Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
субота, 23 вересня 2017 р.16:46
Новини: Економіка

Експерт: Реєстраційну систему врятує лише передача її функцій нотаріусам

КИЇВ. 9 листопада. УНН. Реєстраційна служба функціонує в Україні з 1 січня 2013 року, і до сьогоднішнього дня досі не створений адекватний механізм роботи із забудовниками. Директор департаменту підготовки правовстановлюючих документів "Київміськбуду" Сергій Вивдюк розповів про особливості реєстрації нерухомості в умовах перехідного періоду, повідомляє УНН.

“Тобто, якщо звичайна людина може прийти в реєстраційну службу, відстояти чергу, здати свої документи на реєстрацію та отримати відповідь протягом 14 робочих днів, то у забудовника, що представляє інтереси своїх інвесторів, такої можливості немає. Воно ніби й зрозуміло: забудовник привозить раз в тиждень близько сотні заявок і зареєструвати їх відразу ж фізично неможливо. Нами був знайдений проміжний консенсус: ми привозимо вам раз в тиждень пакет заявок і ви їх поступово протягом тижня реєструєте. І все було спочатку непогано, дійсно реєстрували і більш-менш працювала ця модель, але останнім часом через відсутність контролю за таким процесом, ситуація стала просто нестерпною.

Доходило до того, що кількість поданих „Київміськбудом“ протягом кількох місяців і незареєстрованих реєстраційною службою заявок на оформлення свідоцтв на нерухомість наближалося до 800. Тобто, державний орган навмисне саботує роботу компанії, яка сплачує до бюджету міста десятки мільйонів гривень”, — говорить Сергій Вивдюк.

Страждає і якість роботи: більше половини відмов безпідставні та неаргументовані, нерідко виникають затримки через банальне допущення працівниками реєстраційної служби граматичних помилок.

“Як вам така причина відмови — дата на технічному паспорті квартири менша за дату на сертифікаті введення будинку в експлуатацію? Державний реєстратор вважає, що вводити будинок в експлуатацію потрібно наосліп, не проводячи фактичних обмірів. Або ось, зовсім нещодавно відмова: причина — заявка подана на оформлення квартири за адресою пр-т. Академіка Глушкова 9-В, а довідка про 100% оплату видана “Київміськбудом” по будинку з адресою пр-т. Академіка Глушкова 92-Г, ж/б 1. При цьому до пакету документів додано розпорядження Голосіївської РДА про присвоєння новобудові з будівельною адресою Глушкова 92-Г, ж/б 1 поштової адреси: Глушкова 9-В. Складається відчуття, що більша частина державних реєстраторів просто некомпетентні.

Я виконував обов’язки директора Департаменту підготовки правовстановлюючих документів ПАТ “ХК” Київміськбуд “ще до створення реєстраційної служби, в ті часи, коли свідоцтва на квартири видавало КП „Житло-сервіс“, що мало у своєму штаті менше 10 реєстраторів. Помилки знаходили в одному випадку з 1000, а про безпідставні відмови я взагалі мовчу, їх не було. Свідоцтва ми отримували вчасно, і не було відмовок, що вони не встигають. У нинішній реєстраційній службі реєстраторів порядку 100 чоловік. І ніхто нічого не встигає”, — стверджує Директор департаменту підготовки правовстановлюючих документів.

За словами Сергія Вивдюка, єдиним можливим виходом із ситуації, що склалась, може стати передача функцій з реєстрації нерухомості на первинному ринку нотаріусам.

 

Джерело: УНН
Відео
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...