Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Понеділок, 27 березня 2017 08:19
youtube
Новини: Економіка

Запровадження додаткового податку на пальне сприятиме росту "тіньового" ринку - експерт

Запровадження додаткового податку на пальне сприятиме росту "тіньового" ринку - експерт

Дмитро Марунич

КИЇВ. 14 червня. УНН. Для формування нафтового резерву не потрібно нових податків, краще – забезпечити належне надходження до бюджету вже існуючих зборів та акцизів. Адже, додаткове оподаткування пального призведе до чергового здорожчання бензинів і падіння ринку споживання, а тіньовий ринок – знову ростиме. Таку думку в ексклюзивному коментарі УНН висловив експерт, директор Інституту енергетичних досліджень Дмитро Марунич.

"З чого ця розмова почалась (щодо шляхів створення спеціального резерву нафтопродуктів, - ред.): на одному із публічних заходів нещодавно представник європейської структури заявив що такий резерв стратегічний може бути профінансовано за рахунок додаткового податку на рівні 40 коп. на літрі палива. Звичайно, це ганьба, і інших слів у мене немає. Адже і так зростають ціни на паливо, і це призводить до того, що падає споживання, ринок надалі скорочується, а тіньова оця частина ринка, якщо податки зростуть і ціни ще виростуть – вона ще зросте…. Тому, на мою думку, м’яко кажучи, треба шукати державі, якщо вона збирається цей стратегічний резерв формувати якісь інші варіанти", - сказав він. 

За словами Д.Марунича, доцільність створення нафтового резерву України під питанням, адже ми імпортуємо 75% усіх нафтопродуктів.

"У мене виникає питання, навіщо нам цей резерв, якщо у нас 75% нафтопродуктів імпортних? Що ми будемо закуповувати по імпорту і, вибачте, вантажити до цього резерву? У чому логіка? Якби у нас виробництво якесь власне відбувалось, так би тут якась логіка може і була б присутня. А так мені не зовсім зрозуміло, бо останнім часом два роки ринок працює, фактично, як повністю залежний від імпорту, і без жодних резервів ніяких проблем не відбувається. Навіщо цей резерв, крім того, щоб додаткові гроші зібрати з кінцевого споживача, мені не зрозуміло", - пояснив експерт.

Він також додав, що зрозуміти, як сильно формування стратегічного запасу нафти в Україні вдарить по кишені пересічного споживача можна буде лише тоді, коли влада визначиться, яким чином фінансувати цей процес.

"Його поки що немає (остаточного рішення, як формувати резерв, - ред..). Та якщо мова йде по 40 коп. до кожного літра, можете самі порахувати відсоток. Це і не багато, але ж маємо негативні тенденції – нафта дорожчає, ціни на бензин в Україні і так будуть підвищуватися, і додаткові податки тут взагалі ні до чого.

На мою думку, навпаки, треба державі шукати можливість і краще збирати ті податки, які вже є. Наприклад роздрібний акциз. Є інформація що величезна кількість заправочних станцій на ринку так чи інакше уникає його сплати, і ці гроші йдуть, м’яко кажучи, не туди куди треба.

Треба шукати шляхи, як краще зібрати вже існуючі чинні податки, а не створювати додаткове податкове навантаження", - резюмував Д.Марунич.

При цьому, за словами генерального директора компанії WOG Сергія Корецького, створити стратегічний запас нафти Україна має до 2023 року.

"Тобто час на те, щоб розробити максимально сприятливу, з погляду і держави, і операторів ринку, і пересічного споживача нафтопродуктів, модель формування резерву є. Важливо у цьому аспекті врахувати інтереси максимальної кількості учасників, аби не вийшло так, що основний податковий тягар ляже на плечі когось одного", — сказав він.

С.Корецький також прокоментував заяву Держрезерву про те, що “без усвідомлення платниками податків своєї безпосередньої причетності до екстрених запасів (нафти — ред.), будь-яка модель (їх формування — ред.) буде малоефективною”.

Зокрема, він зазначив, що свою відповідальність насамперед має усвідомлювати держава.

“На відміну від держави, платник податків не приймає рішення, як це має відбуватися, і не встановлює правил гри, а лише зобов’язаний їх виконувати. Тоді як від ефективності запропонованого саме державою механізму залежить виправданість та обґрунтованість додаткового податкового зобов’язання, а як наслідок — і ціни на пальне для пересічного водія”, — зауважив він.

Джерело: УНН
Loading...
Loading...
SELECTORNEWS - покупка, обмен и продажа трафика
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...