Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Дякуємо лікарям, які рятують країну!
Новини: Економіка
63135

Українська Феміда під колесами шведської вантажівки: експерт про судовий конфлікт Scania проти українського дилера

Українська Феміда під колесами шведської вантажівки: експерт про судовий конфлікт Scania проти українського дилера

КИЇВ. 18 червня. УНН. Суд шведського гіганта Scania проти колишнього дилера українського підприємства “Журавлина” вийшов на завершальну стадію: наступного тижня Північний апеляційний суд вже може вирішити долю 123 млн грн. Політолог Віталій Бала в коментарі УНН розповів, яка існує ймовірність того, що політичне лобіювання інтересів Scania вплине на суд та принесе шведській компанії виграш в апеляційній інстанції.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Мені соромно за ваші дії: ексголова Scania Україна виступив на захист українців у конфлікті проти шведського імпортера вантажівок

Так, цей судовий процес має особливе значення для Scania через те, що шведська компанія судиться з ще одним колишнім дилером “Проскан” на 169 млн грн. Тому не дивно, що зараз велика міжнародна компанія, яка має зв’язки в українських політичних колах, використовує все можливе для політичного лобіювання своїх інтересів.

Політолог Віталій Бала зауважує, що практика тиску на суд з вищих кабінетів української влади, на жаль, досі не відійшла в минуле.

Цитата

“Я не вірю, що практика тиску на суди відійшла у небуття, у нас поки що судової реформи немає, у нас судді так чи інакше залежні, їх же призначає указами президент пожиттєво. Тобто, на жаль, поки не буде судової реформи, говорити про те, що усі судді абсолютно незалежні, я не бачу сенсу”, — зауважив він.

Деталі

Серед головних лобістів на політичному рівні інтересів шведської компанії виступає посол Швеції Тобіас Тіберг, який зараз, до речі, активно бере участь у спільних публічних заходах з представниками Офісу Президента та Першою леді Оленою Зеленською.

“Scania дуже серйозна компанія, яка не тільки у Швеції, а й у світі відома. Посольство, звичайно, зараз виконує певні функції, щоб захищати інтереси своїх — це нормально. Але лише за умови, коли це просто захист і підтримка, а не тиск на суд”, — відзначив політолог.

Віталій Бала не виключив, що посол Швеції Тобіас Тіберг цілком мав можливість кулуарно просити сприяння у вищих владних кабінетах для розв’язання судового конфлікту на користь шведської компанії Scania.

“Та і сама присутність посла чи представників посольства на суді — вона так чи інакше впливає. Але, думаю, ті ж судді, які будуть виносити рішення, також бачать такий опосередкований тиск. Думаю, що такими заходами у Scania можуть розраховувати, що буде ухвалене потрібне їм рішення”, — підкреслив Бала.

Однак, резюмуючи, політолог все-таки припустив, що судовий процес має всі шанси завершитись справедливим і неупередженим рішенням суддів.

“Будемо сподіватися на доброчесність наших судів”, — зазначив він.

Політичне лобіювання інтересів Scania

Після програшу у суді першої інстанції своєму колишньому українському дилеру “Журавлина”, шведський виробник вантажівок Scania підключив усі доступні політичні інструменти впливу на державний апарат і судову владу. Так, позицію Scania у пресі неодноразово озвучував посол Швеції в Україні Тобіас Тиберг, називаючи українську систему правосуддя корумпованою, через що подальші шведські інвестиції можуть опинитись під питанням.

Scania Україна також заручились підтримкою народних депутатів зі “Слуги народу”, зокрема, голови Тимчасової спеціальної комісії (ТСК) з питань захисту прав інвесторів Галини Янченко, яка у своєму блозі чітко озвучує позицію лише шведської компанії та свої сумніви у неупередженості суду першої інстанції.

Навіть під час судового процесу Scania влаштувала безкоштовний тест-драйв, екскурсію і “обід в колі друзів однодумців” народним депутатам від “Слуги народу” голові Тимчасової спеціальної комісії (ТСК) з питань захисту прав інвесторів Галині Янченко та Денису Маслову. Після чого “слуга народу” Галина Янченко вкотре публічно в судовому спорі двох інвесторів — українського та іноземного — підтримала шведську Scania.

Scania навіть зробила спробу поскаржитись Міністерству юстиції та пригрозити міжнародними судами через рішення українського суду першої інстанції не на їхню користь.

Варто віддати належне неупередженості Мін’юсту: у відомстві наголосили, “що незалежність і недоторканність суддів гарантується Конституцією і законами України, а вплив на суддів у будь-який спосіб забороняється”, тож “Міністерство не має права впливати на судові органи та на судовий процес”.

Джерело: УНН
Підписуйтесь на канал новин УНН у Telegram