odin-z-naybilshikh-metalurgiynikh-kombinativ-ukrayini-zupinivsya-cherez-strayki

Один з найбільших металургійних комбінатів України зупинився через страйки

 • 39559 переглядiв

КИЇВ. 19 травня. УНН. У четвер прес-служба найбільшого в країні металургійного комбінату “АрселорМіттал Кривий Ріг” (до 2005 року — “Криворіжсталь”), повідомила про зупинку підприємства через страйк робітників. Про це повідомляє УНН з посиланням на прес-службу Конфедерації вільних профспілок України.

Першими зранку 14 травня збунтувалися працівники Кременчуцького локомотивного депо. Ще у квітні вони звертали увагу на численні порушення умов праці — за минулий рік перевірка Державної інспекції з питань праці виявила їх понад 80. Оскільки в Україні страйки на підприємствах транспорту заборонені, залізничники вдалися до так званого “італійського” страйку, коли робітники погоджуються працювати у гранично суворому виконанні своїх посадових обов'язків і правил, ні на крок не відступаючи від них і ні на крок не виходячи за їх межі, чітко дотримуючись усіх офіційних норм щодо безпеки і тривалості праці. Свої дії робітники назвали акцією “Робота по інструкції” (Work-to-rule), відмовившись, зокрема, виводити із депо несправні локомотиви.

Слід зазначити, що ВПЗУ — не найбільша профспілка українських залізничників, вона об’єднує близько 1,3 тисяч робітників. Однак “італійський” страйк підтримали її осередки у Запоріжжі, Тернополі, Полтаві та в Дарницькому депо Києва.

Пізніше 16 травня до “італійського” страйку колег долучилися працівники залізничного цеху “АрселорМіттал Кривий Ріг” — одного із найпотужніших металургійних комбінатів планети, чистий прибуток якого в 2017 році перевищив 5 млрд гривень. Робітники відмовилися працювати на несправних локомотивах.

Як пояснив глава профспілкового осередку підприємства Юрій Самойлов, ключовою вимогою працівників комбінату є забезпечення безпечних умов праці на підприємстві. Він зазначив, що довгострокова зупинка роботи підприємства може привести до “катастрофічних наслідків” через особливості технологічного процесу. Робота доменної печі вимагає постійно підтримувати метал у рідкому стані, в іншому випадку він може застигнути і заблокувати роботу обладнання.

“Оскільки залізничний транспорт обслуговує всі виробництво на ПАТ, тобто доставляє сировину і вивозить готову продукцію, то в результаті вже зупинилися і мартенівський, і конвертерний цехи. А це може призвести до катастрофічних наслідків, тому первинні профспілкові організації, які діють на підприємстві, терміново збираються на спільне засідання і будуть вирішувати, як діяти далі”, — розповів Самойлов.

Інформацію про страйк на підприємстві підтверджує місцеве видання “Перший криворізький”. За інформацією видання, серед вимог страйкарів — збільшення заробітної плати і капітальний ремонт зношеного обладнання.

До цього, на початку травня, працівники “АрселорМіттал Кривий Ріг” організували кілька мітингів, звернених до керівництва. Зокрема, працівники вимагали підвищення заробітної плати до 1 тис. євро на місяць (саме такою, як стверджують робітники, вона була до девальвації гривні у 2014 році).

Як зазначило керівництво комбінату, середня заробітна платня на підприємстві "одна з найвищих серед металургійних підприємств". У 2017 році цей показник склав 10 278 гривень, водночас середня заробітна плата в галузі — 8 423 гривні.

Утім, серед вимог працівників також і покращення умов праці на підприємстві, та посилення заходів з техніки безпеки.

Нагадаємо, в разі, якщо диспетчери “Украероруху” зважаться на страйк під час проведення матчів Ліги Чемпіонів УЄФА у столиці, то це може призвести до того, що люди просто почнуть здавати квитки. І не лише на літаки, але й на футбольний матч.

Українські Національні Новини

Економіка