Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Пʼятниця, 26 травня 2017 21:47
youtube
Публікації: Економіка

Кадрові ігрища в Мінінфраструктури

Кадрові ігрища в Мінінфраструктури

Кадрові конкурси міністра Андрія Пивоварського коли-небудь, ймовірно, увійдуть в історію як найбільш затяжні.

Знову і знову міністр обіцяє призначення керівників ключових держструктур транспортної галузі на прозорій, альтернативній основі. Знову і знову знаходяться приводи, щоб цього не відбулося. Виною тому об’єктивні причини або саботаж спробуємо розібратися в публікації УНН.

Призначення Олександра Завгороднього виконуючим обов’язки голови правління ПАТ “Українська залізниця”, анонсоване прес-службою “Укрзалізниці” ще 4 вересня, нарешті знайшло документальне підтвердження. 22 вересня, на веб-порталі Кабінету міністрів України було оприлюднене відповідне розпорядження. Водночас на журналістський запит, щодо офіційних документів про призначення, спрямований тижнем раніше до МІУ та “Укрзалізниці”, досі немає відповіді.

Тимчасового керівника Адміністрації залізничного транспорту зробили главою акціонерного товариства, створеного на її основі. Хоча міністр інфраструктури Андрій Пивоварський неодноразово підкреслював, що після корпоратизації залізниця точно отримає легітимного керівника, який буде призначений за результатами відкритого кадрового конкурсу.

Власне, створенням ПАТ транспортний міністр і виправдовував відстрочку з проведенням конкурсу. Мовляв, який сенс вибирати керівника, якщо через півтора місяця доведеться проводити новий конкурс.

“Ми завершимо корпоратизацію. Вже залишилося небагато — пару місяців, може півтора місяця, і відразу буде оголошено конкурс на посаду керівника вже нової акціонерної компанії ”, - заявляв Андрій Пивоварський у липні.

Дійсно, у перші дні осені на “Укрзалізниці” стартувала процедура формування акціонерного товариства. Проте з початку корпоратизації та до завершення реформування “Укрзалізниці” пройде як мінімум кілька років. Досвід показує, що в благополучній Європі цей процес іноді затягувався на цілу п’ятирічку. “Процес корпоратизації „Укрзалізниці“ триватиме не менше ніж до кінця року”, — зізнався міністр інфраструктури.

І, як мінімум, весь цей час державний монополіст буде у підпорядкуванні тимчасового керівника? А потім всі з подивом дізнаються, що главу ПАТ “Українські залізниці” повинні призначати чиновники?

Подібна ситуація виникає не вперше. Четвертого вересня міністр інфраструктури під час брифінгу оголосив про звільнення голови Державної авіаційної служби Дениса Антонюка. Міністр завершив свою заяву традиційною обіцянкою про майбутній кадровий конкурс. “Наступним кроком буде оголошення конкурсу на посаду голови Державіаслужби. Це буде відкритий і публічний конкурс ”, - сказав Пивоварський.

Сьомого вересня міністр призначив до Державіаслужби виконуючого обов’язки. А за два тижні міністр повідомив: “У Державіаслужбі юридично я не повинен проводити конкурс”.

Невже міністр інфраструктури не знав про це, коли давав свою обіцянку на початку вересня?

Тепер, за словами глави МІУ, він обирає кандидатів. А затверджувати буде Кабмін.

Проте, здається, Пивоварський навчився обирати на посади потрібних людей і без візи Яценюка. Приміром, спочатку кандидатуру Завгороднього погодили як звичайного заступника генерального директора, а потім міністерство своїм рішенням перерозподілила між заступниками функціональні обов’язки. Все нібито гранично “прозоро”.

У крайньому випадку, кадровий конкурс можна тягнути до нескінченності. Саме це, здається, відбувається зараз з призначенням керівника міжнародного аеропорту “Львів”. З 13 кандидатів, які подали свої заявки на конкурс, комісія Мінінфраструктури відібрала сім чоловік, які були допущені до захисту своїх програм. Однак, після заслуховування конкурсних пропозицій, гідним був визнаний тільки один.

“Решта пропозиції було відхилено через те, що їх реалізація не забезпечує належну ефективність управління підприємством”, — відзначили в прес-службі транспортного відомства. А, оскільки для вибору генерального директора у фінал повинні були пройти від двох до п’яти претендентів, конкурс був визнаний таким... який не відбувся. Тепер Андрій Пивоварський повинен оголосити новий конкурс на посаду гендиректора львівського аеропорту, який за рахунком уже третій у цьому році.

МІУ, видається, нікуди не поспішає. Скільки знадобиться проводити конкурс, стільки й буде проводити. Хоча чинний керівник держпідприємства Дмитро Шинкарчук, якого як виконуючого обов’язки Андрій Пивоварський призначив після скасування першого кадрового конкурсу у квітні, вже встиг потрапити у повідомлення ЗМІ. Так, у серпні виникла підозра у проведенні паливної угоди на шкоду інтересам держави.

У вересні у львівському аеропорту працівники держпідприємства висловили недовіру керівництву підприємства і зажадали усунути його від очолюваних посад.

Тим не менш, чергова спроба призначити нового керівника на відкритому конкурсі зазнала невдачі.

Ситуація схожа з ситуацією довкола глави “Укрзалізниці”, якого також завзято тримають біля керма транспортного монополіста.

Показово, що майже за рік роботи міністра Андрія Пивоварського жодне велике держпідприємство не отримало постійного керівника без приставки “виконуючий обов’язки”. За словами експертів, призначення на керівні посади на великі держпідприємства чиновників в статусі виконуючих обов’язки дозволяє маніпулювати їх роботою у своїх інтересах. Адже тимчасового керівника звільнити так само легко, як і призначити.

Голова центру протидії корупції Віталій Шабунін вважає, що призначення керівників в обхід кадрового конкурсу покликане приховати від громадськості “темні сторони” процесу, і зробити нового керівника залежним від високопосадовців.

Тим часом конкурси розповсюджують на середню і нижчу ланку керівництва. До кінця вересня Міністерство інфраструктури обіцяє розробити нормативну базу для кадрових конкурсів на посади... начальників поїздів. Схоже, не за горами той час, коли конкурсна комісія відбиратиме претендентів на посади провідників. Ідею кадрових конкурсів, яку суспільство після Майдану сприймало як шанс очистити владу від корупціонерів, нездар, пристосуванців і т.п, в міністерстві інфраструктури, здається, перетворили на фарс.

Джерело: УНН
Loading...
Loading...
SELECTORNEWS - покупка, обмен и продажа трафика
загрузка...
Погода, Новости, загрузка...