Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Понеділок, 18 лютого 2019 00:50
Ексклюзив: Політика
41685

Юрист про закон В.Олійника: будь-якого нардепа можна буде притягнути до кримінальної відповідальності без доказів

Юрист про закон В.Олійника: будь-якого нардепа можна буде притягнути до кримінальної відповідальності без доказів

Законопроект “Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України” (реєстраційний номер 3883) руйнує основи правової держави

КИЇВ. 17 січня. УНН. Ухвалений Верховною Радою України закон 3883 передбачає можливість надання згоди на арешт і затримання народного депутата без жодних доказів або ж навіть ймовірності їх існування. Таку думку висловив у коментарі УНН юрист Станіслав Батрин.

"Не зважаючи на те, що автор законопроекту, депутат Олійник, єдиною мотиваційною складовою законопроекту зазначає вдосконалення процедури надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності, затримання чи арешт народного депутата, слід зазначити, що законопроект “Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України” (реєстраційний номер 3883) руйнує основи правової держави", - сказав він.

Ті ініціативи, які В.Олійник називає оптимізацією, на думку С.Батрина, вже існують у діючому регламенті. Більше того, ініціатива В.Олійника, не тільки погіршує правовий статус народного депутата, але й робить апріорі неконституційним сам процес надання згоди щодо його арешту чи затримання, притягнення до кримінальної відповідальності, констатував юрист.

С.Батрин нагадав, що сенс цієї процедури полягає в тому, що згода парламенту має мати під собою правове обґрунтування та докази, і не може ґрунтуватися на тому, що у опонента інші політичні погляди.

"Для цього, регламент передбачав, що попередньо дане питання мало розглядатися у відповідному комітеті ВРУ з дослідженням доказів. Саме у комітеті Генеральний прокурор України мав доводити обґрунтованість свого переконання. І якщо доводи прокурора вважалися б недостатніми, дане питання не підлягало б розгляду у сесійній залі в принципі", - сказав він.

За словами юриста, регламент також передбачав, що якщо подання Генерального прокурора України не відповідає передбаченим вимогам, голова Верховної Ради України повертає це подання прокуророві.

"Наразі ж голова ВРУ взагалі нічого не вирішує, а подання про надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності, затримання чи арешт народного депутата включається напряму до порядку денного сесії Верховної Ради позачергово без голосування та розглядається позачергово на пленарному засіданні Верховної Ради без висновку комітетів Верховної Ради у строк, визначений цим Регламентом", - зазначив він.

Якщо раніше, пояснив С.Батрин, депутат мав 5 днів для подання своїх пояснень до комітету, до предмета відання якого належать питання регламенту і це впливало на висновок комітету, то сьогодні строк для подання пояснень скорочено до 3 днів. І більше того, стаття 219 регламенту тепер виглядає таким чином, що депутат подає пояснення не до голови ВРУ, а має безпосередньо подати докази своєї невинуватості саме народним депутатам. До того ж, не пізніш як за день до дня розгляду зазначеного питання на пленарному засіданні Верховної Ради України. "Отже створені умови, за яких народний депутат взагалі може не мати змоги до свого захисту", - наголосив юрист.

Власне і процедура розгляду подання, на думку С.Батрина, змінилася у бік порушення прав: раніше передбачалося, що подання розглядається не пізніше семи днів з дня подання відповідного висновку спеціальним комітетом. Наразі таке подання розглядається напряму парламентом і не пізніше 5 днів з дня його внесення.

"У підсумку, так зване спрощення процедури полягає у тому, що процедура надання згоди парламентом на притягнення до кримінальної відповідальності знищена як така. Це означає, що закон 3883 передбачає можливість надання згоди на арешт і затримання народного депутата без жодних доказів або ж навіть ймовірності їх існування", - наголосив юрист.

С.Батрин додав, що "процедура щодо надання згоди Верховною Радою на затримання чи арешт суддів залишена без змін: як і раніше, вимагається попередній висновок комітету".

Нагадаємо, сьогодні В.Олійник пояснив, що поданий ним законопроект щодо кримінальних проваджень проти народних депутатів є спрощенням складної процедури, а не спроба позбавити когось мандату.

"Питання йде не про скасування депутатської недоторканності, а про спрощення процедури розгляду цього питання. Якщо депутат, по якому прийнято рішення, в суді не буде визнаний винним, то він знов стає депутатом", - пояснив В.Олійник.

Джерело: УНН
Підписуйтесь на паблік-чат УНН у Viber та канал новин у Telegram
Загрузка...