Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
пʼятниця, 28 липня 2017 р.02:51
Новини: Політика

Створення урядового Нацагенства з управління активами не передбачено Конституцією - експерти ВР

КИЇВ. 18 вересня. УНН. Створення нового центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом, зокрема Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів не передбачено Конституцією України. Про це йдеться у Висновку Головного науково-експертного управління ВР на урядовий законопроект № 3040 про створення такого Нацагенства, передає УНН.

"У законопроекті передбачається створення нового центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом, який забезпечуватиме формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні – Національне агентство (ст. 2 проекту). Слід взяти до уваги, що за загальним правилом (винятки з якого прямо передбачені Конституцією України або випливають із неї), завданням законів України є регулювання суспільних відносин у відповідних сферах шляхом встановлення норм права, а не утворення тих чи інших органів виконавчої влади. Конституція України відносить питання спрямування і координації роботи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, їх утворення, реорганізації та ліквідації (відповідно до закону) до компетенції Кабінету Міністрів України (п. п. 9, 9-1 і 9-2 ст. 116). Відтак є підстави вважати, що питання створення таких органів (у тому числі агентства) мають вирішуватись правовими актами Уряду і не можуть бути предметом законодавчого регулювання", - зауважили експерти.

Також зазначено, що правові передумови створення державних органів зі спеціальним статусом містить насамперед Конституція України, за змістом якої до таких державних органів можна, зокрема, віднести Національний банк України, Національну раду з питань телебачення і радіомовлення, Службу безпеки України, Центральну виборчу комісію.

"З огляду на вказане запропоновані у проекті підходи щодо надання Національній Комісії спеціального статусу, порядку його формування, підзвітності та підконтрольності (ст. ст. 4, 5 та ін. проекту) можуть бути розцінені як такі, що не повною мірою узгоджуються з відповідними положеннями Конституції України та законів України "Про Кабінет Міністрів України" і «Про центральні органи виконавчої влади», які є базовими законодавчими актами у питаннях утворення і функціонування центральних органів виконавчої влади. На нашу думку, повністю вирішити порушену у законопроекті проблему можна лише після внесення до Конституції України змін, які передбачили б існування в системі органів державної влади не тільки таких державних органів зі спеціальним статусом, як Центральна виборча комісія, Національна рада з питань телебачення і радіомовлення, Антимонопольний комітет України, але й органів виконавчої влади зі спеціальним статусом, наприклад, Національне агентств", - йдеться у Висновку експертів ВР.

Як повідомляв УНН, за словами експертів, реалізація положень урядового законопроекту № 3040 “Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів” може призвести до створення правових механізмів “узаконеного рейдерства”.

Джерело: УНН
Відео
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...