Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Четвер, 25 травня 2017 21:43
youtube
Ексклюзив: Економіка

Експерти розповіли, хто із нафтотрейдерів може виграти від заборони імпорту пального з Росії

Експерти розповіли, хто із нафтотрейдерів може виграти від заборони імпорту пального з Росії

За словами колишнього уповноваженого Президента України з міжнародних питань енергетичної безпеки, експерта Богдан Соколовского, “Укрнафта" та “Сокар” від заборони співпраці з РФ виграють, а ось "ОККО" — програє

КИЇВ. 11 квітня. УНН. Минулого тижня Прем’єр-міністр Арсеній Яценюк заявив про те, що “закупівля нафтопродуктів у РФ, чомусь не потрапила у санкційний список” України, і відповідно, дав доручення Міністерству економіки “опрацювати механізм заборони придбання нафтопродуктів у країни агресора”.

Яким чином заборона імпорту пального з РФ може позначитися на українському ринку нафтопродуктів, зокрема, хто із вітчизняних нафтотрейдерів може постраждати, а хто й виграти від такого рішення уряду, УНН запитав у експертів нафтового ринку країни.

Так, за словами колишнього уповноваженого Президента України з міжнародних питань енергетичної безпеки, експерта Богдан Соколовского, “Укрнафта" та “Сокар” від заборони співпраці з РФ виграють, а ось "ОККО" — програє.

“Якщо мова йде про ДП, то Україна завозить із Росії приблизно третину пального. І, за великим рахунком, це значний удар, адже нам не може поставити стільки палива ні Литва, ні Польща, ну а Білорусь — вона автоматично залежить від Росії.

Думаю, що виграють від цього ті нафтотрейдери, які не поставляють ДП із Росії і Білорусі, а постраждають у першу чергу такі компанії як „ОККО“. А виграють однозначно „Сокар“, нова азербайджанська компанія, та „Укрнафта”, — зазначив він.

Іншої думки з цього приводу дотримується президент Асоціації об’єднання операторів ринку нафтопродуктів в Україні Леонід Косянчук.

За його словами, заборона імпорту нафтопродуктів з РФ особливо на українському ринку не позначиться, бо є інші постачальники, які можуть забезпечити наші потреби.

“Насправді, коли ринок диверсифікований за джерелами постачання і так надзвичайно диверсифікований, як український ринок, то втрата одного напрямку постачання палива ні до чого не призводить: адже недопоставки із РФ — будуть успішно заміщені білоруським ресурсом, литовським і таке інше.

Проте, ми повинні розуміти чітко — і білоруський, і литовський ресурс мають одне і те саме походження — із російської нафти. Тобто, хочемо ми чи ні — ми 90% споживання створюємо надлишкову вартість на чужих територіях, на РФ”, — сказав він.

За словами експерта, відмовитися від російської нафти Україні варто було б ще раніше.

“Якщо Коломойський, з українським ресурсом походження, має 10% нашого ринку, то Росія - 21%... Ну, не буде мати. Сьогодні 40% має Білорусь, 14-15% має Польша-Литва. Ну, збільшать вони на ту саму величину і на тому все закінчиться.

Тобто, нічого тут такого значимого немає, крім того, що це чергова піар-акція найкращого прем’єра за версією самого прем’ра”, — додав Л.Косянчук.

А ось експерт Дмитро Марунич вважає, що ініціатива КМУ щодо заборони імпорту пального з РФ може бути пролобійована окремими структурами, адже економічної вигоди вона не має, а лише розширює можливості окремих нафтотрейдерів.

“Мені все більше і більше видається, що це рішення могло бути пролобійовано певними структурами, які здійснюють імпорт пального.

Але зрозуміло, хто може виграти: передусім „Приват“, Коломойський, оскільки він є фактично єдиним виробником у середині країни, єдиний завод, що працює. Коломойський і Кременчуцький нафтопереробний завод — єдиний гравець на ринку. Вони передусім виграли би, адже їх позиції посилились би. Потім посилилися б позиції тих імпортерів, які не імпортували російське паливо. Мова йде про великі мережі ті, що імпортують із Польщі, Білорусі, Литви.

Якщо дивитися правді в очі, то десь 80% пального, що виробляється в вищеперерахованих країнах (у Білорусі навіть 100%) — воно виробляється із російської нафти”, — сказав він.

Крім того, за словами експерта, заборона імпорту пального з РФ може спровокувати лише підвищення цін.

“Я більшої раціональної логіки якоїсь не бачу. Все одно, якщо будемо більше везти з Білорусії — це означає, що більша кількість нафти туди зайде і більше буде вироблено”, — додав він.

Нагадаємо, як повідомляв УНН, на АЗС “Укрнафта” та “ANP” зросла вартість пального і ДП. 

При цьому, за словами генерального директора мережі АЗК WOG Сергія Корецького, нафтотрейдери не зацікавлені у підвищенні цін на пальне, бо це призводить до зниження купівельної спроможності

В той же час, експерти нафтового ринку говорять, що українські водії можуть економи на пальному за рахунок використання біологічного (альтернативного) бензину, який коштує сьогодні на 3-4 грн дешевше за звичайний.

Так, за підрахунками директора Інституту споживчих експертиз Ю.Чорнобривця, біологічне пальне дозволяє зекономити близько 15 тис. грн на рік

На кожні 100 км руху, в залежності від марки автомобіля, такий бензин економить від 12 до 17 грн автовласника

Раніше, УНН протестував якість екологічного бензину, що реалізовується на вітчизняних АЗС.

Всього було відібрано 4 проби бензину на різних АЗС м.Києва та направлено їх для дослідження до незалежної лабораторії.

Зокрема, тестували пальне таких великих всеукраїнських мережах АЗС, як WOG, КЛО, БРСМ та ANP.

Найменші показники бензолу і ароматики, які шкідливі для авто, виявили у екопальному, що продається знову ж таки на АЗК WOG та ANP.

Джерело: УНН
Loading...
Loading...
SELECTORNEWS - покупка, обмен и продажа трафика
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...