Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
понеділок, 16 жовтня 2017 р.22:20
Новини: Економіка

Урядовий законопроект щодо легалізації грального бізнесу некоректний і неефективний - оператор лотерей

Урядовий законопроект щодо легалізації грального бізнесу некоректний і неефективний - оператор лотерей

Зі слів експерта, законопроект зроблений для Міністерства фінансів, а не для розвитку ринкових умов в Україні

КИЇВ. 29 січня. УНН. Прийняття проекту закону “Про детінізацію ринку азартних ігор та забезпечення доходами бюджету з метою виконання соціальних зобов’язань” не сприятиме ефективній державній політиці у сфері регулювання грального бізнесу. Про це УНН повідомив генеральний директор оператора державних лотерей "Українська національна лотерея" Андрій Бочковський.

За його словами, проектом пропонується відкрити ринок азартних ігор без будь-якого ефективного контролю за організаторами цих ігор, що не створює жодних умов щодо детінізації вказаного ринку та наповнення державного бюджету. Крім цього, законопроектом невиправдано лотереї зачисляються до азартних ігор, чим руйнується існуючий лотерейний ринок та віддається організаторам азартних ігор.

“Законопроектом пропонується легалізувати азартні ігри, що призведе до виникнення значної кількості осіб, що страждають ігроманією (лудоманією - ред.), та збільшить частку зубожілого населення серед вразливих верств населення (молодих осіб, осіб з низьким доходом). Проектом не передбачено компенсаційних заходів вказаним суспільним явищам, таких, як розвиток центрів допомоги постраждалим гравцям, програми ідентифікації та лікування захворювання (ігроманії - ред.), попередження та профілактики ігроманії тощо”, — зазначив він.

А.Бочковський також зауважив, що ідея авторів законопроекту щодо створення центральної системи всіх азартних ігор та лотерей в Україні є непродуманою, нереальною, а також непотрібною.

“Фактично пропонується створити значний та безпідставно коштовний дата-центр для зберігання практично всієї інформації суб’єктів господарювання. Підхід повинен бути іншим: потрібний технічний контроль за проходженням ключової інформації про транзакції — прийняття та виплату коштів. Необхідно скористатися досвідом податкових органів, коли зберігається інформація з касових апаратів про суми проведених операцій. Вся інша інформація — це задача суб’єктів господарювання. Для цього, потрібно розробити відповідні технічні умови для суб’єктів господарювання та налагодити відповідний технічний взаємозв’язок із сервером органу контролю”, — пояснив гендиректор “УНЛ”.

А.Бочковський також наголосив, що за запропонованим підходом вийде так, що фактично держава буде проводити лотереї та азартні ігри через свій дата-центр за рахунок операторів ринку.

“Жодних конкретних вимог до системи моніторингу не встановлюється, проте Міністерство фінансів матиме необмежений простір для побудови за державні кошти непотрібного серверного центру без жодних гарантій ефективності”, — сказав він.

Крім того, за його словами, невизначеною є роль Міністерства фінансів, яке залишає за собою право створювати державну політику у сфері лотерей та самоусувається від будь-якої відповідальності за азартні ігри: організація та контроль за азартними іграми передаються фіскальній службі.

“Таким чином Мінфін залишає за собою роль вирішувати всі питання та ні за що не відповідати. Хоча всі відповідні функції завжди здійснював та має здійснювати Мінфін”, — підкреслив гендиректор “УНЛ”.

При цьому запроваджується розгалужена система різних правил, які погоджуються із Мінфіном: правила організатора азартних ігор; правила організатора букмекерської діяльності; правила організатора казино; правила парі; правила провадження азартної гри.

“Вказані різновиди правил азартних ігор нічого не додають у державному регулюванні, окрім того, що створюють роботу для чиновників з Міністерства та дають можливість зупинити або не погодити будь-яку азартну гру через надумані підстави (оскільки жодних критеріїв щодо перевірки не встановлюється). Окрім вказаного, Мінфіну надаються широкі необмежені повноваження з визначення всіх аспектів діяльності азартних ігор, що не сприяє боротьбі, а навпаки створює умови для застосування корупційних механізмів. Проектом запроваджуються різні види ліцензій — всього більше 8 видів ліцензій на різні аспекти азартних ігор. Така кількість нових ліцензій виглядає дивною на фоні того, що інші міністерства намагаються скоротити кількість дозвільних документів та процедур. Прописані в законі процедури та платежі за видачу ліцензій є не прозорими та занадто обтяжливими, що ніяким чином не буде сприяти виходу операторів азартних ігор з тіні та наповненню бюджету”, — наголосив А.Бочковський.

