Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Дякуємо лікарям, які рятують країну!
Новини: Економіка
59100

КНДІСЕ займеться "дорогими кредитами" Укрзалізниці

КНДІСЕ займеться "дорогими кредитами" Укрзалізниці

КИЇВ. 17 червня. УНН. Фахівці Київського науково-дослідного інституту судових експертиз проведуть експертизу процентних ставок по кредитах, які набрало правління "Укрзалізниці". Про це в своєму відеоблозі розповів член тимчасової слідчої комісії з питань оцінки критичного стану "Укрзалізниці", народний депутат Костянтин Бондарєв, передає УНН.

Він уточнив, що таке рішення було ухвалено та погоджено під час чергового засідання ТСК щодо "Укрзалізниці".

"На сьогодні загальна заборгованість "Укрзалізниці" становить 1,4 млрд дол. Середня ставка з обслуговування гривневих кредитів підприємства в минулому році становила трохи більше ніж 20%. І трохи більше ніж 12% "Укрзалізниця" платила за доларові кредити. Разом з тим, дані НБУ свідчать про те, що в минулому році процентна ставка по кредитах в гривні становила 6%, а за кредитами в доларах - 12%.

На засіданні ТСК було присутнє керівництво КНДІСЕ. І, вивчивши цю інформацію, ми вирішили звернутися в КНДІСЕ, з проханням надати експертний висновок з цього питання. Потім ми будемо звертатися до правоохоронців, щоб вони розбиралися з цією ситуацією", - розповів нардеп.

На засіданні, серед інших, був присутній в.о. голови правління підприємства Іван Юрик, додав Бондарєв.

"Але ми не почули відповідей на запитання, що нас цікавлять. Наприклад - що ж робити для того, щоб зменшити збитки з пасажирських перевезень і все-таки збільшити доходи з вантажних перевезень? Що зробити, щоб транзитні вантажі пішли через Україну? Коли, врешті-решт, наші пасажири на електричках зможуть купувати собі квиток через телефон або інший гаджет? Як розвиватися і зменшити корупцію?" - розповів нардеп.

Доповнення

Президент Володимир Зеленський заявив, що банкрутство "Укрзалізниці" пов'язано з кредитними схемами і надвисокими ставками запозичень.

"Укрзалізниця" має кредитну заборгованість в сотні мільйонів доларів... Вони брали кредити під 10-12%. На цьому заробляла та чи інша "прокладка" між банком - тим чи іншим - і "Укрзалізницею"... Тому одна з причин - накопичення кредитів з дуже високою ставкою", - сказав Президент.

Попри критичні економічні показники наглядова рада і правління "Укрзалізниці" продовжували нараховувати собі високі зарплати і премії.

"Провідним керівництвом вважається правління АТ "Укрзалізниця" в складі 6 осіб і наглядова рада у складі 5 осіб станом на 31 грудня. У 2020 і 2019 роках винагороди правлінню АТ "Укрзалізниця" складалися в основному з заробітної плати, відповідних нарахувань та премій і становили 53 018 000 грн і 71 417 000 грн відповідно. У 2020 році винагороди членам наглядової ради становили 20 676 000 грн (2019 рік: 43 425 000 грн)", - йдеться в звіті "Укрзалізниці".

До теми

У Верховній Раді під головуванням народного депутата від фракції "Слуга народу" Юлії Гришиної продовжує працювати Тимчасова слідча комісія з оцінки критичного стану "Укрзалізниці". ТСК вже домоглася звільнення неефективного керівництва компанії і членів наглядової ради, яких переоберуть найближчим часом. Також ТСК вказала на незадовільну роботу НАБУ з протидії корупції в "Укрзалізниці" і настійно рекомендувала керівнику бюро Артему Ситнику організувати роботу підлеглих так, щоб детективи зі спеціального відділу з розслідування корупції в "Укрзалізниці" могли займатися своїми прямими обов'язками, а не сторонніми справами.

Джерело: УНН
Підписуйтесь на канал новин УНН у Telegram