Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
неділя, 22 жовтня 2017 р.05:00
Новини: Економіка

Під загрозою опинилися залізничні поставки вантажу та військових у південно-східному напрямку - Д.Мізін

Під загрозою опинилися залізничні поставки вантажу та військових у південно-східному напрямку - Д.Мізін

Ситуація щодо поставок дизпалива на залізничне підприємство "Укрзалізницю" досить критична. Проблеми з паливом можуть призвести до зупинки потягів. Таку думку висловив Д.Мізін.

КИЇВ. 10 березня. УНН. Через оскарження тендеру “Укрзалізниці” до АМКУ, наразі заблокована поставка дизпалива на залізничне підприємство. Ситуація критична, і паливний скандал може привести до зупинки потягів. Про те, кому вигідний такий розвиток подій, і чому окремі нафтотрейдери зловживають правом оскарження тендерних закупівель УНН розповів начальник Філіалу “Центр забезпечення виробництва” ПАТ “Укрзалізниці” Данило Мізін.

— Чому “ОККО” та “Елемент Нафта” оскаржують тендерну процедуру закупівлі ДП? З чим не згодні скаржники?

— Станом на зараз, припинено процедура укладення договору з переможцем тендеру — компанією WOG. Зараз заперечується поставка 100 тис. тонн дизельного палива. 28 березня АМКУ буде розглядати ці скарги (від ПП “ОККО-Бізнес Контракт” та ТОВ “Елемент Нафтра”, — ред.)

Там така ситуація: загалом-то, вони скаржаться один на одного, в більшій мірі. Тобто, коли ці компанії подавалися — мабуть наймалися юристи, які спеціально залишали невеликі “дірки” в своїй документації, і вони зараз на неї скаржаться. Тобто, це нормальна практика, коли хочуть “поламати” торги. Вони вимагають від АМКУ, щоб торги були скасовані. А от проблема із постачанням пального, яка виникла, їх особливо не хвилює.

— Які загрози для роботи “Укрзалізниці” несе в собі тривале блокування поставки пального?

— Тут головне, що всі ці “ігри” ставлять під реальну загрозу національну безпеку.

У нас на південному сході дуже сильно зруйнована інфраструктура, і електрифікації там у багатьох регіонах немає. Відповідно, перевезення військових, військового транспорту, відправка вантажів в тому регіоні здійснюється за рахунок дизельної тяги.

І, якщо важко говорити про те, що у нас стане вся “Укрзалізниця” через те, що у нас не буде дизеля, то на південному сході процентне співвідношення електрифікованих перевезень до дизельних на сьогоднішній день це — 50 на 50, 60 на 40, 70 на 30 — в різних регіонах залишився різний відсоток електрифікації. Тобто, у нас будуть дірки, ми не зможемо швидко постачати туди ні вантажі, ні військових.

— Це вже не перша спроба блокування тендерів “Укрзалізниці”? Чим завершився розгляд АМКУ попередніх скарг?

— Так, це не перше блокування поставок палива, але на сьогоднішній день воно яскраве і більш контрастне. В минулому році були блоковані всі тендеру, причому цими ж компаніями фактично. Були спроби блокування всіх тендерів, їх було 5, і 5 разів торги блокувалися. Були рішення АМКУ в сторону “Укрзалізниці”, єдине, одні торги АМКУ скасував повністю. При чому скасував повністю саме за формулою, якщо ви знаєте цю ситуацію, що ми намагаємося впровадити процедуру проведення торгів і контрактації поставки дизельного палива через формулу Platts.

— Розкажіть про цю формулу Platts і чому не вдається створити прозору та ефективну систему торгів?

— Тому що ціноутворення зараз відбувається незрозуміло. Нема формули, немає прив’язки біржового товару до біржової ціни. Нафта і дизель є біржовим товаром. Є Platts — це світові котирування по світлих нафтопродуктах. Дизель і світлі нафтопродукти — це біржовий товар, як і нафта. У даній ситуації на нього існує біржова ціна. Всі великі компанії, нафтотрейдери працюють із прив’язкою до неї. Потім, коли до Platts додається або збільшуючий або понижуючий коефіцієнт в залежності від об’єму товару на ринку — потім додаються всі податки, акцизи і збори.

