Цивілізоване партнерство, яке перетворилось на дикунство — український дилер про співпрацю зі Scania
Київ • УНН
КИЇВ. 10 квітня. УНН. Партнерство у 90-х із тоді ще маловідомим в Україні шведським виробником вантажівок Scania з часом перетворилось на низку багаторічних судових процесів для українського дилера та сервісного центру “Журавлина”. На початку свого шляху впізнаваність бренду Scania була дуже низькою, тому українським дилерам треба було докласти зусиль, щоб підіймати продажі дорогих вантажівок. Про те, як українські підприємства розбудовували мережу Scania, а також чому добре знана тепер в Україні європейська компанія порушила умови розірвання договору та методично руйнувала ділову репутацію свого українського дилера УНН розповів засновник підприємства “Журавлина” Олег Політило.
Цитата
“Так само завзято та наполегливо як ми зараз відстоюємо свої інтереси в судах зі Scania, ми колись продавали вантажівки Scania. Робота зі шведською компанією була не короткою, тому розказати є що — й дуже, дуже багато. У 90-х був початок їхнього шляху в Україні. Фактично, ми стали одними з перших, хто на свій страх і ризик розпочав співробітництво з тоді захмарно дорогими для ринку України вантажівками. Ми інвестували власні кошти для того, щоб довести все до стандартів Scania. Микола Соколов, директор харківського дилерського центру, який також став одними з перших, часто на дилерських зборах любив жартома повторювати після своїх виступів: “Ну все, зависимые дилеры выступили, теперь выступают независмые”, киваючи на мене. Себе він завжди називав чомусь “зависимым дилером”, — розповідає Політило.
Деталі
Власник "Журавлини" пояснює, що тогочасні стандарти Scania у виборі партнерів і відповідності їхньої кваліфікації вимогам шведської компанії були дуже високі.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В українській компанії “Журавлина” розповіли про те, чому судяться зі шведським виробником вантажівок Scania
“Ми розбудовувались і покращувались за свої гроші, позик не брали у Scania, робили все, щоб відповідати їхнім вимогам і принципам. До мене навіть колись звернувся знайомий директор підприємства ТОВ „ПромВпровадження“ Юрій Біжан з Києва, який попросив продати йому вантажівки Scania. А у шведів була така вимога, що продавати вантажівки можна було в регіоні, за який відповідаєш: тільки у вказаних у дилерському договорі областях. І я йому відмовив, сказав, що можу продавати за договором лише у себе в західноукраїнських областях. І коли він пізніше зареєстрував своє підприємство в Рівненській області — лише тоді я погодився продати йому 10 вантажівок Scania, а зараз у нього їх величезний автопарк — напевно, вже майже двісті”, — зазначає Політило.
Суди на дев’ять років
Український підприємець пояснює, що з початку конфлікту, коли Scania були змінені умови договору на менш вигідні для “Журавлини”, ніхто не очікував, що все виллється у судові процеси довжиною в дев’ять років: сподівались на прозорі переговори та цивілізований діалог до останнього.
“Ми зробили інвестиції, ми показували прекрасні результати, ніщо не віщували біди. А тут вони вирішують змінити умови договору. Ми спробували пояснити, що нам це не вигідно — ми ж не були якось залежні від Scania їхніми кредитами, вони не вкладались у наші інструменти, будівництво та обладнання. Діалогу не вийшло — вони чомусь вирішили, що достатньо написати у себе на сайті, що з нами більше не співпрацюють — і все. І відімкнути нас від всіх електронних баз, щоб ми навіть клієнта не могли нормально обслугувати, які на тих же Scania з усієї західної України до нас в майстерню приїжджали. А як же ж умови дилерського та сервісного договорів і спеціальна процедура для їхнього розірвання?” — зауважує Політило.
На думку власника “Журавлини”, таке відношення не прийнятне у бізнесі, особливо у ставленні до тих дилерів, хто одними з перших успішно зміцнював і розбудовував Scania та її впізнаваність в Україні.
“Я тоді вирішив, що так не можна. Стільки сил, грошей і праці ми вклали у Scania, а виявилось, що ми не рівноправний партнер для великої європейської компанії. Вони навіть не спромоглись у законному порядку розірвати договори про співробітництво! Не знаю, як у Швеції, але така ситуація особисто для мене категорична неприйнятна. Ми чекаємо на завершення апеляційного суду, засідання якого повинно було проходити сьогодні (9 квітня - ред.), але перенеслось. Проте ми будемо боротися до останнього у відстоюванні своїх інтересів у судах”, — підсумував Олег Політило.
Додатково
Судові процеси між дистриб’ютором шведських вантажівок Scania та українським підприємством “Журавлина” тривають ось уже майже дев’ять років.
