Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
пʼятниця, 20 жовтня 2017 р.14:43
Новини: Політика

В Україні знищена держсистема контролю якості нафтопродуктів - експерт

В Україні знищена держсистема контролю якості нафтопродуктів - експерт

За словами Г.Рябцева, з метою подолання “тіньового нафторинку”, в першу чергу, необхідно, аби запрацювали єдині для усіх “правила гри” без жодних преференцій окремим фінансово-промисловим групам

КИЇВ. 8 лютого. УНН. Проблема “тіньового ринку нафтопродуктів” в Україні є комплексною, відповідно і вирішувати її потрібно системно, із застосування широкого спектру інструментів. Про це в ексклюзивному коментарі УНН розповів експерт нафтової галузі, заступник директора НТЦ “Психея” Геннадій Рябцев.

Так, за його словами, обсяг тіньового ринку нафтопродукції в Україні становить приблизно 30%, але точні дані з цього приводу вирахувати важко.

Загалом “тіньовий ринок” нафтопереробної галузі складається з двох компонентів, зокрема, це неякісне пальне, тобто “сурогат”, та пальне, з якого не платяться податки.

За словами Г.Рябцева, з метою подолання “тіньового нафторинку”, в першу чергу, необхідно, аби запрацювали єдині для усіх “правила гри” без жодних преференцій окремим фінансово-промисловим групам.

“Стосовно боротьби із тіньовим ринком — проблема комплексна. Її потрібно вирішувати із застосування усіх наявних у держави інструментів державної політики. І ці інструменти держполітики аж від кримінальної відповідальності до звичайного інформування, пропагування. Тут спектр великий. Є у нас пропозиції і у мене особисто були пропозиції, але лише перелік цих пропозицій займає кілька аркушів дрібним шрифтом.

Якщо стисло — треба, щоб на цьому ринку працювати „правила гри“, які однакові для всіх гравців, аби ніяких преференцій нікому не висувалося. А у нас такі преференції є. Я вже говорив про фінансово-промислову групу, якій надаються якісь не зрозумілі преференції (група „Приват“ — ред.). Тобто, на їх діяльність, не дуже законну, на неї ніхто не звертає увагу з правоохоронних органів.

Ви можете згадати іще одну компанію, якій належала нафтобаза, яка вибухнула (БРСМ, — ред.). І нещодавно знову ж таки у цій компанії згоріла кілька заправок, при чому із жертвами людськими, і жоден із власників цієї мережі не поніс ніякої відповідальності, мережа досі працює.

Так само можна сказати і про ті компанії, так звані, вітчизняні виробники, яким належить пріоритетне право під час укладання тендерів різноманітних, у тому числі і з держпідприємствами, хоча вони нічого не виробляють, але вони чомусь мають пріоритет як вітчизняні виробники. До прикладу, Херсонський НПЗ не працює із 2005 року, проте все одно він вважається вітчизняним виробником і йому надаються пільги.

Тобто, треба встановлювати прозорі, зрозумілі правила гри. Ці правила гри не мають змінюватися так, я хоче уряд. Тобто, не можна збільшувати акциз із 1 січня, приймаючи закон 31 грудня. Це суперечить усім нормам, в тому числі і тому ж податковому кодексу стаття 4.1 визначає, що будь-які зміни у порядок чи розмір оподаткування можуть вноситися за 6 місяців до набрання чинності відповідного закону”, — пояснив експерт.

За словами Г.Рябцева, нафтовий бізнес вимагає стабільності законодавства і однакових підходів.

Також, експерт вважає, що ціни на ринку нафтопродуктів, в першу чергу, мають відповідати якості пропонованого товару.

“На ринку треба запровадити відповідність ціни якості. Тобто, аби кожен споживач знав, за що він платить ту чи іншу ціну. Не шляхом регулювання цін чи встановлення якихось індикаторів чи коридорів чи граничних цін, а саме співвідношення між ціною і якістю. Аби на ринку не було компаній, які вводять споживачів в оману стосовно властивостей тих палив, які вони реалізують.

Аби це запровадити, необхідно відновити державну систему контролю якості нафтопродуктів, яку знищили, і в тому числі, цей найкращий реформатор усіх часів і народів (прем’єр-міністр А. Яценюк — ред.), за якого зараз вступилися 10 послів. Адже саме він ліквідував повністю Держспоживінспекцію, позбавив її усіх прав, повноважень. І те, що зараз відбувається, коли Держспоживінспекція щось контролює — це порушення чинного законодавства, оскільки технічний регламент, який було прийнято рік тому, він не встановив органа ринкового нагляду на паливному ринку. І тому потрібно щось відновлювати!” — зазначив Г.Рябцев.

Експерт також запропонував спрямувати частку від акцизного податку на нафтопродукти на фінансування лабораторних досліджень якості пального.

“Треба покращити адміністрування акцизного податку на нафтопродукти, спрямувавши хоча б 0,3% на фінансування лабораторних перевірок якості. І перевіряти якість продуктів не у великих мережах, а скажімо невеликих, або на поодиноких АЗС, адже 90% з того, що там продають, це паливо, яке не відповідає технічному регламенту.

Точно так же можна спрямовувати 10-15% від цього акцизу на покращення дорожньої інфраструктури”, — резюмував він.

Нагадаємо, Президент Асоціації операторів ринку нафтопродуктів в Україні Леонід Косянчук вважає, що анонсовані КМУ перевірки АЗК не торкнуться “сірих” нафтотрейдерів.

“Бодягу” і контрабанду продають не основні бренди, вона продається в інших мережах. І в першу чергу будуть викручені руки основним операторам ринку, а до цих “сірих” заправок справа не дійде“, — вважає експерт.

Також нагадаємо, правоохоронці жодного разу не відреагували на результати експертиз якості пального.

Разом з тим, Інститут споживчих експертиз дослідив зразки пального марки А-92 і назвав АЗС, де не варто купувати бензин.

Так перевищення шкідливих речовин у пробах бензину експерти виявили у зразках АЗС “ZOG” та “Авіас”. При нормативі не більше 35%, у даних пробах було виявлено, відповідно 38,3 і 38,4%.

Загалом, найменші показники бензолу і ароматики, які шкідливі для авто, виявили у пальному, що продається на АЗК “WOG”.

Зразок АЗС “Sun Oil” випробування взагалі не пройшов. Шкідливого бензолу в паливі цієї мережі виявилося на 20 % більше, ніж дозволяють граничні нормативи ДСТУ.

За даними дослідження такого показника, як октанове число (характеризує стійкість пального до детонації, — ред.) лідерами стали WOG, Parallel і КЛО. Їх бензин, як зазначили експерти ІСЕ, за вимірами октанового числа, взагалі виявися “дев’яносто четвертим”. Непогані результати отримав також бензин таких АЗС, як Shell і ТНК. Всі інші проби пального показали гірші результати.

Джерело: УНН
Відео
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...