Українські Національні Новини
інформаційне агентство
Обізнаність громадян єднає країну
Понеділок, 18 лютого 2019 00:30
Публікації: Політика
105690

Обрання нового глави фіскальної служби: декорації замість реального конкурсу

Обрання нового глави фіскальної служби: декорації замість реального конкурсу

Коли 30 березня був оголошений конкурс на главу Державної фіскальної служби, це рішення вітали практично усі, за винятком зацікавлених у збереженні корупційних схем у податковій і митній службах. Конкурс завершується - ось-ось має бути призначений новий глава ГФС, самий час підвести попередні підсумки і витягнути уроки на майбутнє

КИЇВ. 29 квітня. УНН. Перш за все, багато питань викликає сама організація конкурсу. УНН спробував коротко викласти усю хронологію відбору.

Сама по собі вона дуже красномовна.

30 березня Міністерство фінансів оголосило про початок відкритого публічного конкурсу. Тих, хто бажає взяти в ньому участь, попросили здати документи до 2 квітня, а на 6 квітня був намічений розгляд кандидатур.

2 квітня, в день, коли збігав термін подання документів, Мінфін продовжив його до 6 квітня. Про те, коли відбудеться сам відбір, не повідомлялося.

Вже наступного дня, 3 квітня, все змінилося. Скорочений перелік документів конкурсна комісія попросила здати до 10 квітня, а повний перелік — до 17 квітня. Розгляд кандидатур також перенесли. Правда, не повідомили, на який термін, але пообіцяли закінчити відбір кандидатів до 23 квітня

Пройшло п’ять днів, перш ніж Мінфін визначився з датою публічного розгляду кандидатур на пост глави ГФС. Було оголошено, що 23 квітня відбудуться публічні слухання, після яких міністр фінансів Наталія Яресько відразу ж передасть свої пропозиції щодо нового глави ГФС Прем’єр-міністрові Арсенію Яценюку.

Таким чином, через неодноразове перенесення термінів подання документів і оголошення результатів, до роботи комісії відразу виникло багато питань. Ще задовго до оголошення нового глави ГФС.

Далі — більше! 23 квітня, коли відбулися публічні слухання, рішення щодо кандидатів не було прийнято. Як повідомив член комісії Валерій Пекар, А.Яценюк своїм розпорядженням переніс терміни подання кандидатур на тиждень.

Тепер, що стосується пояснень і прозорості роботи. Це ще одні граблі, на які наступили усі без виключення члени

Ніхто досі не зміг пояснити, ЯК приймаються рішення комісією і ХТО на них впливає.

23 квітня відбулися публічні слухання програм 11 кандидатів. Кожен член комісії виставляв оцінки, але які — про це ніхто не знає.

Взагалі, наступні події після публічних слухань нагадують кращі традиції підрахунку голосів на раніше куплених виборчих округах.

27 квітня збираються члени комісії. Про свої рішення вони мовчать. Замість цього наступного дня у ЗМІ з посиланням на джерело в Мінфіні з’являється список з чотирьох кандидатур.

Міністр фінансів Наталія Яресько підтверджує, що комісія відібрала чотирьох потенційних керівників фіскальної служби, але відмовляється назвати їхні прізвища! Чому? Можливо тому, що цей список не погоджений з Арсенієм Яценюком?

Заступник міністра фінансів Олена Макеєва у відповідь на заяву Оксани Продан про те, що Яценюк знищив конкурс на главу ГФС, пише, що потрібно вчитися програвати гідно, але при цьому відмовляється назвати переможця.

І, нарешті, Валерій Пекар, який до цього детально описував процедуру конкурсу і робив це день у день, 27 квітня промовчав.

Виступив він тільки після заяви Мінфіну і сказав, що Яценюк в конкурс не втручався, хоча чотирма днями раніше говорив рівно протилежне — що саме Яценюк переніс терміни оголошення переможця. Так все-таки, в який з днів Валерій Пекар був щирішим? І чому зараз заперечує те, що було ним сказано відразу після публічних слухань.

Що у результаті? Конкурс створить димову завісу, яка прикриє призначення зручної для Прем’єр-міністра людини. Ми побачили лише декорації, які допоможуть Арсенію Яценюку зняти із себе відповідальність за роботу глави ГФС.

Це погано, але якщо ми хочемо рухатися далі, конкурс на главу ГФС треба розібрати, що називається, “По кісточках”, і зробити правильні висновки. Особливо це важливо у світлі ухвалених в першому читанні законопроектів “Про службу в органах місцевого самоврядування” і “Про державну службу”, згідно з якими призначення проходитимуть на основі конкурсного відбору.

Не зробивши таких висновків, усі подальші конкурси можна не проводити. А без прозорих зрозумілих суспільству процедур відбору про реформи можна забути. Зламати корупційну прогнилу систему зможуть тільки люди незалежні і професійні, а не ті, кого лобіюють “згори”.

Джерело: УНН
Підписуйтесь на паблік-чат УНН у Viber та канал новин у Telegram
Загрузка...