На його переконання, вказаний законопроект покликаний надати Міністерству фінансів необмежені повноваження, а не наповнити Державний бюджет.

“Жодних конкретних умов видачі ліцензій проект закону не встановлює, окрім того, що умови проведення конкурсу та додаткові вимоги до учасників встановлюються самим Міністерством фінансів, що на практиці означатиме, що Міністерство самостійно буде визначати умови конкурсу під конкретного організатора та буде на власний розсуд розподіляти ліцензії організаторам азартних ігор та визначати оператора лотерей. У пресі, до речі, вже неодноразово висловлювались припущення щодо того, що Міністерство фінансів планує віддати ринок лотерей конкретному іноземному оператору. Загалом регулювання ринку азартних ігор в проекті є неконкретним, непрозорим та неефективним, проте Міністерству фінансів надаються необмежені повноваження з регулювання будь-якого аспекту азартних ігор. Цей законопроект, по-суті, зроблений для Міністерства фінансів, а не для розвитку ринкових умов в Україні, не для захисту гравців та наповнення державного бюджету”, — резюмував А.Бочковський.

Як повідомляв УНН, законопроект про заборону грального бізнесу в Україні в 2009 році підтримали 390 народних депутатів, подолавши вето Президента. Обгрунтуванням такої заборони були катастрофічні наслідки від діяльності грального бізнесу в Україні, зокрема значне ускладнення криміногенної ситуації в країні

Разом з тим, Кабінет міністрів 11 грудня 2015 року зареєстрував у Верховній Раді розроблений Міністерством фінансів законопроект щодо легалізації азартних ігор.Однак, вже 22 грудня 2015 року уряд замінив законопроект, зареєструвавши доопрацьований варіант. За інформацією міністра фінансів України Н.Яресько, законопроект покликаний забезпечити соціально-культурні потреби життя громадян.

Однак, як наголошено у Висновку науково-експертного управління Верховної Ради, урядовий законопроект не має положень, які стосуються забезпечення Державного бюджету доходами з метою виконання соціальних зобов‘язань.

“Слід звернути увагу на те, що у тексті проекту немає положень, які безпосередньо пов‘язані „з забезпеченням бюджету доходами з метою виконання соціальних зобов‘язань“, про що декларується у його назві”, — наголосили експерти у ВР. При цьому вони зазначили, що законопроект містить корупційні норми.

Комітет з питань запобігання і протидії корупції також визнав урядовий законопроект про детінізацію ринку азартних ігор таким, що не відповідає вимогам антикорупційного законодавства.

Як повідомляв УНН, проти легалізації азартних ігор вже виступили представники Української православної церкви, Греко-католицької церкви, Римо-католицької церкви.

Народний депутат від партії “Опозиційний блок” Н.Королевська наголосила на катастрофічних наслідках діяльності грального бізнесу в Україні.

Народний депутат від “Радикальної партії О.Ляшка” А.Лозовий зазначив, що легалізація азартних ігор до добра не доведе.

Народний депутат від партії “Відродження” А.Яценко порівняв легалізацію азартних ігор з легалізацією проституції та наркотиків.

Лідер партії “Самопоміч” А.Садовий зазначив, що питання легалізації азартних ігор потребує широкого обговорення в суспільстві, оскільки необережне поводження з законопроектом може призвести до трагедії.

Як повідомляв УНН, лідер партії “Батьківщина” Ю.Тимошенко заявила, що фракція не буде голосувати за легалізацію азартних ігор в Україні

Лідер радикальної партії О.Ляшко заявив, що азартні ігри — це зло. Крім того, він зізнався, що мав проблеми із залежністю від азартних ігор, тому наразі виступає категорично проти легалізації грального бізнесу в Україні.

У “БПП” зазначили, що фракція ще не визначилась з позицією щодо легалізації грального бізнесу в Україні.

Джерело: УНН
Відео
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...
Популярні новини