У 2013 році на ринку США з’явилася іграшка для собак Bad Spaniels (“Поганий спанієль”). У 2014 році Brown-Forman направила компанії VIP Products попереджувальний лист про порушення прав інтелектуальної власності та зажадала припинити подальше виробництво і поширення іграшки. У відповідь на це виробник іграшок звернувся до суду з вимогою встановлення юридичного факту того, що іграшка не порушує права на торговельну марку виробника віскі. Компанія Brown-Forman подала зустрічний позов про порушення прав на торговельну марку та її розмивання.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Названо тренди алкогольного ринку в умовах карантину
“Іграшка являє собою гумову пляшку, що нагадує по дизайну класичну пляшку Jack Daniel’s з білими написами на чорній етикетці. Слова Old No. 7 і Tennessee sour mash whiskey замінені на Old No.2 і Tennessee carpet („теннессійській килимок“)”, — пишуть у виданні.
Jack Daniel’s — не єдиний відомий алкогольний бренд, дизайн якого був використаний при розробці лінійки іграшок. У числі таких: Stella Artois (Smella Arpaw), Heineken (Heinie Sniff’n), Jameson (Blameson Triple Steak), Miller Lite (Killer Bite), Bacardi (Barkparty), Aperol (Hairball), Louis Roederer (Chewy Breederer) і Johnnie Walker (Doggie Walker).
У березні поточного року Апеляційний суд дев’ятого округу США ухвалив, що іграшки є виразним витвором мистецтва з гумористичним підтекстом і мають право на захист Першою поправкою Конституції.
“Іграшка для собак Bad Spaniels, хоча і не є еквівалентом Мони Лізи, являє собою виразний твір мистецтва”, — заявив суддя Ендрю Гурвіц.
Однак, Brown-Forman не вважала жарт VIP Products кумедним. У своїй апеляції компанія написала: “оскільки апеляційний суд, посилаючись на Першу поправку до Конституції, вважав горезвісну копію Bad Spaniels веселою, він узаконив право VIP Products збивати споживачів з пантелику і змушувати їх вірити, що Jack Daniel’s спонсорує виробництво іграшок для собак”.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні з’явився блакитний алкоголь вітчизняного виробництва
Тепер виробнику віскі належить довести, що іграшка для собак вводить споживачів в оману в рамках так званого тесту Роджерса.
*Тест Роджерса використовується для захисту використання товарних знаків у творах мистецтва. Власник товарного знаку повинен довести, що даний продукт або не має художньої цінності, або що зміст роботи вводить навколишніх в оману.
Нагадаємо, в серпні виробник віскі Jack Daniel’s, Brown-Forman постраждав від кібератаки.
Також нагадаємо, в Україні виробляють горілку чорного кольору, яка була випущена під Новий рік, але через зростаючий попит увійшла в постійну лінійку бренду.