Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Пʼятниця, 18 січня 2019 01:01
Публікації: Політика
31980

У МінТОТ розповіли, як Росія вивозить вугілля з ОРДЛО, уникаючи міжнародних санкцій

У МінТОТ розповіли, як Росія вивозить вугілля з ОРДЛО, уникаючи міжнародних санкцій

Про схеми Російської Федерації щодо продажу вугілля з окупованих території України та продажу їх за кордон.

КИЇВ. 11 січня. УНН. Чи дійсно судно VOLGO-BALT 214 під прапором Панами, що зазнало аварії та затонуло біля берегів Туреччини, перевозило вугілля з частини окупованого Донбасу, перевірити буде дуже складно. Таку думку висловив заступник Міністра з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України Георгій Тука під час бліц-інтерв’ю УНН.

— Нещодавно у МінТОТ заявили, що вантажне судно VOLGO-BALT 214 під прапором Панами, що зазнало аварії та затонуло біля берегів Туреччини, перевозило вугілля з порту Азов (Російська Федерація) — цей російський порт в Ростовській області часто використовується для незаконного вивезення вугілля з частини окупованого Донбасу, зокрема, до портів Туреччини. До яких ще країн Росія перевозить вугілля з окупованих територій? Як ведеться розслідування цих випадків?

— Ведеться і розслідування, і ведуться переговори. Справа в тому, що складно доводити сам факт походження вугілля. По той бік державного кордону росіяни — вони працюють дуже фахово: використовують вугілля походженням з Ростовської області. Частина покладів знаходиться на території Росії, і там є шахти. Росіяни надають всі супровідні документи під це вугілля і змішують невелику частину ростовського вугілля з більшою частиною донецького вугілля, видаючи супровідні документи про походження цього вугілля з Ростовської області.

Ця схема діє і щодо Туреччини, і, якщо пам’ятаєте, був скандал з Польщею. Зараз ми перевіряємо ще дві країни щонайменше, за нашими джерелами, які задіяні в такій схемі, і будемо перевіряти певних споживачів українських, які закуповують російський антрацит. Будемо перевіряти його на місце походження, бо є певні побоювання, що це — учасники такої самої злочинної схеми.

— Як відбувається переміщення вугілля з окупованих територій та як його відслідковують?

— Ми цим займаємось. Є агентурні джерела і супутникові системи спостереження, і ми постійно отримуємо цю інформацію. На сьогодні в трикутнику Луганськ-Донецьк-прикордонний перехід на територію Ростовської області курсує приблизно 3 тисячі вантажних вагонів.

— Всі вони перевозять вугілля?

— Не тільки — і метал, і руда. Але левова частка — так, це вугілля. Це великі втрати (для України — ред.). На Азові вони використовують два порти — Таганрог і Азов. І от лише до Таганрогу вони офіційно прозвітували, що близько 1,5 млн тон в 2017-му році було перевантажено. Загальний обсяг, за нашими оцінками коливається приблизно в районі семи мільйонів тон на рік. Якщо помножити на 50-60 доларів за тону, можна порахувати приблизну кількість збитків.

— Які компанії займаються продажем і закупівлею такого вантажу? Чивони підпадають під міжнародні санкції?

— Покупці з європейського боку — європейські або турецькі компанії, не під санкціями, а продавці — це здебільшого дві компанії. Обидві належать Курченку. Одна називається “Газкомплект”, інша — “ВнешТоргСервис”, яка зареєстрована в Південній Осетії. Південноосетинський банк відкрив кореспондентські рахунки в Донецьку. Таким чином здійснюється фінансування транзитом через Південну Осетію.

Така сама схема — через Південну Осетію — функціонує і в Придністров’ї. Вона вигадана для того, щоб уникати ризику санкцій.

— Повертаючись до історії з судном VOLGO-BALT. Чи вже достовірно відомо походження вугілля?

— Ні. Фактажу ще немає. Чесно кажучи, не можу собі зараз уявити, яким чином можна його здобути. Піднімати з дна Чорного Моря? Навряд чи.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Аварія судна біля берегів Туреччини: МЗС перевірить походження вугілля

— Технологія виглядає таким чином: частина вугілля розвантажується в порту на пірсі чи до Таганрога, чи Азова. Поруч складується вугілля з Донбасу. Вони зберігаються окремо. А от під час завантаження саме в судно їх змішують між собою. Яким чином це довести?

— Справа в тому , що показники — не всі, але деякі, вугілля з Ростовської області, зокрема енергоємності, краще, ніж те вугілля, яке видобувається на території окупованого Донбасу. Якщо умовно показник ростовського вугілля — 100%, а донецького — 80%, то вони, змішуючи, отримують 90%. Вони підписують документи на ростовське вугілля, але з показником 90%. Можливо, як раз на різниці цих показників можна буде (доводити походження вугілля — ред.). Це вже питання до слідчих органів чи прокуратури.

Ми можемо відслідкувати маршрут, як це вугілля потрапило у порт Азов. А от подальшу його долю — що саме це вугілля потрапляє за кордон — аби апелювати до наших європейських і американських партнерів щодо вживання санкційних механізмів до покупців — це більш складний механізм.

— Якщо виявиться, що вугілля, яке перевозило VOLGO-BALT — з ОРДЛО, чи буде Україна подавати позов в міжнародні суди?

— Позов скласти не складно, але він має ґрунтуватись на доказах, а це складно довести.

— А як ви будете перевіряти цей конкретний випадок з вугіллям на судні VOLGO-BALT ?

— Поки що я не знаю, ми мусимо, з моєї точки зору, діяти не за конкретним фактом, а за загальною тенденцією. Якщо з відкритих джерел я знайшов інформацію, що в 2017 році порт Таганрог наростив вантажоперевалку на 24% за рахунок перевалки вугілля. Збільшення видобутку в Ростовській області не відбувається. Тоді цікаво, за рахунок цього збільшення і в Таганрозькому порту, і в Азовському. Обидва порти збільшили вантажоперевалку за рахунок вугілля. Звідки вони взяли це вугілля? Скоріш за все, саме на таких підставах будуть ґрунтуватись наші переговори з партнерами.

Нагадаємо, вантажне судно з українцями на борту затонуло біля берегів Туреччини.

У МЗС України повідомили, що береговою охороною Туреччини було оперативно вжито належних заходів після отримання сигналу про аварію. Нажаль, 4 українців загинули.

Витрати на лікування постраждалих внаслідок аварії вантажного судна у берегів Туреччини сімох громадян України візьме на себе страхова компанія.

Як повідомляв УНН, у міністерстві закордонних справ України заявили, що Україна перевірить походження вугілля, яке везло вантажне судно з українськими моряками на борту, що зазнало аварії біля берегів Туреччини.

Джерело: УНН
Підписуйтесь на паблік-чат УНН у Viber та канал новин у Telegram
Загрузка...