Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Дякуємо лікарям, які рятують країну!
Ексклюзив: Політика
32355

Україна майже не впливає на вирішення Придністровського конфлікту - Т.Чорновіл

Україна майже не впливає на вирішення Придністровського конфлікту - Т.Чорновіл

КИЇВ. 15 вересня. УНН. Україна відіграє мінімальну роль у вирішенні Придністровського конфлікту. Про це в ексклюзивному коментарі УНН сказав перший заступник голови Комітету Верховної Ради у закордонних справах Тарас Чорновіл.

"На жаль, рівень участі нашої держави в даному питанні є мінімальним. Україна не відреагувала на провокаційну заяву МЗС Росії щодо участі у вирішенні Придністровського питання. Колись це мало вирішуватися за формулою "5+2", але згодом про це забули", - зауважив парламентарій.

"Взагалі, найближчим часом регулювання даної проблеми не відбудеться. Можливо, буде поступове заспокоєння, але тут кілька нюансів. По-перше, фактор Смирнова, постать якого є неприйнятною для всіх сторін. Як відомо, Молдові важко домовлятися з ним, нова придністровська еліта також відчуває, що він для них є тягарем. У той же час Смирнов - знакова постать для Придністров'я, своєрідний лідер нації. Другою проблемою є залишки російського контингенту та його вплив. По-третє, Придністров'я стало заручником політичних авантюр. Нове керівництво Молдови декларує рух у напрямок Румунії, що також створює додаткові приводи для напруги та політичних провокацій", - зазначив Т.Чорновіл.

За словами парламентарія, населення Придністров'я добре пам’ятає трагічні події початку 90-х років, тому вирішувати дану проблему треба дуже обережно.

Нагадаємо, основними учасниками вирішення Придністровської проблеми виступають Молдова, Росія, Україна та ОБСЄ. У квітні 2005 року Україна запропонувала "план Ющенка", висунутий Президентом України на саміті ГУУАМ в квітні 2005 року. План Ющенка не передбачав створення федеративної держави в Молдові, але передбачав прийняття спеціального закону про статус Придністров’я, а також його право вийти із складу Молдови, якщо та приєднуватиметься до Румунії. Такий закон було схвалено Парламентом Молдови в липні 2005 року. За ним Придністров’ю надавався статус автономії в складі Молдови, його вищим законодавчим органом оголошувалася Верховна Рада Придністров’я. Кордони автономії повинні були уточнюватися за допомогою референдумів в ряді населених пунктів. Уряд ПМР відхилив цей Закон. Виконання плану Ющенка було призупинено, головним чином з двох причин: демократизація Придністров’я розходилася із інтересами авторитарного режиму Президента ПМР Смирнова, а розширення миротворчого контингенту за рахунок зменшення російської його частини не відповідало інтересам Росії в конфлікті.

В 2006 році відбулося чергове загострення конфлікту, на цей раз в зв’язку із відмовою української митниці пропускати придністровські товари без документів, оформлених Молдовою. Експорт ПМР відіграє в її економіці принципово важливу роль, а тому введення нових митних правил стало потужним засобом впливу на Тирасполь. Росія втрутилася в конфлікт на боці ПМР, вимагаючи від України припинити економічний тиск. США та ЄС підтримали Україну в її спробах навести лад у режимі експорту з Придністров’я. Росія вдалася до широкомасштабної гуманітарної допомоги Придністров’ю. З травня підприємства Придністров’я зареєструвалися в митних органах Молдови та відновили експорт.

Джерело: УНН
Підписуйтесь на канал новин УНН у Telegram