Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Вівторок, 06 грудня 2016 10:18
youtube
Новини: Політика

Експерти ВР вкотре розкритикували законопроект Т.Чорновіл про спецконфіскацію майна

КИЇВ. 12 жовтня. УНН. Доопрацьований проект Закону України "Про особливий режим спеціальної конфіскації майна", авторами якого є Тетяна Чорновіл та Олег Барна, містить ті ж принципові недоліки, на які Головне науково-експертне управління звертало увагу в своєму висновку від 03.09.2015 р, повідомляє УНН з посиланням на сайт Верховної Ради.

В першу чергу експерти звернули увагу на те, що ідея законопроекту взагалі є сумнівною.

"Сама ідея врегулювання особливого режиму спеціальної конфіскації грошей, цінностей та іншого майна (далі – майна) шляхом прийняття спеціального закону є сумнівною. Адже згідно з чинним законодавством випадки та обсяг спеціальної конфіскації майна встановлюються статтями 96-1 та 96-2 Кримінального кодексу України (далі – КК), а порядок її застосування – Кримінальним процесуальним кодексом України (далі – КПК). Тому доречнішим було б, в разі необхідності, вносити зміни та доповнення саме до норм цих двох кодексів", - зазначили експерти ВР.

Крім того, на переконання експертів, пропозиція законопроекту суперечить загальному міжнародно-правовому принципу непорушності права приватної власності.

“Так, наприклад, у частині 2 статті 17 Загальної декларації прав людини 1948 р. йдеться про те, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном і ніхто не може бути безпідставно позбавлений свого майна. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права. Проте попередні положення жодним чином не обмежують право держави вводити в дію такі закони, які вона вважає за необхідне, щоб здійснювати контроль за користуванням майном відповідно до загальних інтересів або для забезпечення сплати податків чи інших зборів або штрафів (див. статтю 1 "Захист власності" Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1952 р.). Крім того, застосування особливого режиму спеціальної конфіскації у запропонованому проектом порядку суперечить основним кримінально-правовим принципам, закріпленим у статті 62 Конституції України, згідно з якою особа не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Сюди ж слід віднести вимоги статті 8 Конституції України, відповідно до якої: в Україні визнається і діє принцип верховенства права; закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй, а також статті 24 Основного Закону України. До того ж звертаємо увагу, що стаття 354 "Конфіскація" Цивільного Кодексу України визначає, що до особи може бути застосовано позбавлення права власності на майно за рішенням суду як санкція за вчинення правопорушення (конфіскація) у випадках, встановлених законом. Обсяг та порядок конфіскації майна встановлюються законом. Таким чином, якщо конфіскація є санкцією, то накласти її суд може тільки у вироку за результатами кримінального провадження або в рішенні у справі про адміністративне правопорушення", - зауважили експерти.

Нагадаємо, 3 вересня на сайті Верховної Ради народні депутати Тетяна Чорновіл (“Народний фронт”) та Олег Барна (“Блок Петра Порошенка”) зареєстрували законопроект № 3025 “Про особливий режим спеціальної конфіскації майна”, в якому пропонується конфіскація майна колишнього Президента Віктора Януковича і низки колишніх чиновників до проведення судового розслідування.

Разом з тим, експерти ВР, а також низка європарламентарів, європейських і американських експертів розкритикували законопроект №3025 про особливий режим спеціальної конфіскації майна

Зокрема, експерти Верховної Ради відзначили, що спецконфіскація не може бути застосована до осіб, щодо яких не винесено вирок. Перший варіант законопроекту був відкликаний авторами на доопрацювання та з’явився на сайті ВР 22 вересня. Оновлений варіант законопроекту передбачає застосування особливого режиму спецконфіскації не до конкретних колишніх високопосадовців, а до осіб, які зазначені у Законі “Про очищення влади”. Проте, як і раніше законопроект містить норми, які були розкритиковані експертами.

Також нагадаємо, Асоціація захисту активів вважає, що законопроект №3025 “Про особливий режим спеціальної конфіскації майна” дискредитує існуючу правоохоронну систему

Крім того, за словами фінансового аналітика, керуючого партнера компанії Capital Times Еріка Наймана, законопроект №3025, що передбачає особливий режим конфіскації майна екс-чиновників, є прикладом правового нігілізму, а його прийняття поставить хрест на інвестиційному кліматі України

Джерело: УНН
Loading...
Loading...
SELECTORNEWS - покупка, обмен и продажа трафика
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...