Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Середа, 17 жовтня 2018 07:11
Загрузка...
Блоги: Сергій Биков

Дотації - не панацея, але ефективний стимулятор економіки

Державні дотації в аграрний сектор дали свій позитивний результат. Ціна на курятину в Україні найнижча в Європі, при цьому обсяги експорту вітчизняної курятини істотно зросли. Незважаючи на те, що Україна вичерпала річну квоту на безмитне ввезення курятини в ЄС ще в першій половині січня, вітчизняна продукція все-таки залишається конкурентоспроможною на європейському ринку.

Важливо сьогодні розширити дану практику державних ресурсів для розвитку інших перспективних секторів економіки. Наприклад, важливо впровадити дотації для малих фермерських господарств для індустріалізації виробництва. Малі фермери сьогодні дуже потребують цього, оскільки експорт яблук або експорт молочної продукції не приносять істотних доходів фермерам. Малі фермерські господарства могли б отримати істотний приріст доходів, встановивши устаткування для переробки фруктів, овочів та ягід готової продукції, відправляючи її на експорт.

Саме на індустріалізації малих фермерських господарств в післявоєнній Італії і було забезпечено зростання економіки. Це було в той час, коли більше половини промисловості з Італії було вивезено країнами антигітлерівської коаліції в рамках контрибуції. Приклад Італії не єдиний, адже країни Азії здебільшого також виходили з кризових ситуацій за рахунок індустріалізації фермерських господарств, що забезпечило азіатським країнам стабільний високий темп зростання. Це призвело до того, що корейський концерн Hyundai заробив основний капітал на ремонті та будівництві сільгосптехніки. Важливо, що ідею індустріалізації аграрного сектора яро підтримує і керівник електоральної підтримки - партія "Батькивщина". Місяць тому Юлія Тимошенко разом з найбільшими фермерськими асоціаціями підписала новий аграрний курс України - меморандум про індустріалізацію малих фермерських господарств, який дозволить створити десятки тисяч робочих місць по країні, а також стимулювати розвиток суміжних галузей економіки.

Крім малих фермерських господарств держдотації необхідно направити, особливо, в технологічні сфери. У такі, як вагонобудування, аграрне машинобудування, суднобудування. Це може створити умови, при яких вітчизняне машинобудування зможе поступово відроджуватися.

Однак, в сфері суднобудування дана норма може бути ефективна лише як допоміжна міра. Суднобудування не розвивається за кількох причин:

1) Непомірна податкове і фіскальне навантаження. Устаткування, яким необхідно обладнати судна обкладається ПДВ і непомірними митами;
2) 20% акциз на дизпаливо збільшує навантаження на собівартість перевезень. При тому, що європейська практика і європейські директиви свідчать про необхідність скасування даної дискримінаційної норми;
3) Перевізник зобов'язаний платити за шлюзування і розведення мостів, хоча європейські директиви покладають дані витрати на власників мостів і шлюзів;
4) Відсутність єдиної нормативної бази, яка регулює портові збори призводить до того, що портовий збір в портах Південного і Миколаєва відрізняються майже в два рази;
5) Митне навантаження на імпорт об'єктів розробок і відсутність пільгового кредитування призводить до того, що суднобудівники не можуть обслуговувати кредити і йдуть в збитки.

Всі ці проблеми призвели до того, що річка виявилася дискримінованою щодо інших інфраструктурних об'єктів. Від цього і скорочується флот, падають перевезення, а баржа з кавунами вважається святом національного масштабу.

При нинішніх дискримінаційних умовах для внутрішнього водного транспорту, Україна фактично припинила будувати і експортувати судна. Однак, за підсумками січня - березня 2018 Україна експортувала суден на 37,3 млн доларів. Всього за 2017 рік ми експортували суден на 244,7 млн доларів. А літальних апаратів всього на 29 млн доларів.

Запитайте, звідки такий великий обсяг експорту суден? Відповідь проста, в основному ми виробляємо та експортуємо каное. Так, так, каное. Ось ці маленькі човники, на яких американські індіанці підкорювали бурхливу річку Міссісіпі.

Країна корабелів, країна з потужною авіакосмічної галуззю в основному виробляє і експортує каное. Я один вважаю, що це - вирок?

Для того, щоб кардинально змінити ситуацію, потрібна системна робота і комплексне реформування системи внутрішнього водного транспорту. Вельми комплексну і працездатну стратегію пропонує нардеп Андрій Вадатурський. Фактично, саме питанню реформування внутрішнього водного транспорту він присвятив всю свою парламентську каденцію. Від цього і висока якість його законопроектів у сфері реформування суднобудування. Але законопроекти Вадатурського все ще б'ються об хвилі корумпованого Мінінфраструктури (далі МІУ). Причина також зрозуміла, МІУ на чолі з міністром активно оберігає інтереси олігархів, близьких до Укрзалізниці. Тих, кому розвиток водного транспорту економічно невигідно. Як то кажуть, такі правила гри в українській владі.

Теги: дотації
Загрузка...
Погода, Новости, загрузка...
загрузка...