spilnii-aviaprostir-ukrai-ni-i-yes-ekspert-prognozuye-bum-turizmu

Спільний авіапростір України і ЄС: експерт прогнозує "бум" туризму

 • 16996 переглядiв

КИЇВ. 12 жовтня. УНН. Україна готова підписати Угоду про спільний авіаційний простір з ЄС. Про переваги цього договору для українських пасажирів та авіакомпаній в коментарі УНН розповів засновник-партнер ТОВ “Авіаплан” Євген Трескунов.

“Договір про спільний авіаційний простір є великим набором різних переваг. Основне — це максимальна інтеграція технічного авіаційного законодавства України з європейським”, — сказав він.

За словами експерта, у цей перелік входить близько 200 європейських документів, які Україна зобов’язується ухвалити.

“Це означає, що фактично за рівнем надійності і якості регулювання авіації ми переходимо на значно вищий щабель. Наприклад, є такий сектор в авіації як аеропорти — в європейській законодавчій практиці є цілий пакет, вони так і кажуть "аеропортовський пакет“, які визначають навіть економічні засади, і згідно з договором Україна повинна прийняти такі ж норми. А сьогодні вони відсутні взагалі. Зокрема, у нас немає директиви або подібного документа 96/67 про демонополізацію ринку послуг наземного обслуговування в аеропортах”, — зазначив Трескунов.

Також нині втрачається інвестиційна привабливість аеропортів через відсутність директиви 2009/12, яка визначає засади встановлення аеропортових зборів, і зокрема для невеличких аеропортів, щоб сам аеропорт або інвестор мав змогу визначати аеропортові збори.

“В українському законодавстві закон "Про державну допомогу“ дуже загальний і нічого специфічного по авіації немає. І фактично АМКУ, який відповідає за це, під час проведення заходів, вимушений де-факто користуватись настановами Єврокомісії щодо державної допомоги аеропортам та авіакомпаніям, адже в ньому все дуже чітко виписано”, — наголосив Трескунов.

За його словами, наразі в Україні такий документ відсутній, що спричиняє додаткові проблеми.

“Це юридичний казус, тому що будь-хто зможе за це подати позов, і як наслідок виграти суд в АМКУ. Вони молодці, що користуються європейським документом, але юридично це не визначено. Ось ця Угода про спільний авіаційний простір дозволяє вийти Україні на європейський рівень регулювання всієї авіагалузі”, — сказав він.

Серед переваг — також юридична складова. Українські авіакомпанії у разі якихось обмежень зможуть розраховувати на рівне ставлення та можливість захисту в європейських структурах. Наприклад, якщо будь-який аеропорт ЄС не надаватиме потрібний слот (часовий інтервал злету чи посадки), то українська авіакомпанія, як і будь-яка компанія ЄС, зможе направити скаргу у відповідну структуру ЄС.

“Ну і найбільшою перевагою для авіапасажирів буде саме комерційна складова — "відкрите небо“. Як тільки відкривається ринок перевезень, то, принаймні, з літнього сезону наступного року Україна зможе планувати додаткові рейси. Це було би на 30-40% зростання обсягів. Тобто, на прикладі ринку Україна-Польща, який відкритий на двосторонньому рівні раніше, ми бачимо, що коли Wizz Air заходить в аеропорт Запоріжжя або Ryanair в маленький херсонський аеропорт і може запускати хоч три або чотири польських маршрутів. Тобто, так це працює, коли є "відкрите небо“, і тому це велика перевага, і буде "бум“ як для ділових стосунків, так і для туристичного попиту”, — підсумував Євген Трескунов.

Нагадаємо, нещодавно міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомив про готовність України підписати Угоду про спільний авіапростір з ЄС. За його словами, укладення Угоди про спільний авіаційний простір з ЄС збільшить кількість польотів та пасажирських перевезень у напрямку до Європи. Це, своєю чергою, також позитивно відобразиться на туристичній галузі, веденні бізнесу та інших міжособистісних зв’язках.

Також Криклій підписав угоду зі Словаччиною про запуск аеропорту “Ужгород”

Українські Національні Новини

Економіка