Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Субота, 19 жовтня 2019 11:16
Публікації: Політика
48270

М.Чечетов: 24 грудня - останній термін ухвалення Держбюджету-2011

М.Чечетов: 24 грудня - останній термін ухвалення Держбюджету-2011

Перший рік команди Президента Януковича наближається до завершення. У влади лишилось наразі останнє велике невирішене питання - Держбюджет. Про визначення терміну його прийняття, розвиток в цілому бюджетного процесу, а також про майбутнє адмінреформи ІМК розповів, так би мовити, координатор голосувань Партії регіонів у Верховній Раді, перший заступник голови Фракції ПР Михайло Чечетов. Окрім того, Михайло Васильович лише для нашого видання розкрив секрет голосування регіоналів і розповів про «таємну мову» жестів своєї правої руки.

- Михайле Васильовичу, в першу чергу, хотілося б поговорити про бюджет. Днями лідер КПУ Петро Симоненко у черговий раз привернув до себе увагу гучною заявою у коментарі ІМК, мовляв «голосування щодо бюджету вже неможливе», природно скористався нагодою та згадав і МВФ. Для Вас ця заява - це реальна загроза, що може бути підтверджена дією, або ж просто спроба «набити собі ціну»?

- Є політика. Є політичні заяви. А є реальні дії. І дуже часто у політиків політичні заяви розходяться з реальними діями, до того ж діаметрально розходяться. Я не хочу персоніфікувати, а кажу, загалом. Одна справа - ідеологічний галас, інша - реальні кроки. Я думаю, що в парламенті знайдеться не 226 голосів, а значно більше розсудливих людей, які покладуть під ялинку для народу новий Державний бюджет, який буде ґрунтуватися на новій податковій базі, в цьому у мене сумнівів немає. Я думаю, що наприкінці наступного тижня, 23-24 числа максимум, бюджет буде прийнято в остаточному варіанті. Після цього буде підписано Президентом. Опубліковано. І з 1 січня він набуде чинності.

- Тобто до 24 грудня бюджет буде однозначно прийнятий?

- На Погоджувальній раді у ВР ми домовилися скоротити цей процес у часі. Ми не підемо шляхом Тимошенко, коли вона, як ви пам'ятаєте, свого часу, взагалі відмовилася приймати бюджет. А для чого?! Для того, щоб у ручному режимі управляти фінансовими потоками, і напередодні виборів направляти їх... Зараз, до речі, аудит показав, куди ці потоки йшли. Аудит - наш, і аудит - міжнародний. І, до речі, в п'ятницю планується, що керівник Мінфіну доповість у парламенті про результати аудиту, країна ж повинна бачити своїх «героїв». Повертаючись до теми бюджету, я зазначаю, що ми не хочемо «під столом» регулювати фінансові потоки. Ми сповідуємо публічну політику...

- Михайле Васильовичу, але це масштабний документ... Чи не вийде профанації обговорення?

- Так, тому ми прийняли рішення, щоб у цей вівторок його розглянути, і презентацію зробити у першому читанні, потім до кінця тижня отримати від депутатів пропозиції щодо поліпшення бюджету, далі наступного тижня розглянути в комітеті ці поправки і затвердити, і наприкінці тижня вийти на розгляд у другому читанні остаточного варіанту бюджету. Я не сумніваюся, що ця тимчасова схема буде реалізована, і за два тижні у країни буде бюджет.

Документ роздали депутатам ще у суботу, на сайтах оприлюднили. Тож ті, хто читає, тим вистачить і два дні. А тим, хто не читає, хоч два роки цей документ буде на сайті або на столі, вони читати ніколи не будуть. У кращому випадку на цей бюджет вони сковорідку поставлять, щоб стіл не зіпсувати. І, як правило, більше критикують ті, хто не читає.

- Тобто у Вас таке сприйняття, що ті, хто зацікавлений прийняти бюджет, навіть з таким загальним формулюванням, вони його затвердять, розуміючи, що документ потрібен...?

