Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Дякуємо лікарям, які рятують країну!
Публікації: Суспільство
90240

Clubhouse замість боротьби з корупцією в "Укрзалізниці": як гранти та соцмережі паралізували роботу НАБУ

Clubhouse замість боротьби з корупцією в "Укрзалізниці": як гранти та соцмережі паралізували роботу НАБУ

Денис Гюльмагомедов

У жовтні минулого року детектив НАБУ Денис Гюльмагомедов підписав меморандум з "Укрзалізницею" про спільну боротьбу з корупцією. За результатом року українська залізниця отримала збиток в 12 млрд грн. Правління держкомпанії, члени Наглядової ради та міністр інфраструктури звинувачують тепер один одного в корупційних проявах, але Гюльмагомедову, схоже, не до цього - він "зависає" з лекціями в Clubhouse.

УНН проаналізував публічну активність головного “залізничного” детектива НАБУ Дениса Гюльмагомедова і прийшов до висновку, що займатися SMM-менеджментом і відвідувати публічні заходи фонду “Відродження” Джорджа Сороса йому подобається куди більше, ніж займатися рутинним пошуком корупціонерів в “Укрзалізниці”.

Нульова толерантність до боротьби з корупцією

У жовтні 2020 року детектив НАБУ Денис Гюльмагомедов підписав з новопризначеним головою правління “Укрзалізниці” Володимиром Жмаком меморандум про спільну боротьбу з корупцією. У березні Кабмін звільнив Жмака зі скандалом — приводом послужила “рекомендація” Наглядової ради, яка фактично “повісила” на нього провину за збитки держпідприємства і звинуватила в спробі “підім’яти” під себе найприбутковіший напрямок “Укрзалізниці” — вантажні перевезення.

Треба сказати, що якщо Наглядова рада і намагалася перекласти всю відповідальність за неефективне управління на людей Жмака, то за великим рахунком була недалека від істини. Адже саме при правлінні Жмака сталося дві скандальні події. Член правління “Укрзалізниці” і ставленик Жмака Іраклі Езугбая (колишній глава грузинської залізниці, звинувачений в розкраданнях) знизив тарифи на вантажоперевезення, в результаті чого вагони “Укрзалізниці” під замовлення комерційних компаній стали возити більше, а отримувати менше — мінус 8 млрд грн майже при тій же завантаженні проти 2019 року.

Журналісти, експерти і навіть народні депутати попереджали про такий результат ще до завершення 2020 року. Зверталися до Кабміну і правоохоронні органи, але були проігноровані. За цей час журналісти встигли розкласти схему зв’язків між правлінням “Укрзалізниці” і НАБУ, а також висунути свою версію того, що відбувається.

Друга скандальна подія відбулася вже в цьому році, до звільнення Жмака і Езугбая, коли вони вирішили віддати компанії Ріната Ахметова вагони “Укрзалізниці” на три роки вперед, за фіксованою невигідною для держави ціною. Незважаючи на те, що факт збитку “Укрзалізниці” підтвердив навіть міністр інфраструктури Владислав Криклій, жодної публічної реакції від НАБУ і САП не було.

Гранти Сороса, соцмережі, піар НАБУ

Але не тільки політична доцільність могла сковувати Гюльмагомедова в розслідуванні корупції в “Укрзалізниці”. Якщо проаналізувати його публічні активності, то значну частину свого часу він проводить на заходах Джорджа Сороса або в соцмережах, що елементарно може не залишати часу на виконання своїх прямих обов’язків перед державою.

Так, наприклад, у квітні Денис Гюльмагомедов проводив лекцію в Clubhouse (соціальна мережа, заснована на голосовому повідомленні і запущена в 2020 році), розмірковуючи про законопроект про модернізацію кримінального провадження.

У той час як “Укрзалізниця” у скандальному тендері віддавала вагони компанії Ріната Ахметова, Гюльмагомедов, який, до слова, розслідував і справу “Роттердам +”, розбирав зі студентами програми фонду “Відродження” Сороса “реактивне, шаблонне і планове розслідування”.

У минулому році Гюльмагомедов розробляв для фонду Сороса мобільний додаток “Стандарти”, який має допомогти слідчим і прокурорам бути більш ефективними в розслідуваннях. У відгуках до мобільного додатку в AppStore тільки один коментар і той негативний: “Написано все дуже в загальному. Неправильно висловлено багато фактів, ніякої конкретики. Фактично переписані думки інших авторів, з практичних ситуацій нічого не висвітлено”.

Як зазначає Гюльмагомедов у своїй декларації, тренінги для фонду “Відродження” він проводить не безкоштовно. Наприклад, в минулому році він отримав від фонду Сороса 111 тисяч гривень. А ось за свою основну роботу він отримав від держави 1 млн 200 тис. грн. У НАБУ запевняють, що Гюльмагомедов надає послуги фонду Сороса в неробочий час, але підтверджують, що ходить він туди не один — іноді і з першим заступником директора НАБУ Гізо Углавою.

І поки залізничний антикорупціонер займається тренінгами і соцмережами, пошуком корупції в “Укрзалізниці” змушена займатися Тимчасова слідча комісія, яка вже вказала на недбалість силовиків.

Додамо, що Гюльмагомедов відмовився коментувати УНН причини своєї безрезультатної роботи на державу в частині боротьби з корупцією в “Укрзалізниці”.

Довідка

Згідно з інформацією з відкритих джерел, НАБУ не відкрило жодної кримінальної справи по озвученим фактам можливої корупції і схем в “Укрзалізниці” в період правління Володимира Жмака (вересень 2020-березень 2021). За весь 2020 рік бюро відправило до суду лише одну справу п’ятирічної давнини.

Джерело: УНН
Підписуйтесь на канал новин УНН у Telegram