Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Четвер, 30 березня 2017 06:27
youtube
Новини: Економіка

У ДФС нагадали, на які операції з пальним треба складати акцизні накладні

У ДФС нагадали, на які операції з пальним треба складати акцизні накладні

КИЇВ. 7 вересня. УНН. Платники акцизного податку зобов’язані складати акцизні накладні на всі опреації з реалізації пального. Про це йдеться на порталі ДФС, передає УНН.

“Відповідно до п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне.

Реалізація пального для цілей розд. VI ПКУ — будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання (абзац другий п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Пунктом 27 розд. IV Порядку електронного адміністрування реалізації пального, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 113, зокрема встановлено, що ДФС веде автоматичний облік за допомогою системи електронного адміністрування реалізації пального у розрізі платників податку:

— обсягів пального, що містяться у виданих та отриманих акцизних накладних та/або розрахунках коригування до акцизних накладних, зареєстрованих в ЄРАН за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД;

— обсягів пального в розрізі кодів згідно з УКТЗЕД, виробленого на митній території України або ввезеного на митну територію України, з яких сплачено акцизний податок”, — йдеться у повідомленні.

Згідно з п. 231.1 ст. 231 ПКУ платник податку при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в ЄРАН з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, наголошують у відомстві.

“Платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну на обсяги пального, втраченого, як в межах, так і понад встановлені норми втрат, зіпсованого, знищеного, включаючи випадки внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов’язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального.

Відповідно до абзацу четвертого п. 8 Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 № 218 (далі — Порядок № 218), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за № 405/28535, обов’язкові реквізити акцизної накладної, що ідентифікують отримувача пального, визначені п.п. “г” та п.п. “ґ” п.п. 231.1 ст. 231 ПКУ (код за ЄДРПОУ (для юридичних осіб), або реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб), повна чи скорочена назва юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податків), не вказуються при складанні акцизної накладної у разі:

— реалізації отримувачам, що не є платниками акцизного податку з реалізації пального (кінцевим споживачам та суб’єктам господарювання, які відсутні у Реєстрі платників акцизного податку);

— відвантаження пального на умовах, встановлених ст. 229 ПКУ;

— відвантаження пального з метою власного споживання;

— втрати пального як в межах, так і понад встановлені норми втрат, псування, знищення пального, включаючи випадки внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов’язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального.

Операції з підакцизними товарами, які не підлягають оподаткуванню та які звільняються від оподаткування, визначені пп. 213.2 та 213.3 ст. 213 ПКУ.

Отже, платник акцизного податку — особа, яка реалізує пальне, зобов’язана складати акцизні накладні на всі операції з реалізації пального, у тому числі на такі, які не підлягають оподаткуванню або звільненні від оподаткування акцизним податком“, — пояснили у ДФС.

Нагадаємо, на рівні Мінфіну обговорюється необхідність скасування роздрібного податку на пальне шляхом його об’єднання з основним.

Відповідні пропозиції ринку та ДФС обумовлені тим, що сплата роздрібного податку на пальне не адмініструється належним чином, що призвело до появи “сірих” дилерів на ринку, розвитку тіньових схем та збитків місцевим бюджетам

Так, за підрахунками експертів, через несплату роздрібного акцизу на пальне місцеві бюджети за підсумками 2016 року недоотримають близько 3 млрд грн.

Разом з тим, за словами генерального директора компанії WOG С.Корецького, робота незаконних заправних станцій (які не сплачують роздрібного акцизу — ред.), окрім того, що наносить велику шкоду державі, також становить небезпеку для споживача.

“Коли ми говоримо про "наливайки“, то їх в цілому заправкою назвати неможливо. Це на території промислових підприємств, або у якихось гаражах, гаражних кооперативах, встановлюються бочки. Відповідно, це не заправка, це певний пристрій для перекачування із резервуару з якоїсь ікс-ємності пального в бак автомобіля. І найперше, це наносить пряму шкоду державному бюджету. Друге — це створює реальну загрозу нещасних випадків, особливо, коли підвищена температура (повітря). У такій ситуації будь-яка необережна дія може призвести до трагедії, і це не теорія — ми бачили такого роду випадки достатньо багато разів, коли заправки вибухали і гинули люди. І ви також про це знаєте”, — сказав він.

Джерело: УНН
Loading...
Loading...
SELECTORNEWS - покупка, обмен и продажа трафика
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...