не помітив одночасного подорожчання палива на заправках з нафтопродуктами вітчизняного походження - експерт

АМКУ не помітив одночасного подорожчання палива на заправках з нафтопродуктами вітчизняного походження - експерт

КИЇВ. 23 травня. УНН. Ціни на пальне на стелах вітчизняних АЗС зросли обгрунтовано. Спровокували ріст вартості бензинів та ДП низка факторів, у тому числі - здорожчання нафти на світовому ринку. При цьому, якщо цінова поведінка нафтотрейдерів-імортерів зрозуміла, то на яких підставах відбулося здорожчення пального вітчизняного виробництва, залишається питанням. Про це під час прес-конференції повідомив експерт Геннадій Рябцев, передає УНН.

Так, за його словами, близько 80% продуктів в Україну ввозиться.

“Це означає, що вони (оператори — ред.) купуються на вільному ринку за долари або за євро. Ці нафтопродукти потрібно продати у нас за гривні, потім ці гривні перевести в долари і євро, і за них закупити чергову партію нафтопродуктів. Отже, вартість нафтопродуктів залежить не лише від апетитів держави, але і від того, що називається курсом національної валюти. Про це ані в АМКУ, ані в будь-яких державних установах не кажуть, тому що держава мріє перевести стрілки, що називається, на когось іншого. Тобто не згадувати про те, що відбулось із українською нафтопереробкою, не згадувати про те, що відбулося із державною системою контролювання якості палива, а казати, що в усьому винні трейдери, оператори і на них потрібно спустити усіх собак”, — зазначив Г.Рябцев.

Він пояснив, що протягом квітня ціни пального на європейському ринку зросли на 15-20%.

“Чим зумовлено було підвищення вартості нафтопродуктів на українських АЗС протягом останніх днів. Якщо проаналізувати динаміку цін на бензин, дизельне паливо на європейському ринку, тобто на тому самому ринку, де закуповують 80% бензину, дизельного палива усі українські трейдери, можна побачити — протягом квітня місяця вони зросли на 15-20%, при цьому гривня за той же самий період укріпилася на 4%”, — зазначив експерт.

Разом з тим, за словами Г.Рябцева, з 11 квітня ціни на заправках імпортерів зросли на 8% в середньому, а на заправках, які пропонують палива вітчизняного виробництва, ціни зросли на 13%.

“Ми бачимо, що з 11 квітня ціни на заправках імпортерів зросли на 8% в середньому, що стосується заправок, які пропонують палива вітчизняного виробництва, то ми побачили, що ціни зросли на 13%. І тут виникає дуже цікаве питання — якщо імпортери можуть казати про те, що вартість продуктів на кордоні зросла, і вони адекватним чином підвищили вартість бензину і дизпалива, то чому зросли ціни на заправках, які пропонують палива, вироблені із української нафти (АЗС групи "Приват" — ред.), закупленої за гривні іще тоді, коли не відбувались оці коливання на європейському ринку? Тобто у них майже у 1,5 рази подорожчали більше, ніж у тих, хто використовує імпортні нафтопродукти.

І виникає друге питання — чому АМКУ помітив подорожчання палива на заправках імпортерів і не помітив подорожчання одночасно на заправках, які продають вітчизняне паливо”, — наголосив експерт.

Нагадаємо, як повідомляв УНН, за словами експерта С.Сапегіна, ціни на пальне на ринку ростуть, як тільки їх підвищують АЗС, контрольовані групою “Приват”.

Також нагадаємо, напередодні АМКУ повідомив про завершення розслідування стосовно цінової політики нафтотрейдерів.

При цьому, якими результати завершилося розслідування, у АМКУ так і не вказали, зазначивши лише те, що “Антимонопольним комітетом надіслані суб’єктам господарювання попередні висновки у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції”.

Раніше уповноважений Антимонопольного комітету України Валерій Полюхович повідомив ЗМІ, що АМКУ поки не буде виносити рішень щодо цін на паливо.

Також нагадаємо, голова Антимонопольного комітету України Юрій Терентьєв у квітні поточного року заявив, що АМКУ не визнав порушниками відомі мережі АЗС.

При цьому, за словами експерта нафтового ринку Л.Косянчука, жодної змови між нафтотрейдерами (у питаннях цінової політик — ред.) немає, адже вони конкурують. А ціни на пальне виросли з об’єктивних підстав.

Тому, як зазначив Л.Косянчук, АМКУ намагається знайти крайніх, звинувачуючи АЗС в антиконкурентних діях.

Джерело: УНН
Відео
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...
Популярні новини