Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Неділя, 22 січня 2017 22:35
youtube
Новини: Економіка

Електронне адміністрування нафторинку має сприяти зниженню обсягу несплаченого податку - експерт

Електронне адміністрування нафторинку має сприяти зниженню обсягу несплаченого податку - експерт

Геннадій Рябцев

КИЇВ. 14 березня. УНН. З 1 березня в Україні запрацювала нова система електронного оподаткування продажу пального, а також Єдиний реєстр акцизів. За словами експерта нафтової галузі, заступника директора НТЦ “Психея” Геннадія Рябцева, перші тижні роботи за новими правилами не обійшлися без збоїв, проте, загалом, електронне адміністрування ринку нафтопродуктів має сприяти зменшенню кількості несплаченого податку. Про це він розповів в ексклюзивному коментарі УНН.

“У перші дні ще не пристосувалися всі учасники ринку, так як були великі вимоги від представників митниці, які вимагали обов’язкового визначення обсягів партії нафтопродуктів саме в літрах, а не в тоннах, при цьому вони відмовлялися визначати обсяг саме в літрах самостійно, користуючись паспортами якості, однак це вдалося через декілька днів владнати, і вже трейдери розпочали вимагати від постачальників, щоб обсяги обов’язково зазначалося саме в літрах і це питання було знято.

Єдине, досі є проблеми із скрапленим газом, який навіть у ЄС визначається під час підрахунку акцизу у тисячах кілограм, а не в тисячах літрів. Це явне недоопрацювання законодавця, яке свідчить про те, що у Мінфіні мало розбираються в тому, що таке нафтопродукти і які їхні особливості.

Зрозуміло, що є певні проблеми із точки зору функціонування самої бази, без збоїв також не обійшлося, але все-таки запровадження цих електронних документів, воно є кроком на зустріч європейському ринку, хоча і певні застереження вже є. Вони майже такі, як і в електронній базі ПДВ. Тобто є можливість втручання у функціонування цієї бази даних, є скажімо, вірогідність введення некоректних даних, яке не дозволяє потім опрацьовувати ці дані у повному обсязі і коректно.

Подивимося, яким чином спрацює ця зв’язка, яка має зменшити обсяги реалізації палива, з якого не сплачено акцизний податок, а саме зв’язка гурт-роздріб.

Ще не достатньо часу пройшло для того, щоб можна було чутко сказати, чи спрацювала система в цілому, тобто не лише накладні, а й система сама”, — зазначив Г.Рябцев.

При цьому, за словами експерта, спротиву щодо роботи в електронній систему збоку легальних нафтотрейдерів не буде.

“Система працює у тестовому режимі, однак є проблеми. Але ці проблеми, вони зрозумілі і були передбачувані. Я не думаю, що якийсь буде суттєвий спротив із боку трейдерів, головне, аби вона (електронна система оподаткування пального — ред.) працювала не лише на митниці, а й під час виробництва в середині країни. Тому тут є певні застереження. Потрібно дивитися, нічим тут зарадити чи допомогти передчасно не можливо. Треба спостерігати, як ця система працюватиме”, — додав він.

При цьому за словами директор консалтингової групи “А-95” Сергія Куюна, значних недоліків у роботі нової системи електронного оподаткування продажу пального наразі немає.

“Поки що я бачу, що ті питання, які виникають, а вони дійсно виникають, як і будь-яка нова система, вона завжди народжує якісь питання. Але таких питань, які б не були на даний момент не вирішені — я не бачу, більш-менше все працює”, — сказав він.

Нафтотрейдери, зі свого боку, говорять, що комплексні висновки стосовно функціонування Реєстру акцизів та електронного оподаткування робити зарано. Однак, наразі зазначені нововведення виправдовують очікування легальних гравців нафтового ринку. Про це, зокрема, повідомив генеральний директор мережі АЗС WOG Сергій Корецький.

“Пройшло ще зовсім мало часу, аби роботи комплексні висновки та аналізувати результати. Лише два тижні, як запрацювали нові правила оподаткування та сама електронна система.

На початку виникали певні моменти під час митного оформлення товару через одиниці вимірювання, адже, згідно з новими правилами, обсяг партії нафтопродуктів має визначатися у літрах, а не у тоннах, як це було раніше. Проте зараз це питання вирішено, митниця працює, а ми, у свою чергу, працюємо із постачальниками продукції, щоб обрахування пального було в одних і тих самих одиницях виміру.

Щодо самої електронної системи, знову ж таки, треба час, аби можливі недоліки себе виявили, і адміністратори мали змогу їх усунути. Наша компанія лише один з учасників реєстру, куди ми подаємо за вказаними формами свої дані. Як все це працює в цілому, будемо бачити зовсім скоро.

Єдине, що зараз можна сказати, так це те, що система електронного оподаткування виправдовує наші очікування, які полягали в першу чергу, у необхідності ведення прозорого обліку нафтопродуктів та їх оподаткування”, — зазначив С.Корецький.

Як повідомляв УНН, з 1 березня в Україні запроваджено систему електронного адміністрування реалізації пального та Єдиний електронний реєстр акцизних накладних.

За словами економіста О.Охріменка, нововведення не гарантує викорінення корупції у ДФС.

Нафтотрейдери ж, у свою чергу, вбачають в електронному адмініструванні один з дієвих механізмів боротьби із нелегальним ринком нафтопродуктів.

За даними ДФС, новий Реєстр акцизів на пальне налічує вже близько 3 тис. платників податків.

Джерело: УНН
Loading...
Loading...
SELECTORNEWS - покупка, обмен и продажа трафика
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...