Цивілізоване партнерство, яке перетворилось на дикунство — український дилер про співпрацю зі Scania
Зеленський сьогодні відвідає Туреччину і зустрінеться з Ердоганом
У Boeing 737 Max знову виявили проблеми: низку літаків зняли з рейсів
Сьогодні у Києві почнуть відключати опалення
Синоптики дали прогноз до середини квітня: де чекати мокрого снігу, а де тепла до + 21°
Заворушення в Белфасті: протестуючі закидали поліцейських камінням і пляшками із запальною сумішшю
COVID-19 забрав життя вже понад 1 млн жителів Європи
Китай схвалив третю вакцину від коронавірусу компанії Sinopharm для клінічних випробувань
Коронавірус: Мальта готова платити іноземним туристам до 200 євро
Рятувальники попередили про сніголавинну небезпеку на Закарпатті
Популярні
Димова завіса: хто і навіщо гальмує прийняття важливих змін до законодавства по детінізації ринку тютюну
26 квітня: Міжнародний день інтелектуальної власності, Всесвітній день жіночого здоров’я
Глава Пентагону обговорив з Румунією допомогу Україні
Кім Чен Ин спостерігав за випробуванням нової 240-мм реактивної системи залпового вогню
Окупанти пускають під ніж українські шахти – Центр спротиву
Публікації
Димова завіса: хто і навіщо гальмує прийняття важливих змін до законодавства по детінізації ринку тютюну
"Клуб білого бізнесу" Гетманцева створить в Україні концтабір для підприємців – експерти
Відновлення за рахунок ЗСУ
Відхрестились від ТЕС: як Найєм та Кубраков "захищали" енергетику меморандумами
"Викиньте звідси цих мафіозних українців!": у В'єтнамі розгорівся скандал довкола українських дітей-сиріт та їхньої опікунки Ексклюзив
Цивілізоване партнерство, яке перетворилось на дикунство — український дилер про співпрацю зі Scania
Партнерство у 90-х із тоді ще маловідомим в Україні шведським виробником вантажівок Scania з часом перетворилось на низку багаторічних судових процесів для українського дилера та сервісного центру “Журавлина”. На початку свого шляху впізнаваність бренду Scania була дуже низькою, тому українським дилерам треба було докласти зусиль, щоб підіймати продажі дорогих вантажівок. Про те, як українські підприємства розбудовували мережу Scania, а також чому добре знана тепер в Україні європейська компанія порушила умови розірвання договору та методично руйнувала ділову репутацію свого українського дилера УНН розповів засновник підприємства “Журавлина” Олег Політило.
Зеленський сьогодні відвідає Туреччину і зустрінеться з Ердоганом
Президент Володимир Зеленський у суботу, 10 квітня, перебуватиме з робочим візитом у Туреччині. Про це повідомляє пресслужба глави держави, передає УНН.
У Boeing 737 Max знову виявили проблеми: низку літаків зняли з рейсів
Авіакомпанії призупинили використання партії літаків Boeing 737 MAX в п'ятницю після того, як компанія попередила про можливу несправність системи електроживлення, передає УНН з посиланням на Reuters.
Сьогодні у Києві почнуть відключати опалення
У Києві сьогодні мають розпочати відключення будинків від тепла. Старт завершенню опалювального сезону мали дати ще 5 квітня, але відтермінували його через похолодання, передає УНН.
Синоптики дали прогноз до середини квітня: де чекати мокрого снігу, а де тепла до + 21°
До середини квітня в Україні стануть теплішими ночі, але вдень українців чекатимуть найрізноманітніші сюрпризи – від мокрого снігу до + 21°, передає УНН із посиланням на дані Укргідрометцентру.
Заворушення в Белфасті: протестуючі закидали поліцейських камінням і пляшками із запальною сумішшю
Заворушення в Північній Ірландії не вщухають вже кілька днів і неодноразово приводили до зіткнень з поліцією. Погромники на півночі Белфаста ввечері в п'ятницю, 9 квітня, закидали поліцейських камінням і пляшками із запальною сумішшю, а також підпалили автомобіль і контейнер для сміття. За даними BBC, кілька правоохоронців отримали поранення. За час заворушень постраждали не менше 55 співробітників поліції, інформує УНН.
COVID-19 забрав життя вже понад 1 млн жителів Європи
Кількість жертв коронавірусної інфекції у європейському регіоні перевищила межу у 1 мільйон осіб. Про це повідомляє УНН із посиланням на дані європейського департаменту Всесвітньої організації охорони здоров’я.
Китай схвалив третю вакцину від коронавірусу компанії Sinopharm для клінічних випробувань
Китайська влада схвалила для клінічних випробувань третю вакцину від коронавірусу, розроблену національною фармацевтичною компанією Sinopharm. Про це йдеться в офіційній заяві, опублікованій в суботу на її сторінці соціальної мережі Weibo, передає УНН.
Коронавірус: Мальта готова платити іноземним туристам до 200 євро
Влада Мальти має наміру платити іноземним туристам до 200 євро, якщо ті пробудуть на середземноморському острові не менше трьох днів. Про це пише DW, передає УНН.
Рятувальники попередили про сніголавинну небезпеку на Закарпатті
Через погіршення погодних умов 10-11 квітня на Закарпатті очікується сніголавинна небезпека третього рівня. Про це повідомляє УНН з посиланням на інформаційну сторінку Державної служби України з надзвичайних ситуацій.