Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Вівторок, 25 червня 2019 00:47
16575

Діти з особливими потребами можуть навчатися у звичайних школах

КИЇВ. 17 серпня. УНН. Урядом України зроблено прогресивний крок в напрямі реалізації права кожної дитини з особливими освітніми потребами навчатися в загальноосвітньому закладі за місцем проживання із забезпеченням усіх необхідних для цього умов. Затверджено постановою Кабінету Міністрів України за N 872 Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, повідомили УНН у прес-службі МОНмолодьспорту.

Цей документ розроблений на виконання Конвенції про права інвалідів, Указів Президента України щодо підвищення якості освіти, міжнародних програм щодо забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами на отримання якісної освіти.
Ухвалення документу сприятиме запровадженню інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, у яких вже сьогодні навчається 129 тис. дітей з особливими освітніми потребами. Реалізація зазначеного акта врегулює комплекс питань, пов’язаних із організацією навчально-виховного процесу та створенням відповідних умов для навчання, приведення системи освітньої роботи у відповідність до потреб дитини та сім’ї, відповідної підготовки педагогічних працівників до роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби.

Державна підтримка дітей з особливими освітніми потребами та сімей, в яких вони виховуються, сприяння уряду втіленню прогресивних ідей у практику за останні роки набуває інтенсивного розвитку. Питання впровадження інклюзивного навчання було врегульовано законодавчо 6 липня 2010 року шляхом внесення змін до законодавства про загальну середню освіту.
Поряд з цим, урядом прийнято розпорядження про заходи щодо впровадження інклюзивного навчання, головним з яких визначено створення умов для безперешкодного доступу до навчальних закладів для дітей-інвалідів та підготовка кадрів для роботи в умовах інклюзії.

При розробленні Порядку було використано досвід 22 експериментальних навчальних закладів, залучених до реалізації програми Всеукраїнського експерименту "Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, шляхом запровадження інклюзивного навчання" з 2001 року.
Одним із таких закладів є загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів N 168 у м. Києві, де з 1 вересня 2006 року в підготовчий та перший клас прийшло 9 дітей з ДЦП, а вже у 2010-2011 навчальному році в школі навчалося 78 дітей-інвалідів з підготовчого по 9-й клас.

Як показують результати досліджень, інклюзивне навчання позитивно впливає на всіх учасників навчально-виховного процесу і більшість дітей з особливими освітніми потребами можуть навчатися у загальноосвітній школі. Ефективність організації навчального і оздоровчого процесів доведена самими дітьми, багато з яких почали ходити, жити життям звичайних українських дітей, займатися параолімпійськими видами спорту. Боротьба дітей з особливими потребами за звичайне життя у середовищі однолітків позитивно впливає на здорових дітей. У школі розвинути волонтерський рух з допомоги дітям з проблемами здоров’я, зменшилася кількість негативних проявів у поведінці учнів. Таким чином, в життя буде впроваджуватися основний принцип міжнародних стандартів - спільне навчання дітей з особливими потребами разом із здоровими однолітками.  

Прийняття цього акта сприятиме реалізації державної політики щодо забезпечення конституційних прав і державних гарантій дітям з особливими освітніми потребами на здобуття освіти за місцем проживання.

 

Джерело: УНН
Підписуйтесь на паблік-чат УНН у Viber та канал новин у Telegram
Загрузка...