ukrayintsi-rozpovili-pro-pershoprichini-konfliktu-zi-shvedskim-virobnikom-vantazhivok-scania

Українці розповіли про першопричини конфлікту зі шведським виробником вантажівок Scania

 • 25793 переглядiв

КИЇВ. 26 лютого. УНН. Український дилер і сервісний центр “Журавлина” вперше пояснили причини конфлікту між ними та виробников шведських вантажівок Scania, що вилився у судовий позов на 123 мільйони гривень. Суть проблеми в інтерв’ю УНН пояснив директор і засновник українського підприємства Олег Політило.

Цитата

“У 2009-2010 році приїхав новий директор Scania Україна — Озкан Барморо і вирішив поміняти угоду на менш вигідну для нас. Умови в ній були дуже односторонніми — на користь Scania. Дивіться, що вийшло: коли ми першу угоду заключили, то там були одні умови, вигідні всім, тому ми вкладали гроші, ми інвестували в Scania, багато витратили, щоб відповідати їхнім вимогам. Після другої угоди про дилерський центр вже більше можливостей було — і ми інвестували ще більше на умовах тих двох договорів. І тут раптом приходить новий директор після того, коли ця інвестиція вже зроблена, і змінює всі умови на невигідні нам. Тобто хотіли всі попередні договори припинити, а нові укласти”, — розповів Політило.

Деталі

У той момент, коли “Журавлина” відмовилась підписувати нові умови договору та запропонувала сісти за стіл перемовин, щоб знайти компроміс, керівництво Scania Україна категорично заявили: для науки всім іншим українським дилерам вони розривають договір із західноукраїнським партнером.

“Озкан Барморо сказав, що договори буде розірвано односторонньо. Я розумів, що по закону так не повинно бути, бо ми інвестували багато грошей, показували високі результати, працювали на ім’я та репутацію Scania. Це ж європейський поважний виробник, не можуть вони наплювати на умови договору. У нашому дилерському договорі написано: він заключений на невизначений термін і може бути припинений за письмовою заявою будь-якої зі сторін шляхом укладання угоди про припинення цього договору”, — зазначив власник “Журавлини”.

Політило наголошує: угода про сервісний центр 1999 року та дилерський договір 2005 року чітко зазначали умови для розірвання та передбачали “сісти за стіл і вирішити, як ми розійдемося”.

Але неочікувано на сайті Scania Україна з’явилось повідомлення про закінчення терміну дії договору та співпраці з “Журавлиною”, а всіх клієнтів попросили звертатись до новозбудованого за кошти Scania і повністю залежного від них підприємства в Калинівці, що під Києвом, та інших дилерів.

“Річ не в тім, що ми не могли вижити без Scania, справа у справедливості та партнерстві, коли представництво європейської компанії безпідставно та брехливо на сайті заявляє: договір розірвано. А це не так! Було схоже на плювок у все, що ми до цього робили. Я повністю підтримую право Scania працювати з тими, з ким вони хочуть — це ринок, це бізнес. Але недоброчесно порушувати умови договору тільки тому, що вони так захотіли та вчиняти з нами, як з людьми другого сорту, я не міг дозволити. І чи не було все це лише приводом, щоб вижити нас із ринку на користь їхніх нових центрів КиївСкан в Калинівці та ЛьвівСкан у Львові, порушуючи принцип добропорядної конкуренції з дилером”, — зауважив Політило.

“Журавлина” VS Scania

Українська компанія “Журавлина” — колишній дилер і сервісний центр Scania Україна виграла судовий позов на 123 млн грн компенсації за 2012-2017 рр. У публічному просторі рішення суду зустріло супротив з боку шведської сторони, окремих народних депутатів, які нібито захищають права інвесторів. Але напередодні розгляду в суді апеляційного позову Scania Україна проти фірми “Журавлина” колишній виконавчий директор шведського дистриб’ютора Андреас Пуеккер виступив на захист саме українців.

За його словами, причиною конфлікту та подальших судових процесів шведського імпортера з українським дилером “Журавлина” стали нові невигідні умови контракту для українських дилерів і тиск з боку тодішнього керівництва Scania Україна.

Доповнення

Нагадаємо, голова парламентської спецкомісії з питань захисту прав інвесторів Галина Янченко заявила, що у конфлікті двох інвесторів Scania Україна та “Журавлина” вони займають нейтральну сторону та не будуть виносити жодних рішень, які можуть вплинути на неупередженість суду.

Українські Національні Новини

Економіка