Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
субота, 21 жовтня 2017 р.06:55
Новини: Економіка

Для здешевлення бензину уряд має знизити податки - В.Землянський

Для здешевлення бензину уряд має знизити податки - В.Землянський

На думку експерта, також задля зниження ціни на пальне Національному банку України варто стабілізувати нацвалюту

КИЇВ. 19 січня. УНН. Задля зниження цін на пальне для українського споживача уряду варто не вимагати цього від нафтотрейдерів, а послуговуватися ринковими механізмами, зокрема, знизити податки або повернути бензин до переліку критичного імпорту. Таку думку в ексклюзивному коментарі УНН висловив експерт з енергетичних питань, директор енергетичних програм Центру світової економіки та міжнародних відносин Валентин Землянський.

“Хай пан Яценюк займається своєю прямою справою — економікою країни! Найкраще, що він може зробити — це зростання внутрішнього ринку та купівельної спроможності громадян і їх доходів. Цим має займатися пан Яценюк! А якщо у пана Яценюка є підозри стосовно ситуації на ринку нафтопродуктів — він має звернутися до АМКУ який займається цими питаннями, якщо є підозри про ціновий зговір. Я чув, що він вимагав (знизити ціни на пальне — ред.). Та, якщо пан Яценюк позиціонує себе ринковим реформатором, то він має послуговуватися ринковим механізмом. Тобто, уряд може знизити податки, або перестати номінувати їх у валюті або повернути бензин (великі партії, я маю на увазі) у перелік критичного імпорту, тому що згідно з постановою НБУ №124 його вивели з переліку критичного імпорту, і зараз великі трейдери не можуть закупити великі партії пального”, — розповів експерт.

Крім того, на думку В.Землянського, задля зниження ціни на пальне Нацбанку варто стабілізувати нацвалюту.

“Ось, що може зробити уряд... Нацбанк може стабілізувати нацвалюту. Може? Так! Оце і є питання до держави, чим вона має займатися... А ринок має бути ринком. У нас 85% імпорту нафтопродуктів, це не найкращий результат для України за останні 20 років, яка переробляла свого часу 52 млн тонн нафти. У нас диверсифіковані поставки — європейські, російські, білоруські, може навіть щось із Азербайджану приходить, хоча навряд чи.

Загалом, у нас питань до ринку немає. Якщо у пана Яценюка є питання до ринку — він може звернутися до АМКУ. Якщо підозр немає — він має займатися своєю справою. Нехай краще займеться ринком газу або електроенергії, якого немає, де зараз панує монополія”, — сказав В.Землянський.

Експерт також наголосив на тому, що питанням стабілізації ринку нафтопродуктів в Україні необхідно займатися комплексно, а не намагатися вплинути на нього адміністративними важелями.

“Це ж не перший рік, протягом 10 років у нас працює ринок нафтопродуктів.

Якщо ми говоримо про ринок, держава має займатися глобальними питаннями, які стосуються споживача. Держава має займатися контролем через відповідні уповноважені органи, АМКУ. Я не в захваті від того, що відбувається, адже я сам автолюбитель. Але я розумію і знаю, чому це відбувається. Я не хочу, щоб у нас внаслідок заяв пана Яценюка не стало бензину на заправках. Ось чим все це закінчиться. Цим закінчується адміністрування ринку. Хай пан Яценюк займеться розвитком української нафтопереробки.

Уряд має займатися своєю прямою справою — розвитком економіки України, а впливати на ринок він має суто через ринкові механізми”, — резюмував В.Землянський.

Як повідомляв УНН, пальне в Україні не може здешевшати через високі податки та акциз.

Разом з тим, у Міненергетики визнали, що у структурі ціни бензину для українців, податки та акциз займають більше половини його вартості.

Зокрема, за даними профільного відомства, в структурі ціни на паливо, найбільшу частку складають податки — для бензину “А-92” — 40,6%, “А-95 “Євро-5” — 40,1% та для дизельного палива “Євро — 5” — 32,9%.

Враховуючи це, нафтотрейдери заявляють, що зниження ціни на пальне в Україні “не може повністю відповідати ціновій тенденції на нафту”.

Джерело: УНН
Відео
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...