- Я просто сказав, що є депутати, які не читають, але критикують. Тому хоч три роки дай, хоч чотири давай читати - у кращому випадку сковорідку або каструлю поставлять, щоб не зіпсувати дорогий стіл, тисяч за п'ять-десять, доларів. А ті, хто читає, тим вистачить і трьох днів - саме в суботу документ був розданий. Тож тут не потрібні ніякі маніпуляції, спекуляції, наче комусь, чогось не вистачило...

- Скажіть, те, що Грача позбавили статусу головного комуніста Криму - це покарання за критику «регіонів» і влади, чи…?

- Я думаю, що у кожної партії є своя партійна кухня, партійні правила та традиції. Є неписані закони поведінки, морально-етичні норми. І коли людина десь переступає цю межу, то тоді її могли, волею-неволею, винести «за дужки» і керівного ядра політичної сили, і в цілому політсили. Наприклад, Юлія Тимошенко. Не так проголосував - відразу 10 чоловік виганяє. Тобто людина проголосувала так, як потрібно для країни, але не так, як потрібно їй. Інтереси її та корпоративні не збігаються.

На сьогодні чим гірше для країни, тим краще для неї. Якщо людина проголосувала з позиції країни, але на шкоду її інтересам - вона виганяє з фракції. У неї такі правила - у нас таких правил немає. В інших політичних силах можуть бути свої правила. Тому це внутрішні питання партії, я не хочу їх коментувати. Я до Леоніда Івановича ставлюся з глибокою повагою, він дуже розумний політик, доктор філософських наук, освічена, мудра людина. Мені імпонують його принципові позиції: і ставлення до Росії, і його оцінка ВВВ, ОУН-УПА, Європейського Союзу, а також мовних питань. Тобто фундаментальні цінності його я поділяю. Ну щось всередині у них відбувається - це їх партійна родина, і у них свої неписані правила.

- Ви вважаєте, що заява Симоненка, зокрема, про Тігіпка, що той не має права бути при владі, це його особиста позиція?

- Я знаю, що в Компартії багато цю позицію озвучують. Лідер має право говорити за партію, тому він і лідер. Не знаю, чи фіксувалася позиція щодо Тігіпка офіційно, хоча, як на мене, Сергій Леонідович радикально ринково налаштований. Звичайно, цим він викликає неприязнь у Комуністичної партії, яка ставиться до ринку консервативно. Радикал - сама ідея Компартії не дозволяє симпатизувати. Мені такою відкритістю та недвозначністю своєї поведінки Тігіпко симпатичний. Абсолютною відсутністю подвійних стандартів, прямотою.

- Дивіться, у 2012 році вибори... Адмінреформа, за словами Лавриновича, десь на рік-два розтягнеться. Тобто перед парламентськими виборами ми матимемо ситуацію, за якої у чиновників буде внутрішній страх, що їх можуть звільнити, і вони починають робити все, щоб бути лояльними, а не робити справу. Але ж це може призвести до колапсу, коли всі будуть дивитися вгору і намагатися зробити послугу.

- У політиці головне - дискусія, "я зі своїми думками залишився, хоча рішення і прийнято". У виконавчої влади є дуже чітка дисципліна: дискусія йде до моменту прийняття рішення. Коли рішення прийняте, воно має виконуватися «літера в літеру», без будь-яких думок. Це дисциплінує, і тепер говорять: якщо половина піде, тоді вони будуть думати. Адже в будь-якому колективі є нероби. Тому, коли зараз буде відбір, половина піде, це дає можливість фільтрувати. Саме зараз є нагода скинути баласт і залишити управлінську еліту. Підвищити їм зарплату, адже дешева влада згубна для країни.

Коли примітивно люди думають, що міністру потрібно платити середню зарплату, депутату платити середню зарплату, чиновнику ще менше - там, 1000 грн. Можна все, але ми тоді перетворимо Кабінет Міністрів і Верховну Раду на лобістський клуб. До того ж я не симпатизую Президенту Грузії, але порівняйте зарплату даішників в Грузії і у нас. Є там корупція - ні, тому що люди тримаються за цю зарплату. А дешева влада провокує корупцію, і можна двічі на рік проводити вибори, Кабмін змінювати, апарат... Отже, коли ми скорочуємо - баласт відкидаємо, залишаємо професіоналів, а професіоналам потрібно платити. Сталінське гасло «кадри вирішують усе» - це на віки. За будь-якої влади, у будь-якій державі, який би ідеологічний прапор там не був, де є кваліфіковані кадри, там вирішують серйозні проблеми.

