sud-shvedskogo-giganta-scania-proti-ukrayinskoyi-zhuravlini-viyshov-na-zavershalnu-stadiyu

Суд шведського гіганта Scania проти української “Журавлини” вийшов на завершальну стадію

 • 25015 переглядiв

КИЇВ. 16 червня. УНН. Північний апеляційний господарський суд перейшов до завершальної стадії розгляду апеляційної скарги дистриб’ютора шведських вантажівок Scania Україна проти рішення суду першої інстанції на користь української компанії “Журавлина”, передає кореспондент УНН.

Таке рішення суд ухвалив сьогодні, 16 червня.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Несправний карданний вал: як токсичне ставлення Scania до українських партнерів гальмує шведські вантажівки

“Перерва оголошується з двох причин: суду потрібно засвоїти матеріали, що були подані у ході засідання, а також надати можливість новим представникам компанії "Журавлина“ ознайомитися з матеріалами справи”, — вказав головуючий суддя Геннадій Коробенко.

Додамо, що сьогодні, 16 червня, суд зібрав докази у справі та заслухав аргументи сторін. Наступне судове засідання відбудеться у четвер, 24 червня, об 11 годині 40 хвилин.

Відзначимо, що адвокати “Журавлини” звернули увагу суддів на те, що Scania в якості аргументу посилається на судову постанову 2012 року, згідно з якою шведська компанія ухилилась від сплати податку на додану вартість у загальному розмірі 268 865 грн за рахунок фіктивного придбання агентських послуг, надавши підроблений документ. Утім, сьогодні в ході судового процесу адвокати Scania так і не прокоментували ймовірне фальшування документів.

Scania VS “Журавлина”: суть конфлікту

Судові процеси між дистриб’ютором шведських вантажівок Scania та українським підприємством “Журавлина” тривають ось уже близько дев’яти років. Конфлікт почався з бажання дистриб’ютора шведських вантажівок Scania Україна у 2009 році змінити умови договорів для сервісного та дилерського центру “Журавлина” на менш вигідні. При цьому нові умови були ініційовані вже після зроблених “Журавлиною” інвестицій у шведського дистриб’ютора. Коли український дилер запропонував обговорити ситуацію, керівництво Scania Україна опублікувало на сайті повідомлення для клієнтів про те, що відносини з українцями розірвані, хоча договори все ще були в силі, а спеціальна процедура щодо їх розірвання не була запущена.

Відтоді між двома суб’єктами господарської діяльності почалися тривалі та складні судові процеси. У результаті кульмінацією цих судових процесів у 2020 році стала перемога “Журавлини” за 123 млн грн компенсації за 2012-2017 рр. У публічному просторі рішення суду зустріло опір з боку шведської сторони, окремих народних депутатів, які нібито захищають права інвесторів. Scania Україна заручилася підтримкою народних депутатів з “Слуги народу”, зокрема, голови Тимчасової спеціальної комісії (ТСК) з питань захисту прав інвесторів Галини Янченко, яка в своєму блозі чітко озвучує позицію тільки шведської компанії і свої сумніви в неупередженості суду першої інстанції.

До того ж, під час судового процесу Scania влаштувала безкоштовний тест-драйв, екскурсію й “обід в колі друзів однодумців” народним депутатам від “Слуги народу” Галині Янченко та Денису Маслову. Після чого “слуга народу” Галина Янченко вкотре публічно в судовому спорі двох інвесторів — українського та іноземного — підтримала шведську Scania.

Позицію Scania в пресі неодноразово озвучував посол Швеції в Україні Тобіас Тіберг, називаючи українську систему правосуддя корумпованою, через що подальші шведські інвестиції можуть виявитися під питанням. Такі заяви багато експертів вважають проявом неповаги з боку іншої держави до українських суддів і України в цілому. З останніх, на думку експертів, спроб тиску на суд з боку Scania можна назвати розміщення поряд з будівлею Північного апеляційного господарського суду білборду з символікою компанії натяком на те, що від рішень суду залежать інвестиції в Україну.

При цьому за цей час українській компанії “Журавлина” в судовому порядку вдалося довести, що договір був розірваний не відповідно до його умов. Українці також в суді довели, що після того, як почався конфлікт, Scania Україна усіма можливими способами перешкоджала українському дилеру та сервісному центру виконувати свої зобов’язання за договором: відключила від всіх можливих електронних систем і сервісів з обслуговування клієнтів. 

Українські Національні Новини

Економіка