Ми хотіли таку ж формулу ввести в Україні, так як “Укрзалізниця” купує 10% цього товару на ринку України. Це колосальний обсяг, ми найбільший покупець, і ми не маємо можливості прив’язуватись до біржових котирувань. Тобто ми повинні купувати пальне у гривневій ціні, і коли ми повідомляємо торги на дизель — які повинні відбутися через 40 днів, — то ми якимось чином повинні вгадати яка буде ціна через 40 днів на цей товар? Це маячня, тому що ніхто в світі сьогодні не може сказати скільки буде коштувати нафта через 10 днів, і ми не в змозі вгадати скільки вона буде коштувати через 40 днів.

Інший варіант, ми започатковували це в минулому році і конкретно прописували формулу: що ми хочемо, щоб постачальник привозив нам товар за ціною Platts плюс комерційна складова і плюс ПДВ, акциз та інші. Нам цю формулу зарубав АМКУ (на підставі скарги “ОККО” і “Елемент Нафта”, тільки тоді ця компанія називалася “Елемент Оiл”). Ми не змогли провести такі торги.

Ось тому і не вдається створити прозору, ефективну систему торгів!

Стосовно цього тендеру, який сьогодні заблокований, то WOG запропонував найменшу ціну, пройшло 20 днів, торги припинені, документи знаходяться в АМКУ на розгляді, ми укласти договір не можемо. У WOG таким чином немає зобов’язань за цією ж ціною з нами контрактувати, тому що він планував ту ціну на вчора. Тобто ці всі ігри (блокування тендерів, — ред.) не дають можливість купувати товар прозоро.

— Як ви бачите вирішення ситуації?

— Я сподіваюся що АМКУ прийме правильне рішення і дозволить нам укласти договір, інакше “Укрзалізниця” залишиться без палива. Справа в тому що ми сьогодні взяли в позику паливо, для того, щоб повернути цю позику — потрібно купити дизельне паливо і віддати. А ми купити не можемо, так як торги заблоковані. Палива вистачить ще на 3-4 дня.

— А чи спробували домовитися зі скаржниками, тобто “ОККО” та “Елемент Нафтою”?

— Так, намагалися, вони говорять наступне: що у них виникли конкурентні конфлікти з WOG і що вони таким чином і мстять. Це сказав один з керівників мені. А той факт, що зупиняється “Укрзалізниця” їх, мабуть, не хвилює.

У підсумку що ми маємо: на сьогодні немає жодного контракту на поставку палива, є непогашений займ і немає можливості придбати пальне.

Нагадаємо, напередодні скарги “ОККО” та “Елемент Нафти” до АМКУ заблокували поставку дизельного пального “Укрзалізниці”.

За даними АМКУ, “ОККО” вже не вперше блокує тендерні закупівлі “Укрзалізниці”. Так, у грудні колегії АМКУ відмовила “ОККО” у задоволені скарги.

У філії “ЦЗВ” “Укрзалізниці” зміст скарг від “ОККО” та “Елемент нафта” вважають повністю безпідставним і надуманим.

На переконання очільника “Укрзалізниці” О. Завгороднього, у спосіб блокування тендерних закупівель, “ОККО” та “Елемент Нафта” намагаються шантажувати підприємство, затягнути час та створити критичну ситуацію.

“Це таке попередження нам — не будете „співпрацювати“, як в минулі часи, ми все вам заблокуємо. Головна мета організаторів блокування поставок палива на наше підприємство — затягнути час і створити критичну ситуацію на „Укрзалізниці“. Вони подали скарги на тисячу сторінок! Просто щоб на вивчення пішло багато часу, перемога їм не потрібна. Задля цього ними використовують всі юридичні зачіпки. Ми зараз ведемо переговори з АМКУ, щоб скаргу розглянули в терміновому порядку. Голова постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель Андрій Вовк обіцяє зробити все, що зможе. А всіх, хто намагається реанімувати корупційні схеми я особисто хочу попередити — ви даремно втрачаєте час. Хочете поставляти паливо на "Укрзалізницю“? Ми відкриті. Виходьте на тендер, пропонуйте кращі умови і перемагайте. У нас все відкрито і прозоро. Є моніторингова комісія з представників громадськості та експертів, на тендери ми завжди запрошуємо ЗМІ”, — зазначив він.

Додамо, що напередодні, Держспоживінспекція повідомила про те, що тест на якість пального у різних регіонах України не пройшли такі АЗС, як “ОККО”, “Укрнафти” та “БРСМ”.

Джерело: УНН
Відео
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...
Популярні новини