Це перший етап. Далі ми очікуємо пакет документів - і в Кабінеті Міністрів змінюються правила гри, поведінка, робота, відповідно до Конституції й адміністративної реформи. Тут же не просто ми повинні зменшити чисельність, а багато залежить від того, які будуть функції, повноваження. Ми повинні якісно змінити роботу влади. Цього тижня очікується ще кілька документів з адмінреформи. Природно, дійдемо і до іншого рівня - регіонального. Адмінреформа торкнеться і обладміністрацій, і райадміністрацій.

- Тобто ми говоримо про те, щоб ліквідувати райадміністрації?

- Я не можу говорити, що там буде, оскільки я цих документів не бачив. Якщо ми залишимо професійно підготовлені кадри, то на них і навантаження буде більше. Якщо раніше дві людини працювали, тепер на одного покладено цю роботу. Значить, напевно, повинні бути якісь стимули. Має передбачатися і відповідна стимулююча функція для тих, хто буде відібраний і залишиться працювати у владі.

- Михайле Васильовичу, як Ви ставитеся до того, що Вам зараз роблять такий піар, що нібито Ваша рука «дресирує парламент»...?

- Це підступи політичних опонентів, які просто заздрять силі та монолітності нашої команди. Багатьох це просто дратує, вони розуміють, що порядок б'є клас. А у нас теж є зірки першої величини. Чому ми виграли вибори? Бо команда сильна, дисциплінована, відповідальна, є «почуття ліктя». У «лобову» нас не візьмеш. Все... Ми прийшли на тривалу перспективу, ми непереможні. У чесній відкритій грі нас перемогти неможливо. Тоді вирішили по-іншому - давайте їх зсередини поколупаємо, адже там амбітні люди, неординарні особистості. Рішення у нас приймає не одна людина, ми маємо схему прийняття рішень. Сто законів винесли на наступний тиждень, я очолюю експертну раду, до якої входять експерти, доктори та кандидати наук. Ми разом виробляємо позицію з окремих питань - професійну, без політики.

Потім долучаються народні депутати, збирається рада фракції. І ця професійна позиція обговорюється політично, приймається рішення, виходячи з аргументів професіоналів, аналітиків. Далі триває узгодження з Кабінетом Міністрів та Адміністрацією Президента. Глава держави підписує закон, і погоджуємо ще з АП та Кабміном. І виходимо на єдину позицію. З цією позицією вже знайомимо депутатів фракції у суботу. Вранці, перед пленарною сесією, вже у кожного народного депутата на комп'ютері повністю роздруківка й анотація законопроекту, аргументи «за» і «проти», позиціонування остаточного рішення. І депутат напередодні вихідних має повне позиціонування з усіх питань.

У залі ВР у нас акустика така, що взагалі не чути нічого, шум. Один вийшов, інший прийшов... Усі знають, що з цього питання треба 78 голосів «за», а раптом хтось вийшов, хтось на телефоні - не розчув, проголосував інше, питання завалилося. Не тому що так хотілося, а через те, що дисципліни немає. І в такій ситуації я виконую роль координатора, щоб прийняті рішення бути реалізовані.

А якщо раптом постає питання неординарне, яке не розглядалось, практично все керівництво фракції сидить поруч. Ми миттєво порадились і оперативно прийняли рішення прямо там, у залі.

- А що означають Ваші жести?

- Припустимо, я підняв руку вгору, значить ми голосуємо "за". Якщо горизонтально - ми тоді просто не голосуємо. І коли говорять, що демократії немає…, демократії немає тоді, коли депутати не беруть участь у процесі прийняття рішень.

Джерело: УНН
Підписуйтесь на паблік-чат УНН у Viber та канал новин у Telegram